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Curtiss SNC- Falcon

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Curtiss-Wright factory at St. Louis, developed the CW-22 from the CW-19 via the single-seat CW-21 light fighter-interceptor. The prototype first flew in 1940. With less power and performance than the CW-21, the two-seat, low-wing, all-metal CW-22 had retractable tailwheel landing gear, with the main gear retracting rearward into underwing fairings.

 

Aircraft with c/n 4111 to 4260 were originally to be for Lend-Lease to Britain, but the British cancelled them in favour of another type, to avoid getting too many different types of aircraft in the maintenance system. The U.S. Navy had ordered the aircraft and retained them. Of these 35 aircraft were released as Defense Aid items for countries in Latin America. The aircraft were delivered to Uruguay, Cuba, Ecuador, Bolivia and Venezuela. The remaining 115 aircraft were delivered to the U.S. Navy. A further 35 aircraft (c/n 7863 to 7897) were then added to the contract to replace those sent as Defense Aid. In addition five aircraft destined for Cuba were not accepted by Cuba and were retained with serials 32987 - 32991.

Das Curtiss-Wright Werk in St. Louis entwickelte cie CW-22 über den einsitzigen Abfangjäger CW-21 von der CW-19 aus. Der Prototyp flog erstmals im Jahr 1940. Mit weniger Leistung als die CW-21 war die zweisitzige CW-22 ein Ganzmetall-Tief-decker mit einem einziehbaren Spornrad und einem Hauptfahrwerk das nach hinten in Unter-flügel-Verkleidungen eingezogen wurde.

Die Flugzeug mit c/n 4111 bis 4260 waren ursprünglich als  Lend-Lease für Großbritannien vorgesehen, aber die Briten verzichteten darauf um nicht zu viele verschiedene Arten von Flugzeugen zu haben und das Wartungssystem einfacher zu halten. Die U.S. Navy erhielt die bestellten Flugzeuge. Von diesen wurden 35 Flugzeuge als Defense Aid an Länder in Lateinamerika weitergegeben. Die Flugzeuge wurden nach Uruguay, Kuba, Ecuador, Bolivien und Venezuela geliefert. Die restlichen 115 Flugzeuge wurden an die US Navy geliefert. Weitere 35 Flugzeuge (c/n 7863-7897) wurden dann in den Auftrag integriert um diejenigen des Defense Aid zu ersetzen. Fünf Flugzeuge die für Kuba bestimmt waren, wurden nicht übernommen und behielten die Seriennummern 32987 - 32991.

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Variants

Versionen

  SNC-1

US Navy designation for the CW-22N, 305 built

SNC-1

US Navy Bezeichnung für die CW-22N, 305 Maschinen

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

An unarmed advanced training version (CW-22N) was demonstrated to the US Navy. To help to meet the expanding need for training, the Navy ordered 150 aircraft in November 1940. Further orders brought the total to 305 aircraft which were designated SNC-1 Falcon.

Eine unbewaffnete Trainingsversion (CW-22N) wurde der US Navy demonstriert. Um den wachsenden Bedarf an Trainingsflugzeugen gerecht zu werden, bestellte die Marine im November 1940 150 Flugzeuge. Weitere Aufträge brachte die Gesamtzahl auf 305 Flugzeuge, die SNC-1 bezeichnet wurden Falcon.

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

SNC-1

Wingspan

Spannweite

10.67 m

Length

Länge

8.23 m

Height

Höhe

3.02 m

Wing area

Flügelfläche

16.14 m2

Engine

Motor

1 × Wright R-975-28 Whirlwind radial piston engine, 420 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

319 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,241 kg

Loaded weight

Startgewicht

1,718 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

6,645 m

Range

Reichweite

1,255 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serial, Curtiss SNC- Falcon
SNC-1 6290-6439 150
SNC-1 05085-05234 150
SNC-1 32987-32991 5

Total

305


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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