.
  La Coleccion
.

Text:

Urs Schnyder

Pictures:

Urs Schnyder

Fundacion Infante De Orleans
Carretera del Barrio de la Fortuna, 14
Edificio Real Aeroclub de España
28054 Madrid
https://fio.es
Tel. +34 91 5085776

„La Coleccion” or to give it its correct name, “Fundacion Infante De Orleans” is a collection of historic aircraft that are all in flying condition. It is situated at Cuatro Vientos airport outside of Madrid.

It dates back to 1984 when a group of aviation professionals created the historical section of the Jose Luis Aresti Aeroclub.

In 1989 the foundation was established with the aim to gather as many aircraft as possible which have played an important part of Spanish aeronautical history. The collection currently has 43 aircraft in perfect flying condition.

There is a flying display at the first Sunday of every month, except for January and August.

The foundation has its own website www.fio.es and also offers memberships to interested persons.

During our visit, we were lucky in that the Polikatpov I-16 and the De Havilland Dragon Rapide were in the workshop, therefore affording the possibility to see parts of the aircraft that are normally hidden from view.

“La Coleccion” oder mit formellem Namen “Fundacion Infante De Orleans” ist eine Sammlung von historischen Flugzeugen welche alle in flugfähigem Zustand sind. Zu finden ist sie auf dem Quatro Vientos Flugplatz ausserhalb von Madrid.

Es begann 1984 als sich ein paar professionelle Aviatiker zusammentaten und die historische Sektion des Aeroclub Jose Luis Aresti gründeten.
Im Jahr 1989 wurde die Fundation geschaffen, mit dem Ziel so viele Flugzeuge wie möglich, welche eine wichtige Rolle in der spanischen Aviatik gespielt haben, zusammenzubringen. Zurzeit besitzt die Coleccion 43 Flugzeuge in perfekt flugfähigem Zustand.

Jeden ersten Sonntag im Monat, ausser Januar und August, findet ein Flugtag statt.

Die Fundation hat auch eine eigene Website www.fio.es und bietet interessierten Personen an mitglieder zu werden.

Wir hatten glück und fanden während unseres Besuches die Polikarpov I-16 und die De Havilland Dragon Rapide in der Werkstatt. Dies ermöglichte Einblicke in Teile der Flugzeuge welche normalerweise nicht sichtbar sind.

Hangar

 

Beech C-45 Expeditor (Picture courtesy Urs Schnyder)

Beech T-34A Mentor (Picture courtesy Urs Schnyder)

Beech T-34A Mentor (Picture courtesy Urs Schnyder)

Boeing Stearman Kaydet (Picture courtesy Urs Schnyder)

 

Boeing Stearman Kaydet (Picture courtesy Urs Schnyder)

British Eagle (Picture courtesy Urs Schnyder)

Bücker Bü133 Jungmeister (Picture courtesy Urs Schnyder)

Bücker Bü133 Jungmeister (Picture courtesy Urs Schnyder)

 

Comper CLA7 Swift (Picture courtesy Urs Schnyder)

Consolidated Fleet 2 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Polikarpov Po2 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Polikarpov Po2 (Picture courtesy Urs Schnyder)

 

De Havilland DH-60 Moth (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH-60 Moth (Picture courtesy Urs Schnyder)

Stinson L-5E Sentinel (Picture courtesy Urs Schnyder)

Stinson L-5E Sentinel (Picture courtesy Urs Schnyder)

Workshop

 

Polikarpov_I-16 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Polikarpov_I-16 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Polikarpov_I-16 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Polikarpov_I-16 (Picture courtesy Urs Schnyder)

 

Polikarpov_I-16 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Polikarpov_I-16 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Polikarpov_I-16 (Picture courtesy Urs Schnyder)

Polikarpov_I-16 (Picture courtesy Urs Schnyder)

 

(Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH-89 Dragon Rapide (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH-89 Dragon Rapide (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH-89 Dragon Rapide (Picture courtesy Urs Schnyder)

 

De Havilland DH-89 Dragon Rapide (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH-89 Dragon Rapide (Picture courtesy Urs Schnyder)

De Havilland DH-89 Dragon Rapide (Picture courtesy Urs Schnyder)

Miles Falcon Six M3C (Picture courtesy Urs Schnyder)

.

-

last update 29. April 2020

Written 29. April 2020

-

-
- Corrections, additions and remarks please send to the Webmaster Michael E. Fader -
- If information from this site is used as source material please credit www.wings-aviation.ch  -
- If this page does not have a navigational frame on the left, click HERE to see the rest of the website. -