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Dornier
Do-28D-1 |
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Aircraft of the Royal Thai Police |
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Development |
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Entwicklung |
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The type designation Dornier
Do-28 comprises two different twin-engine STOL utility aircraft, the Do-28A/B (1959) and Do-28D Skyservant (1966) , manufactured by Dornier
Flugzeugbau GmbH. |
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Die Typenbezeichnung Dornier Do-28 umfasst zwei verschiedene zweimotorige STOL-Mehrzweck-flugzeuge, die Do-28A/B (1959) und die Do-28D Skyservant (1966), hergestellt von der Dornier
Flugzeugbau GmbH. |
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Dornier Do-28D Skyservant
The Dornier company was given financial assis-tance from the German
government to develop a larger STOL transport to carry up to 13
passengers. The type was designated the Do-28D and later named
Skyservant. The Do-28D was a complete redesign and shared only the basic
layout and wing construction of the earlier versions. The fuselage and
engine nacelles were rectangular, unlike the rounded Do-28A/B. The aim
was to develop a simple and rugged aircraft for use under arduous
conditions, which could be easily maintained. With a crew of two pilots,
the cabin accommodated up to 12 passengers; freight could be loaded
easily through large double doors and with the seats removed the cabin
gave 26.3 m2 of unobstructed space. The first flight of a Do-28D took
place on 23 February 1966. |
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Dornier Do-28D Skyservant
Die Firma Dornier erhielt finanzielle Unterstützung von der deutschen
Regierung, um ein grösseres STOL-Transport zu entwickeln, das bis zu 13
Passagiere befördern kann. Der Typ wurde Do-28D und später Skyservant
genannt. Die Do-28D war ein komplettes Redesign und teilte nur das
grundlegende Layout und die Flügelkonstruktion der früheren Versionen. Der
Rumpf und die Triebwerksgondeln waren im Gegensatz zur abgerundeten Do-28A/B
rechteckig. Ziel war es, ein einfaches und robustes Fluggerät für den
Einsatz unter erschwerten Bedingungen zu entwickeln, das leicht zu warten
ist. Mit einer Besatzung von zwei Piloten bot die Kabine Platz für bis zu 12
Passagiere; Fracht konnte durch grosse Doppeltüren problemlos verladen
werden und mit ausgebauten Sitzen bot die Kabine 26,3 m2 ungehinderten
Platz. Der Erstflug einer Do-28D fand am 23. Februar 1966 statt. |
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Variants |
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Versionen |
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Do-28D-1 |
Production version of the Do
28D, with 0.5 m greater wingspan and higher gross weight. 54 built. |
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Do-28D-1 |
Serienversion der Do 28D mit 0,5
m größerer Spannweite und höherem Gesamtgewicht. 54 gebaut. |
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Operational
history |
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Einsatzgeschichte |
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Royal Thai Police |
Royal Thai Police |
Royal Thai Police |
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The
only Do-28 very early in the service f the Police. (Photo
courtesy of Phakphum Tangkijjarak) |
The Do-28 in the Museum of the Police (Photo
courtesy of Michael E. Fader).
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Specifications |
Do-28D-1 |
Wingspan |
Spannweite |
15.55 m |
Length |
Länge |
11.41 m |
Height |
Höhe |
3.90 m |
Wing
area |
Flügelfläche |
29.00 m² |
Engine |
Motor |
2× Lycoming IGSO-540-A1E
6-cylinder piston engine, 380 hp each |
Maximum
speed |
Höchstgeschwindigkeit |
323 km/h |
Empty
weight |
Leergewicht |
2,328 kg |
Loaded
weight |
Startgewicht |
4,350 kg |
Climb
Rate |
Steigrate |
5 .8 m/s |
Service
ceiling |
Gipfelhöhe |
7,680 m |
Range |
Reichweite |
1,050 km |
Armament |
Bewaffnung |
none |
Capacity |
Zuladung |
12
passengers |
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Serial
Beagle D5/180 Husky |
Type |
US Serial |
Reg. |
s/n |
Delivered |
Withdrawn
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Remarks |
Do-28D-1 |
- |
1815 |
4015 |
4. Apr. 1972 |
? |
Preserved
in RTP Museum |
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