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The TB-1 was an improved
version of the Martin T3M. It was constructed of all dural, with a
fabric covering. The equal-span wings were large and unstaggered, and
could be folded aft for storage. The wheeled undercarriage was a
conventional configuration that could be interchangeable with floats.
The underside of the fuselage incorporated a glazed station for the
bombardier.
Even
before the three XTB-1s were delivered, the Navy's Bureau of Aeronautics
had changed its opinion about what was needed in a torpedo bomber, and
based on experience with the NAF XTN-1 had decided that a twin-engine
aircraft would better suit the role. Having thus been made redundant, no
TB-1s past the three prototypes were built. |
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Die TB-1 war
eine verbesserte Version des Martin T3M. Sie war aus Aluminiumrohren gebaut
mit einer Stoffbespannung. Die beiden Flügel hatte die gleiche Spannweite
und konnten nach hinten gefaltet werden. Das konventionelle Fahrwerk konnte
gegen Schwimmerausgetauscht werden. Auf des Unterseite des Rumpfes war ein
Fenster für dem Bombenschützen eingebaut.
Noch bevor
die drei XTB-1 ausgeliefert wurden, hatte das Navy Bureau of Aeronautics
entschieden zweimotorige Flugzeuge würden besser die Rolle des
Torpedo-Bombers erfüllen und setzte auf die NAF XTN-1. Daher wurden keine
weiteren TB-1 als die drei Prototypen gebaut. |
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Specifications |
XTB-1 |
Wingspan |
Spannweite |
16.76 m |
Length |
Länge |
12.45 m |
Height |
Höhe |
4.12 m |
Wing area |
Flügelfläche |
80.6 m² |
Engine |
Motor |
1 × Packard 3A-2500, 730 hp |
Maximum speed |
Höchstgeschwindigkeit |
185 km/h |
Empty weight |
Leergewicht |
2,558 kg |
Loaded weight |
Startgewicht |
4,339 kg |
Climb Rate |
Steigrate |
3.8 m/s |
Service ceiling |
Gipfelhöhe |
3,810 m |
Range |
Reichweite |
1,413 km |
Armament |
Bewaffnung |
1 × fixed, forward-firing
7.62 mm MG
1 × fexible 7.62 mm
MG
1 × Bliss-Leavitt torpedo
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