|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
|
„CONSERVARE ET VOLARE“
bewahren und fliegen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
|
Text: |
Michael E. Fader |
Pictures: |
Michael E. Fader |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
|
|
|
|
|
|
|
Peter Brotschi Präsident
&
Paul Misteli Pilot (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG & Convair-Stinson L-5 HB-TRY (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
The Dewoitine D.26 c/n 278 was built in 1931 and taken over by the Swiss
Air Force (then called Flugwaffe) on the 20th August 1931 as #286. The
Dewoitine D.26 was essencial a D.27 fighter with a not so powerful
Wright engine. The Dewoitine D.27 had a 500hp Hispano-Suiza HS-57 12-Mc
inline engine which made the transition from the Fokker D-7 with its
Mercedes IIIa inline engine 160 hp very difficult. The Dewoitine
D.26 , as a trainer has the 300hp Wright 9 Qc 9 cylinder radial engine.
till 29th July 1948 the #U-286 was in service, after that the plane
was used as a tow plane by the Segel- und Motorfluggruppe Grenchen.After
1964 the plane was stored in crates and not flown again. Later the plane
was reassembled and shown in the the Museum at Dübendorf.
Since July 2015 the plane is now back at Grenchen by the ownership of
the "Hangar 31". |
Die Dewoitine D.26 c/n 278 wurde 1931 gebaut und am 20. August 1931 als
#286 von der Flugwaffe übernommen. Später wurde das Flugzeug # 286 als # U-286 neu
nummeriert. Die Dewoitine D.26 iset eigentlich ein D.27 Jäger mit einem nicht so
leistungsfähigen Wright
Sternmotor. Die Dewoitine D.27 hatte einen 500 PS Hispano-Suiza HS-57
12-Mc Reihenmotor, der den Übergang von der Fokker D-7 mit seinem
Mercedes IIIa 160 PS Reihenmotor sehr schwierig machte. Die Dewoitine D.26, als Trainer
hatte den 300 PS Wright 9 Qc 9-Zylinder
Sternmotor.
Bis zum 29. Juli 1948 war die #
U-286 in Dienst danach wurde das Flugzeug als Schleppflugzeug vom der Segel-
und Motorfluggruppe Grenchen verwendet.Nach
1964 wurde das Flugzeug in Kisten eingelagert und nicht wieder geflogen.
Später wurde das Flugzeug wieder zusammengebaut und im Museum in
Dübendorf ausgestellt.
Seit Juli 2015 ist das Flugzeug jetzt wieder in
Grenchen zurück und im Besitz des "Hangar 31" |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Peter Brotschi Präsident
&
Paul Misteli Pilot (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Peter Brotschi Präsident
&
Paul Misteli Pilot sowie der Staffel-kommandat der No.18 Staffel (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Peter Brotschi Präsident
&
Paul Misteli Pilot sowie der Staffel-kommandat der No.18 Staffel (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
1st annual meeting of the
Association "Hangar 31" at Grenchen. With the unveiling of
the new season badge of the former No.18 Fighter Squadron (Jagdflieger
Kompanie) and two formation flights. Our Photoship was the old Antonov
An-2, HA-ABA from Grenchen. We where able to take some pictures of the
Dewoitine D.26 HB-RAG and the Convair-Stinson L-5 HB-TRY. Unfortunately
the weather was not quite good. |
1. Jahresversammölun
des Vereins "Hangar 31" in Grenchen. Mit der Enthüllung der neuen Saison
Abzeichen der ehemaligen No.18 Jagdflieger Kompanie und zwei Formationsflügen
. Unsere Photoplatform war der alte Antonov An-2, HA-ABA von Grenchen. Wir
waren in der Lage ein paar Bilder der Dewoitine D.26 HB-RAG und der
Convair-Stinson L-5 HB-TRY zu machen. Leider war das Wetter nicht ganz
gut. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pilot
Paul Misteli (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
|
|
|
|
Pilot
Paul Misteli (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Pilot
Paul Misteli (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In the Air |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Pilot
Paul Misteli (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dewoitine D-26
HB-RAG & Convair-Stinson L-5 HB-TRY (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG & Convair-Stinson L-5 HB-TRY (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG & Convair-Stinson L-5 HB-TRY (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dewoitine D-26
HB-RAG & Convair-Stinson L-5 HB-TRY (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG & Convair-Stinson L-5 HB-TRY (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pilot
Paul Misteli (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG & Convair-Stinson L-5 HB-TRY (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG & Convair-Stinson L-5 HB-TRY (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Dewoitine D-26
HB-RAG & Convair-Stinson L-5 HB-TRY (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Convair-Stinson L-5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beech 18 (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Convair-Stinson L-5 HB-TRY (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Convair-Stinson L-5 HB-TRY (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Convair-Stinson L-5 HB-TRY (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
The Antonov AN-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preflight (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Preflight (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Antonov AN-2 (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Antonov AN-2 (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
|
|
|
|
|
|
(Picture courtesy
Michael E. Fader) |
(Picture courtesy
Michael E. Fader) |
(Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
|
|
|
|
|
(Picture courtesy
Michael E. Fader) |
(Picture courtesy
Michael E. Fader) |
(Picture courtesy
Michael E. Fader) |
(Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
|
|
|
|
|
|
(Picture courtesy
Michael E. Fader) |
(Picture courtesy
Michael E. Fader) |
Antonov AN-2 (Picture courtesy
Michael E. Fader) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |