|
A twin engined flying boat
of which one was ordered as XPBB-1 on 29 June 1940. Carrying serial
3144, it flew for the first time on 5 or 9 July 1942. The project was
cancelled late in 1942 but was re-instated in 1944 when 57 PBB-1s were
ordered with
serials 03745 - 03801. Based
on experiences in the Pacific the strategy shifted towards land based
bombers and this order was also cancelled. |
|
Ein zweimotoriges Flugboot von
dem am 29. Juni 1940 ein Prototyp als XPBB-1 bestellt wurde. Die Maschine
mit der Seriennummer 3144 flog am 5 oder 9 Juli
1942 zum ersten Mal. Das Projekt wurde Ende 1942 aufgegeben, aber 1944
wurden 57 PBB-1 mit den Seriennummern 03745 - 03801 bestellt. Auf der
Grundlage der Erfahrungen im Pazifik-krieg verschob sich die Strategie zu
Gunsten landgestützten Bombern und dieser Auftrag wurde wiederum aufgehoben. |
|
Specifications |
XPBB-1 |
Wingspan |
Spannweite |
42.59 m |
Length |
Länge |
28.89 m |
Height |
Höhe |
10.42 m |
Wing area |
Flügelfläche |
169.7 m² |
Engine |
Motor |
2 × Wright R-3350-8 radial
engines, 2,300 hp each |
Maximum speed |
Höchstgeschwindigkeit |
345 km/h |
Empty weight |
Leergewicht |
18,878 kg |
Loaded weight |
Startgewicht |
28,185 kg |
Climb Rate |
Steigrate |
4.98 m/s |
Service ceiling |
Gipfelhöhe |
6,830 m |
Range |
Reichweite |
6,834 km |
Armament |
Bewaffnung |
8 × 12.7 mm mg in bow and
tail turrets and waist positions, Up to 9,100 kg of Bombs |
|