|
The airframe bearing BuAer
A-8847 began as the first of a group of three Curtiss XF8C-8 twinn-seat
fighers. Orginally constructed with a Wright R-1510 14 cylinder radial,
A-8847 was slated to recceive a Wright R-1820 Cyclone and became the
XF10C-1 and was to serve as the prototype of a new Helldiver series.
However, the Navy's sudden lack of interest in two-seat fighters brought
about a designation change to XS3C-1.
|
|
Die Maschine mit der
Seriennummer A-8847 begann als eine von drei Curtiss XF8C-8 doppelsitzigen
Jägern. Anfangs mit einem 14-Zylinder Wright R-1510 Motor ausgerüstet bekam
die Maschine einen Wright R-1820 Cyclone Motor und wurde XF10C-1 und diente
als Prototyp der neuen Helldiver Serie. Doch durch das plötzliche
Desinteresse der Navy an zweisitzigen Jagt-flugzeugen änderte sich die
Bezeichnung in XS3C-1. |
|
XF10C-1 |
The only Prototype,
also temporary designated
XS3C-1. |
|
XF10C-1 |
Der einzige Prototyp, auch
zeitweise XS3C-1 Bezeichnet. |