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Hunting
Percival Pembroke |
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Aircraft of the
Royal Air Force |
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Development |
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Entwicklung |
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The
Percival Pembroke was a British high-wing twin-engined light transport
aircraft built by the Percival Aircraft Company, later Hunting Percival.
The design of the Prince continued from the P.48 Merganser. Further
development of the type led to the Survey Prince survey aircraft and the
Sea Prince. An improved version of the Prince 3 with an increased
wingspan and engine and undercarriage modifications was developed for
the Royal Air Force as the Percival Pembroke. |
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Die Percival
Pembroke war ein britisches zweimotoriges Mehrzweckflugzeug, das von der
Percival Aircraft Company gebaut wurde, später Hunting Percival.
Das Design der Prince wurde von der P.48 Merganser abgeleitet. Eine
Weiterentwicklung des Typs führte zum Vermessungsflugzeug Survey Prince und
zum Sea Prince. Eine verbesserte Version des Prince 3 mit vergrösserter
Spannweite sowie Motor- und Fahrwerkmodifikationen wurde für die Royal Air
Force als Percival Pembroke entwickelt. |
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Variants |
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Versionen |
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C.1 |
Communications and transport variant, 44 built. |
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C.1 |
Verbindungs-
und Transport-Variante für die RAF, 44 Maschinen |
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C(PR).1 |
Photographic reconnaissance variant, six built and two conversions from
C.1. |
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C(PR).1 |
Foto-Aufklärer-Version, 6 gebaut plus 2 umgebaute C.1 |
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Operational
history |
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Einsatzgeschichte |
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It entered
service with the RAF as the Percival Pembroke C.1 in 1953 to replace the
Avro Anson for light transport duties. As with other RAF transports, the
passenger seats are rearward-facing for improved safety.
Six were produced as the Pembroke C(PR).1 photographic reconnaissance
aircraft, these saw use by No. 81 Squadron RAF during the Malayan
Emergency. The RAF's Pembrokes were modified to extend their lifespan in
1970. The last unit to use them was No. 60 Squadron, based at RAF
Wildenrath in Germany, these were withdrawn from use in 1988 and were
replaced by the Hawker Siddeley Andover. |
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1953 wurde die Percival Pembroke C.1 bei der
RAF in Dienst
gestellt wo sie die Avro Anson für leichte Transportaufgaben zu ersetzen.Wie
bei anderen RAF Transportflugzeugen sind die Passagiersitze, für eine
verbesserte Sicherheit, nach hinten orientiert.
Sechs wurden als Pembroke C (PR).1 Foto-Aufklärer-Fflugzeuge
produziert. diese wurden von der No. 81 Squadron der RAF während der
malaiischen Krise eingesetzt. Die Pembrokes der RAF wurden 1970
modifiziert, um ihre Lebens-dauer zu verlängern. Die letzte Einheit war die
No. 60 Squadron, stationiert in RAF Wildenrath in Deutschland, die sie 1988
aus dem Dienst nahmen und durch die Hawker Siddeley Andover ersetzten. |
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No. 21 Squadron |
No. 32 Squadron |
No.
60 Squadron
(1961) |
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No.
60 Squadron
(1969) |
No.
60 Squadron
(1974) |
No. 70 Squadron
(1962) |
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No.
81 Squadron
(1958) |
No.
152 Squadron
(1962) |
No.
152 Squadron
(1967) |
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No.
152 Squadron
(1966) |
No. 207 Squadron |
No. 209 Squadron |
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No. 267 Squadron |
Signals Command |
2nd TAF Com. Squadron |
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ETPS |
Levant Com. Flight |
Eastleigh Station Flight |
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SHAPE HQ |
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Specifications |
C.1 |
Wingspan |
Spannweite |
19.66 m |
Length |
Länge |
14.02 m |
Height |
Höhe |
4.9 m |
Wing
area |
Flügelfläche |
19.66 m |
Engine |
Motor |
2× Alvis Leonides 127
9-cylinder radial piston engines, 540 hp each |
Maximum
speed |
Höchstgeschwindigkeit |
300 km/h |
Empty
weight |
Leergewicht |
4,400 kg |
Loaded
weight |
Startgewicht |
6,124 kg |
Climb
Rate |
Steigrate |
? |
Service
ceiling |
Gipfelhöhe |
7,680 m |
Range |
Reichweite |
1,850 km |
Armament |
Bewaffnung |
none |
Capacity |
Zuladung |
Crew 2
8 passengers |
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