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Grumman JF- Duck

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Grumman JF- "Duck" was a single-engine amphibious biplane manufactured from 1934 until 1936. 1936 the production switched to the J2F- Duck and later variants. The more obvious external appearance clue to distinguish a JF from an early J2F is the deletion of the inter-aileron strut between the wings on the J2F; less noticeable perhaps is the J2F's slightly longer rear fuselage/float joining fillet beneath the tail.

The Duck's main pontoon was part of the fuselage, almost making it a flying boat, though it appears more like a standard aircraft with an added float. This general configuration was shared with the earlier Loening OL. The XJF-1 prototype first flew on 24 April 1933 piloted by Grumman test pilot Paul Hovgard.

Der Grumman JF- "Duck" war eine einmotoriges Doppeldecker-Amphibienflugzeug das von 1934 bis 1936 hergestellt 1936 wurde, als  die Produktion der J2F- Duck umgestellt wurde. Die JF- lässt sich von einem frühen J2F- durch das fehlen der Zwischenquerruder Strebe zwischen den Flügeln und etwas weniger auffällig durch den etwas längeren hinteren Rumpf/Pontonübergang

Der Hauptponton der Duck war Teil des Rumpfes, fast so wie bei einem Flugboot, obwohl es mehr wie ein Standard-Flugzeug mit einem zusätzlichen Schwimmer erscheint. Diese allgemeine Konfiguration wurde mit der früheren Löning OL übernommen. Die XJF-1-Prototyp flog  am 24. April 1933 erstmals pilotiert von Grumman Testpilot Paul Hovgard.

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Variants

Versionen

 

XJF-1

Prototype with 700 hp Pratt & Whitney R-1535-62 engine, one built

XJF-1

Prototyp mit 700 PS Pratt & Whitney R-1535-62-Motor, eine Machine
 

JF-1

Production variant with 700 hp Pratt & Whitney R-1830-62 Twin Wasp engine, 27 built

JF-1

Produktionsvariante mit 700 PS Pratt & Whitney R-1830-62 Twin Wasp-Motor, 27 Maschinen
 

JF-3

JF-2 for the U.S. Navy, 5 built

JF-3

JF-2 für die US-Navy, 5 Maschinen
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The JF-1 that was first ordered, had the same Pratt & Whitney R-1830-62 engine as the XJF-1 prototype. The US Navy ordered 27 JF-1s with the first Ducks delivered beginning in May 1934 to NAS Norfolk. These early production series had provisions for mounting a machine gun at the rear seat facing aft, a single bomb rack mounted under each wing, capable of carrying a 50 kg bomb or depth charge on each.

The JF- was used by the US Navy as a liaison aircraft and the US Coast Guard for search and rescue.

Die JF-1, wurde zuerst mit dem gleichen Pratt & Whitney R-1830-62 Motor wie der XJF-1-Prototyp bestellt. Die US Navy bestellt 27 JF-1s Ducks die ab Mai 1934 an die NAS Norfolk geliefert wurden. Diese frühe Produktionsserie hatte die Möglichkeit für die Montage eines Maschinengewehr auf dem Rücksitz mit Blick achtern und je eine einzige Bombenrack unter jedem Flügel für die Aufnahme einer 50 kg Bombe oder Wasserbomben.

Die JF und J2F wurde von der U.S. Navy als Verbindungsflugzeug und der U.S. Coast Guard zur Seenotrettung eingesetzt.

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Drawings

Zeichnungen

Utility Squadrons

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VJ-1 1934

VJ-1 1936  

Ship & Base flights

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USS Lexington

USS Lexington

USS Saratoga

 

 

 

 
 

USS Ranger

USS Heron

NAS Pensacola 1936

 

 

 

   
 

NAS Coco Solo 1936

   

US Marines

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VJ-6M 1936

VJ-7M 1937

VMJ-2 1938

Misc.

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Prototype 1934

Prototype 1934 late

Prototype 1935

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Specifications

JF-1

Wingspan

Spannweite

11.89 m

Length

Länge

10.00 m

Height

Höhe

4.60 m

Wing area

Flügelfläche

?

Engine

Motor

1 × Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp 14-cyl two row air-cooled radial piston engine, 700 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

?

Empty weight

Leergewicht

?

Loaded weight

Startgewicht

?

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

?

Range

Reichweite

6.550 m

Armament

Bewaffnung

1 × 7.62 mm KG on flexible mount in rear cockpit

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Serial, Grumman JF- Duck

XJF-1

9218

1

JF-1

9434-9455

22

JF-1

9523-9527

5

JF-2

0266

1

JF-2

00371-00372

2

JF-2

01647

1

JF-3

9835 - 9839

5

Total

37


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last update 27. June 2015

written 27. June 2015

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