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It is always surprising when
you drive around in our local area, close to Basel, what you can see
next to the main roads!
So happened to me, while I’m
driving between Augst and Pratteln, two little villages, next to the
river Rhine. I’ll didn’t trust my eyes when I sew a MIG-21MF standing
close to an army outlet store. So I had a closer look at it and did some
nice shots, as you can see.
The MIG-21MF originally
belonging to the Czechs Air Force and was in an outstanding condition.
Build in 1972 (s/n 965210)
and served the first three months in the 4th Fighter Regiment and later
on been transferred to the 5th Regiment. In May 1991 they handed over
the aircraft to the 11th Fighter Regiment. In November of the same year
the aircraft went to an extensive maintenance overhaul. After the mayor
overhaul the MIG-21MF joined the Czech Acrobatic Team “CASLAV DELTA” and
performed in many air shows. On 10th of January 2011 the aircraft was
withdrawn from service and guards now the main entrance of the army
outlet store at Pratteln, Basel.
A special thank you to Urs
Schnyder for this kind information. |
Es
ist schon erstaunlich was da in der Region Basel am Wegesrand steht. Wer
von Augst nach Pratteln auf der Rheinstrasse unterwegs ist wird auf der
Höhe der Lohhagstrasse ein MIG-21MF entdecken. Die MIG ist in
erstaunlich gutem Zustand und eine Maschine der Tschechischen
Luftstreitkräfte.
Die MIG-21MF
mit der Seriennummer s/n 965210 wurde am 2. März 1972 gebaut und
diente in den ersten
drei Monaten im 4.slp (4 .Jäger-Regiment) und wurde dann an das 5.slp (5
.Jäger-Regiment) weitergegeben. Im mai 1991 wurde die MIG mit der
taktischen Kennung 5210 an das 11.slp (11 .Jäger-Regiment
abgegeben. Im November 1991 fand auch die Grundüberholung der Maschine
statt.
Nach der Grundüberholung 1992 wurde die 5210 dem 82.sslt
zugeteilt die das Kunstflugteam "CASLAV DELTA" betrieb. 1993 wurde die
Maschine vom 28.sbolp (28. Jagdbomber-Regiment) betrieben und dann
im Januar 1995 an das 4.slp (4 .Jäger-Regiment) gegeben. Am 10. Januar
2011 wurde die 5210 ausser Dienst gestellt.
Den Tip für die MIG verdanke ich Urs Schnyder. |
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Specifications |
MIG-21MF |
Wingspan |
Spannweite |
7,15 m |
Length |
Länge |
15,76 m |
Height |
Höhe |
4,12 m |
Wing
area |
Flügelfläche |
23,00 m² |
Engine |
Motor |
1 x Turbojet Tumanski
R-13-300, 60,70 kN |
Maximum
speed |
Höchstgeschwindigkeit |
2'230 km/h |
Empty
weight |
Leergewicht |
6'000 kg |
Loaded
weight |
Startgewicht |
9'400 kg |
Climb
Rate |
Steigrate |
180 m/s |
Service
ceiling |
Gipfelhöhe |
19.000 m |
Range |
Reichweite |
1'800 km |
Armament |
Bewaffnung |
1 x 23-twingun
up to 2'000 Kg of bombs |
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