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The
Goodyear F2G "Super" Corsair was a development by the Goodyear
Aircraft Company of the FG-1/F4U-1 Corsair design as a special
low-altitude version of a fighter equipped with a Pratt & Whitney
R-4360 twenty-eight cylinder, four row radial air-cooled engine.
Using
experience from building the fixed-wing FG-1, a version of the folding
wing F4U-1 Corsair, in early 1944, Goodyear extensively modified a
standard FG-1 airframe, designated the XF2G-1, to take advantage of the
50% increase in take-off power provided by the R-4360 engine. In addition,
an all-round vision bubble-type canopy was installed. In March 1944,
Goodyear was awarded a contract to deliver 418 F2G-1 and 10 F2G-2 aircraft.
The F2G-2 version included modifications for carrier operations.
Armament
provisions included alternative wing-mounted installations for four or six
12.7 mm machine guns and eight 127 mm rockets or two 450 or 725 kg bombs. The internal fuel capacity was
increased greatly over that of the FG-1, and provisions were provided to
carry two droppable external tanks.
By
the end of the war in August 1945, only five each of the F2G-1 and F2G-2
aircraft were completed. Testing revealed deficiencies in lateral control
and insufficient speed, which were bars to further development of the
aircraft. Thus, further production of the fighters was canceled.
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Die
Goodyear F2G "Super" Corsair war eine Entwicklung von der Goodyear
Aircraft Company auf der Basis der FG-1/F4U-1 Corsair. Der Typ war für
Tiefflugangriffe ausgelegt und verfügte über einem luftgekühlten Pratt
& Whitney R-4360 Motor mit achtundzwanzig Zylinder.
Mit
Erfahrungen aus den Bau der FG-1, einer Version der F4U-1 Corsair, entwickelte
Goodyear auf der Basis der FG-1 Zelle die XF2G-1. Die XF2G-1 hatte eine rund
50% erhöhte Startleistung mit dem R-4360-Motor, zusätzlich hatte sei eine
Vollsichtkanzel. Im März 1944 erhielt Goodyear einen Auftrag über
die Lieferung 418 F2G-1 und 10 F2G-2-Flugzeugen. Die F2G-2-Version war eine
Version für Trägereinsätze.
Als
Bewaffnung waren vier oder sechs 12,7 mm Maschinengewehre und acht 127
mm oder zwei Raketen 450 oder 725 kg Bomben vorgesehen. Die interne
Treibstoffkapazität wurde deutlich über das Volumen der FG-1 erhöht
und die Möglichkeit von zwei Abwurftanks geschaffen.
Bei
Ende des Krieges im August 1945 waren nur je fünf F2G-1 und
F2G-2-Flugzeuge gebaut. Die Test ergaben Mängel bei der Längstabilität
und eine unzureichende Geschwindigkeit die die Haupthindernisse für eine
weitere Entwicklung waren.
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Specifications |
F2G-1 |
F2G-2 |
Wingspan |
Spannweite |
12.5
m
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12.5
m
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Length |
Länge |
10.3
m
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10.3
m
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Height |
Höhe |
?
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4.9
m
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Wing area |
Flügelfläche |
29
m²
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29
m²
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Engine |
Motor |
Pratt
& Whitney R-4360-4 "Wasp Major" 28-cylinder radial engine,
2,200 kW
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Pratt
& Whitney R-4360-4 "Wasp Major" 28-cylinder radial engine,
2,200 kW
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Maximum speed |
Höchstgeschwindigkeit |
694
km/h
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694
km/h
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Empty weight |
Leergewicht |
?
|
4,649
kg
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Loaded weight |
Startgewicht |
?
|
6,995
kg
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Climb Rate |
Steigrate |
35.6
m/s
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35.6
m/s
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Service ceiling |
Gipfelhöhe |
11,800
m
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11,800
m
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Range |
Reichweite |
3,146
km
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3,146
km
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Armament |
Bewaffnung |
4 ×
12.7 mm machine guns
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4 ×
12.7 mm machine guns
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