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Ordered
as a prototype on 30 June 1938 by the U.S. Navy Bureau of Aeronautics, the
XF5F-1 was of radical concept. It was intended as a twin-engined shipboard
fighter, and this at a time when the first single-engined shipboard
fighter monoplanes were only just commencing flight test.
Conceived
as the G-34 Skyrocket the aircraft flew for the first time on April 1,
1940. Engine cooling problems arose in the initial flights, resulting in
modification to the oil cooling ducts. Further modifications were made to
the prototype including reduction in the height of the cockpit canopy,
revising the armament installation to four 0.5 inch machine guns in place
of the cannon, redesign of the engine nacelles, adding spinners to the
propellers, and extending the fuselage forward of the wing. These changes
were completed on July 15, 1941. Additional changes were needed after
further flight tests that were not completed until January 15, 1942.
The
lowwing monoplane was powered
by two 1200hp Wright XR-1820-40/42 radials and had a twinn Rudder. The
aircraft possessed a unique appearance in that the forward part of the
fuselage didn’t extend forward of the wing.
The
Flight testing of the XF5F-1 provided information utilised in the
development of the more advanced XF7F-1 (G-51).
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Bestellt
als ein Prototyp am 30. Juni 1938 durch das U.S. Navy Bureau of Aeronautics,
war die XF5F-1 ein radikaler Entwurf. Er wurde als zweimotoriger Bordjäger
ausgelegt zu einer Zeit als die ersten einmotorigen Eindecker mit den
flugtests begannen.
Bekannt
als G-34 Skyrocket flog das Flugzeug erstmals am 1. April 1940. Der Flug war
von Kühlungsprobleme der Motoren begleitet, die zu Umbauten führten.
Weitere Änderungen erfolgten an der Cockpithöhe und an der Bewaffnung. Es
wurden vier 12,7 mm Maschinengewehre eingebaut. Die Motorzellen wurden
umgebaut und schließlich der Rumpf doch über die Tragfläche verlängert.
Diese Änderungen waren am 15. Juli 1941 abgeschlossen. Nach mehreren Testflügen
mussten weitere Änderungen vorgenommen werden, die am 15. Januar 1942
fertiggestellt waren.
Der
Tiefdecker G-34 besaß zwei 1200hp Wright XR-1820-40/42 Sternmotoren ein
doppeltes Seitenwerk. Das Flugzeug hatte eine sehr ungewöhnliche vordere
Tragflächenanordnung, der eigentliche Rumpf endete mitten in der vorderen
Tragfläche
Die
Flugprüfung der XF5F-1 lieferte wichtige Informationen für die spätere
Entwicklung der XF7F-1 (G-51) Tigercat.
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