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Hall PH-

Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Hall PH- was an American flying boat of the 1930s. In December 1927, the U.S. Navy placed a contract with the Hall-Aluminum Aircraft Corporation of Bristol, Pennsylvania for a developed version of the Naval Aircraft Factory PN-11and could hence trace its lineage back to the Felixstowe flying boats of the First World War.

The XPH-1 had identical wings and a similar metal hull to that of the PN-11, but was fitted with a large single fin and rudder. It was powered by two Wright Cyclone radial engines and accommodated its two pilots side by side in an open cockpit, with cockpits for gunners in the nose and behind the wings.

Dier Hall PH -war ein amerikanisches Flugboot der 1930er Jahre. Im Dezember 1927 bestellte die U.S. Navy bei der Hall-Aluminium Aircraft Corporation of Bristol, Pennsylvania eine weiterentwickelte Version der Naval Aircraft Factory PN-11 die von den Felixstowe Flugboote des Ersten Weltkriegs  abstammte.

Die XPH-1 hatten identische Flügel und einen ähnlichen Metallrumpf wie die PN-11, war jedoch mit einem einzelnen grossen Seitenleitwerk ausge-stattet. Sie wurde von zwei Wright Cyclone Sternmotoren angetrieben die beiden Piloten sassen nebeneinander in einem offenen Cockpit, sowie einem Cockpit für den Bugschützen.

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Variants

Versionen

 

XPH-1

Prototype. Two 537 hp  Wright R-1750 engines. One built.

XPH-1

Prototyp mit zwei 537 PS Wright R-1750 Motor, eine Maschine
 

PH-1

Production version for US Navy. Partly enclosed cockpit for pilots. Two 620 hp  Wright R-1820-86 engines in short-chord Townend ring cowlings. Nine built.

 

PH-1

Serienversion der US Navy. Teilweise geschossnes Cockpit. Zwei 620 PS Wright R-1820-86 Motoren mit kurzen Townend ring. Neun Maschinen
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The PH- was purchased in small numbers by the U.S. Navy and the U.S. Coast Guard. It remained in service with the Coast Guard until 1944, being used for anti submarine and search and rescue duties.

Delivery of the PH-1 commenced in October 1931, equipping VP-8 from 1932, operating from the seaplane tender USS Wright and from bases at Pearl Harbor, Midway and the Panama Canal Zone.

Der PH- wurde in kleinen Stückzahlen von der U.S. Navy und der U.S. Coast Guard gekauft. Sie blieb bis 1944 im Dienst mit der Küstenwache für die für Anti-U-Boot-Jagd sowie Such und Rettung Aufga-ben.

Die Auslieferung der PH-1 begann im Oktober 1931, an die Staffel VP-8. Ab 1932 wurden die Maschinen vom Tender USS Wright und von Basen in Pearl Harbor, Midway und der Panama Kanal Zone aus eingesetzt.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

VP-8

VP-8

VP-8 (1933)

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Specifications

PH-3

Wingspan

Spannweite

22.21 m

Length

Länge

15.55 m

Height

Höhe

6.05 m

Wing area

Flügelfläche

158.9 m²

Engine

Motor

2 × Wright R-1820F-51 Cyclone air cooled radial engine, 750 hp  each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

256 km/h

Empty weight

Leergewicht

4,370 kg

Loaded weight

Startgewicht

7,342 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

9,700 m

Range

Reichweite

3,119 km

Armament

Bewaffnung

Four flexibly mounted 7.7 mm machineguns

Up to 450 kg of bombs

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Serials, Hall PH-1
XPH-1 A8004  1
PH-1 A8687 - A8695 9

Total

10


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last update 31. December 2021

written 7. June 2013

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