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  South African Air Force Museum flying days
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Text:

Urs Schnyder

Pictures:

Urs Schnyder

   

During my recent visit to the South African Air Force Museum (see separate report on this website) I was fortunate in meeting Russel Dixon who organized for me to be able to join the SAAF Museum Photographic Club at the next flying training day.

These flying training days are held on the first Saturday of the month and their purpose is to keep the pilots rated on type and train new pilots. The flying days are not air shows as there is no display flying. However, there are always opportunities to take good pictures of some rare aircraft.

Während meines kürzlichen Besuches des Museums der Südafrikanischen Luftwaffe (siehe den Report auf dieser Website) hatte ich das Glück, Russel Dixon kennenzulernen. Dieser organisierte für mich den Besuch der nächsten Flug Trainingstage zusammen mit dem SAAF Museum Photographic Club.
Diese Flug Trainingstage finden am ersten Samstag des Monats statt. Ihr Ziel ist es neue Piloten auszubilden und die bestehenden Typenqualifikationen zu erhalten. Diese Trainigstage sind keine Airshows. Es gibt keine speziellen Flugvorführungen. Trotzdem gibt es immer die Möglichkeit gute Fotos von seltenen Typen zu schiessen.

   

Aerospatiale SE3160 Aloutette III #628 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Aerospatiale SE3160 Aloutette III (Picture courtesy Urs Schnyder)

Aerospatiale SA330C Puma #175 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Piaggio P166S Albatross #81 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Hangar

During my visit there was a lot of extra flying with the Puma and the Alouette III giving pleasure flights to the members of the Mercedes and Porsche club that had made a generous donation to the museum.

Normally the flying takes place from 9am to 1pm during the museums opening hours which are from 9am to 3pm.

I was fortunate in getting in with the SAAFMPC already at 6am before sunrise. That way it was possible to take pictures during the sunrise. We could also enter the hangar that houses the historic flight. This is not accessible to the general public as it is part of the airfield that belongs to the air force. Behind the hangar are also some bigger historic aircraft like the Casa and Douglas Skymaster which can’t be seen from the museum area.

Während meines Besuches gab es viele zusätzliche Flüge mit dem Puma und Alouette III. Diese machten Rundflüge mit den Mitgliedern des Mercedes und Porsche Klubs welche eine grosszügige Spende ans Museum gemacht hatten.
Der Flugbetrieb dauert normalerweise von 9 bis 13 Uhr während der normalen Öffnungszeiten des Museums von 9 bis 15 Uhr.
Ich war in der glücklichen Lage mit dem SAAFMPC schon vor Sonnenaufgang um 6 Uhr eingelassen zu werden. So war es möglich während des Sonnenaufganges Bilder zu machen. Es war auch möglich den Hangar zu betreten in welchem sich die Flugzeuge des Historic Flight befinden. Dieser ist für das normale Publikum nicht zugänglich da er sich auf der Seite des Flugplatzes befindet, welcher der Luftwaffe gehört. Hinter dem Hangar stehen noch grössere historische Flugzeuge wie die Casa und die Douglas Skymaster. Diese können vom Museum aus leider nicht gesehen werden.

   

Patchen TSC-2 Explorer (Picture courtesy Urs Schnyder)

Aeromacchi AM3C Bosbok (Picture courtesy Urs Schnyder)

Atlas C4M Kudu #969 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Aeromacchi AM3C Bosbok #920 (Picture courtesy Urs Schnyder)

   

De Havilland DH115 Vampire T Mk 55 (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH115 Vampire T Mk 55 #277 (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH115 Vampire T Mk 55 #277 (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland Canada DHC-1 Chipmunk T Mk 10 (Picture courtesy Urs Schnyder)

   
North American AT-6D Harvard Mk 4 #7480 (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American AT-6C Harvard Mk 4 #7231 (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American AT-6A Harvard Mk 4 (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH82a Tiger Moth (Picture courtesy Urs Schnyder)

 

North American AT-6C Harvard Mk III #7111 (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American AT-6C Harvard Mk 4 #7072 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Aerospatiale SE3130 Alouette II (Picture courtesy Urs Schnyder) Aerospatiale SE3130 Alouette II (Picture courtesy Urs Schnyder)

Sunrise

During sunrise, all the flying aircraft were towed to the parking area in front of the museums hangars from where they would fly.

