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Bell 212 Iroquois

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Aircraft of the Royal Thai Air Force
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Development

Entwicklung

 

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Variants

Versionen

 

212

   

212

 
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The plane is designated Helicopter No. 6A (H.6 ฮ.๖ก).

 

Die Maschine wird als Hubschrauber No. 6A (H.6 ฮ.๖ก)  bezeichnet.

 

The Royal Thai Air Force acquired in 1976 two Bell 212 for the use as Royal Flicht helicopter. In 1982, with the arrival of Bell 412, the H.6A did not serve anymore as the Royal helicopter. The 212 where used as normal VIP-helicopter until withdrawn.

 

Die Royal Thai Air Force bestellte 1976 zwei Bell 212 für den Dienst als "Royal Flicht" Hubschrauber. 1982 mit der Ankunft der Bell 412, wurde die H.6A nicht weiter als königlicher Hubschrauber ver-wendet. Die 212 wurde als normale VIP-Hubschrau-ber verwendet bis sie 1982 ausgemustert wurden.

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201 Sqn. 2. Wing

201 Sqn. 2. Wing  
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Specifications Bell 212

Rotor diameter

Rotordurchmesser

14.64 m

Length

Länge

17.43 m

Height

Höhe

3.83 m

Engine

Motor

2× Pratt & Whitney Canada T400-CP-400 turboshaft, 900 shp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

223 km/h

Empty weight

Leergewicht

2'961.7 kg

Loaded weight

Startgewicht

5'080 kg

Climb Rate

Steigrate

532 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

5,305 m

Range

Reichweite

439 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung 1 Pilot, 14 Passengers
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Pictures

Bilder

 

 

 

 
  H.6A-1/19 (Photo from the collection of Phakphum Tangkijjarak) The Royal Family and H.6A-1/19 (Photo from the collection of Phakphum Tangkijjarak) The Royal Family and H.6A-1/19 (Photo from the collection of Phakphum Tangkijjarak) The only camouflaged 212 was H.6A-2/19  
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Serial Bell 212 UH-1N Iroquois
Type

Thai Serial

Reg.

s/n

Delivered

Withdrawn

Remarks

212 H.6A-1/19 31692 none 1976 15. Oct. 1982 Preserved at RTAF Museum
212 H.6A-2/19 31693 none 1976 1982 -
Last Update 1. December 2021
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- Last update 30. December 2012 Written 20. May 2006

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