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The XT3D-1 torpedo bomber
was first flown in 1931, it has been described as a large and ugly
aircraft. Of metal construction with a fabric covering the XT3D-1 had
folding wings and an arrestor hook for carrier operation. With a fixed
tailwheel landing gear and powered by a Pratt & Whitney S2B1-G Hornet
radial engine.
The XT3D-1 failed to meet
the naval requirements and after tests was returned to Douglas. It was
modified with bigger engine, a Pratt & Whitney XR-1830-54 radial, wheel
fairings and the two rear cockpits were enclosed. Re-designated the
XT3D-2 it still failed to pass navy test and was not ordered into
production. The prototype was used by the Navy for the next ten years
for general purpose use until it was relegated as an instructional
airframe in 1941. |
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Der XT3D-1 Torpedobomber flog
1931 zum ersten Mal, und wurde als großes hässliches Flugzeug beschrieben.
Die XT3D-1 hatte eine Metallkonstruktion mit einer Stoffbespannung und einen
Fanghaken für Trägeroperationen. Angetrieben von einem Pratt & Whitney
S2B1-G Hornet Sternmotor.
Die
XT3D-1 erreichte die
Marinevorgaben nicht und wurde nach den Tests an Douglas zurückgegeben. Mit
einem stärkeren Pratt & Whitney XR-1830-54 Motor und Fahrwerksverkleidungen
sowie einem geschlossen Cockpit wurde die Maschine als XT3D-2 bezeichnet.
Die Maschine erreichte die Marinevorgaben jedoch noch immer nicht und wurde
nicht zur Produktion freigegeben. Der Prototyp wurde die nächsten 10 Jahre
von der Navy für verschiene Aufgaben verwendet und 1941 als
Ausbildungsmaschine verwendet. |
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XT3D-1 |
Prototype powered by a Pratt
& Whitney S2B1-G Hornet radial engine, one built. |
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XT3D-1 |
Prototyp angetrieben von
einem Pratt & Whitney S2B1-G Hornet Sternmotor, eine Maschine |