A pleasant surprise was that the F-86 Sabre had been towed out of its hangar and was basking in the sunshine.

Während des Sonnenaufganges wurden alle Maschinen auf die Parkflächen vor dem Museum geschleppt von wo sie später zu ihren Flügen starteten.
Eine angenehme Überraschung war das die F-86 Sabre aus ihrem Hangar gezogen wurde und sich in bestem Sonnenschein präsentieren konnte.

 
North American AT-6C Harvard Mk III (Picture courtesy Urs Schnyder) Piaggio P166S Albatross (Picture courtesy Urs Schnyder) Aeromacchi AM3C Bosbok #920 (Picture courtesy Urs Schnyder) North American AT-6C Harvard Mk 4 #7111 (Picture courtesy Urs Schnyder)
 

De Havilland DH115 Vampire T Mk 55 #277 (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American F-86F Sabre(Picture courtesy Urs Schnyder)

North American F-86F Sabre(Picture courtesy Urs Schnyder)

North American F-86F Sabre(Picture courtesy Urs Schnyder)

Flying Day

And then the flying started and I was busy taking pictures for the next few hours, the result you can see in this report.

Danach begann auch schon der Flugbetrieb und ich war die nächsten paar Stunden damit beschäftigt Bilder zu machen welche in diesem Bericht erscheinen.

 

North American F-86F Sabre(Picture courtesy Urs Schnyder)

Flightline (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American AT-6C Harvard Mk 4 #7072 (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American AT-6C Harvard Mk 4 #7072 (Picture courtesy Urs Schnyder)
 

Aerospatiale SE3160 Aloutette III #628 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Aerospatiale SE3160 Aloutette III #628 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Aerospatiale SE3160 Aloutette III #628 (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American AT-6 Harvard Mk 4 #7111 & 7480 (Picture courtesy Urs Schnyder)
   

North American AT-6D Harvard Mk 4 #7480 (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American AT-6C Harvard Mk 4 #7111 (Picture courtesy Urs Schnyder) North American AT-6 Harvard Mk 4 #7111 & 7480 (Picture courtesy Urs Schnyder) North American AT-6 Harvard Mk 4 #7111 & 7480 (Picture courtesy Urs Schnyder)
   
Aerospatiale SA330C Puma #175 (Picture courtesy Urs Schnyder) Aerospatiale SA330C Puma #175 (Picture courtesy Urs Schnyder) Aeromacchi AM3C Bosbok #920 (Picture courtesy Urs Schnyder) Aeromacchi AM3C Bosbok #920 (Picture courtesy Urs Schnyder)
   

North American AT-6C Harvard Mk 4 #7072 (Picture courtesy Urs Schnyder)

7166

North American AT-6C Harvard Mk 4 #7111 (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American AT-6C Harvard Mk 4 #7072 (Picture courtesy Urs Schnyder)

   

North American AT-6C Harvard Mk .4 #7072 (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American AT-6C Harvard Mk. 4 #7111 (Picture courtesy Urs Schnyder) North American AT-6C Harvard Mk .4 #7111 (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American AT-6C Harvard Mk.11 #7306 (Picture courtesy Urs Schnyder)

   

 North American AT-6C Harvard Mk.11A #7166 & #7306 (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American AT-6C Harvard Mk.11 #7306 (Picture courtesy Urs Schnyder)

North American AT-6C Harvard Mk.11A #7166 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Antonov An-2 Anushka (Picture courtesy Urs Schnyder)
   
Piaggio P166S Albatross (Picture courtesy Urs Schnyder) Piaggio P166S Albatross (Picture courtesy Urs Schnyder) Piaggio P166S Albatross (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH115 Vampire T Mk 55 #277 (Picture courtesy Urs Schnyder)

   

De Havilland DH115 Vampire T Mk 55 #277 (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH115 Vampire T Mk 55 #277 (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH115 Vampire T Mk 55 #277 (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH115 Vampire T Mk 55 #277 (Picture courtesy Urs Schnyder)

       

Cessna 185E (Picture courtesy Urs Schnyder)

Cessna 185E (Picture courtesy Urs Schnyder)

I would like to thank Russel Dixon and the SAAF Museum Photographic Club to let me join them for this memorable visit.

Ich möchte mich an dieser Stelle bei Russel Dixon und dem SAAF Museum Photographic Club dafür bedanken das ich sie an diesem tollen Tag begleiten durfte.

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