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On November 8, 1938 the U.S.
Navy placed a contract with the Bell Aircraft Corporation for a single
prototype of the company's Model 12 fighter (which was developed for the
Army Air Corps as the XP-39). The Navy was not yet ready to consider the
use of aircraft with tricycle-landing gear (such as was found on the
XP-39) on its aircraft carriers, and the prototype , designated the
XFL-1, was therefore to have a tailwheel undercarriage. Other changes
included the use of underwing radiators, installation of an arrestor
hook, enlarged vertical surfaces and restressing of the airframe for
carrier operations. First flight of the XFL-1 took place on May 13,
1940. Problems with the Allison engine delayed delivery of the
Airabonita to the U.S. Navy until February 1941, and then undercarriage
trouble caused the aircraft to fail its carrier qualification trials. By
December 1941, the XFL-1 was back with Bell in New York for
modifications, but Navy interest in the type waned quickly after the
start of the war and further development of the type was cancelled. |
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Am 8. November 1938 bestellte
die US-Navy bei der Bell Aircraft Corporation eine einzige Maschine des
Modells 12 (die aus der XP-39 des Army Air Corpsent wickelt wurde). Die
Marine war jedoch nicht bereit für den Einsatz von Flugzeugträgern eine
masine mit Bugfahrwerk zu haben, wie es die XP-39 hatte. Der Protoype der
als XFL-1 bezeichnet wurde hatte daher ein Spornrad. Andere Änderungen
betrafen die Verwendung von Kühlern unter den Flügeln und eines Fanghakens,
vergrösserte Seiten und Höhenruder und ein verstärktes Flugwerk für
Trägeroperationen. Der Erstflug der XFL-1 fand am 13. Mai 1940 satt.
Probleme mit dem Motor Allison verzögerten Auslieferung der Airabonita an
die US Navy bis Februar 1941. Probleme mit dem Fahrwerk liessen die Träger
Qualifikation scheitern. Im Dezember 1941 wurde die XFL-1 für Änderungen
wieder an Bell in New York geliefert. Nach den beginn des Krieges schwand
das Interesse der Navy schnell und die weitere Entwicklung des Typs wurde
eingestellt. |
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Specifications |
XFL-1 |
Wingspan |
Spannweite |
10.67 m |
Length |
Länge |
9.07 m |
Height |
Höhe |
3.89 m |
Wing area |
Flügelfläche |
21.6 m² |
Engine |
Motor |
1× Allison XV-1710-6 V-12
piston engine, 1,150 hp |
Maximum speed |
Höchstgeschwindigkeit |
464 km/h |
Empty weight |
Leergewicht |
2,341 kg |
Loaded weight |
Startgewicht |
3,271 kg |
Climb Rate |
Steigrate |
13.4 m/s |
Service ceiling |
Gipfelhöhe |
9,421 m |
Range |
Reichweite |
1,725 km |
Armament |
Bewaffnung |
none |
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