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Lockheed P2V- Neptune

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

Ordered

   

Bestellt

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Variants

Versionen

XP2V-1

Prototype, one produced.

XP2V-1

Prototyp, einer gebaut.

P2V-1

First production model with 2.300 hp R-3350-8 engine , 15 built.

P2V-1

Serienversion mit 2.300 PS R-3350-8 Motor, 15 gebaut.

P2V-2

Second production model, 81 built.

P2V-2

verlängerter Rumpf, verstärkte Bewaffnung, 81 gebaut

P2V-2N
"Polar Bear"

Modified Neptune with ski landing gear and early MAD gear, 1 built.

P2V-2N
"Polar Bear"

Eine umbebaute P2V-2 mit Ski-Fahrwerk und Detektor für magnetische Anomalien (MAD).

P2V-3

Version with 3.200 hp R-3350-26W powerplant, 83 built.

P2V-3

Version mit 3.200 PS R-3350-26W Motor, 83 gebaut.

P2V-3C

Carrier-based Neptune, 11 built.

P2V-3C

P2V-3 mit Vorrichtungen zum Start von Flugzeugträgern, 11 gebaut

P2V-3B

Conversions from P2V-3 fitted with the ASB-1 Low Level Radar Bombing System, 16 converted.

P2V-3B

16 umgebaute P2V-3 mit ASB-1 Zielradar

P2V-3W

Airborne Early Warning variant, APS-20 search radar, 30 built.

P2V-3W

Frühwarnflugzeug mit APS-20 Radar, 30 gebaut.

P2V-3Z

VIP combat transport, 2 built.

P2V-3Z

VIP-Transporter, 2 gebaut.

P2V-4
P-2D

Upgraded 3.250 hp R-3350-30W engine and more fuel capacity, 52 built

P2V-4
P-2D

3.250 PS R-3350-30W Motor, Zusatztanks unter den Flügelspitzen, 52 gebaut

P2V-5

Replaced solid nose with turret, APS-20 and APS-8 search radars standard, jettisonable wingtip fuel tanks. Late models featured observation nose and MAD gear in place of nose and tail turrets, 424 built.

P2V-5

Emmerson-Turm mit zwei 20 mm-Kanonen im der Flugzeugnase, APS-20 und APS-8 Radar, Flügelspitzentanks. Während der Produktion wurde der Turm wieder weggelassen und ein MAD im Heck. 424 gebaut.

P2V-5F
P-2E

Modification with Westinghouse J-34-WE-34  jet engines, increased bombload

P2V-5F
P-2E

P2V-5 mit je einem Westinghouse J-34-WE-34 Strahltriebwerk unter den Flügeln.

AP-2E

Designation applied to P2V-5F with special SIGINT/ELINT equipment used by the US Army's 1st Radio Research Company at Cam Ranh Bay.

AP-2E

Umgebaute P-2E für die United States Army, die mit einer SIGINT/ELINT-Ausrüstung im Vietnamkrieg eingesetzt wurden.

P2V-5FD
DP-2E

P2V-5F with target towing or drone launch capability, various defensive equipment and all weaponry deleted.

P2V-5FD
DP-2E

Umbau zu unbewaffneten Zielschleppflugzeugen P2V-5F.

P2V-5FE
EP-2E

P2V-5F with Julie/Julie ASW gear und special eqipment.

P2V-5FE
EP-2E

P2V-5F mit spezieller Elektronikausrüstung.

P2V-5FS
SP-2E

P2V-5F with Julie/Jezebel ASW gear.

P2V-5FS
SP-2E

P2V-5F mit Julie/Jezebel-Ausrüstung zur U-Boot-Jagd

OP-2E

Modified for use as part of Operation Igloo White, only 12 converted.

OP-2E

12 für das "Igloo White"-Programm umgebaute P-2E, nur 12 umgebaut

P2V-6
P-2F

R-3350-36WA engine, Aerial mine delivery capability, APS-70 search radar, upgraded powerplant, 83 built.

P2V-6
P-2F

R-3350-36WA Motor, APS-70-Radar, konnten Minen abwerfen, 83 gebaut.

P2V-6B
P2V-6M
MP-2F

Fairchild AUM-N-2 Petrel missile launch capability. 16 produced

P2V-6B
P2V-6M
MP-2F

16 P2V-6 mit der Fähigkeit, Fairchild AUM-N-2 (AQM-41) Petrel -Flugkörper zu verschießen

P2V-6F
P-2G

P2V-6/P-2F refitted with J34 jet engines.

P2V-6F
P-2G

P2V-6/P-2F mit J-34-Strahltriebwerken.

P2V-6T
TP-2F

Trainer version with armament deleted, wingtip tanks often deleted.

P2V-6T
TP-2F

Unbewaffnete Trainer umgebaute P-2F oft auch ohne Flügeltanks

P2V-7
P-2H

Last Neptune variant produced by Lockheed, upgraded powerplant, jet pods standard, improved wingtip tanks, APS-20 search radar, bulged cockpit canopy, early fitted with nose and tail turrets, but replaced with observation nose and MAD tail, dorsal turret also fitted early and replaced with observation bubble, 311 built.

P2V-7
P-2H

Letzte nepune Version die von Lockheed produziert wurde. 3.500 PS R-3350-32W-Motor, serienmäßig mit J-34-Strahltriebwerken, verbesserte Flügelspitzentanks, APS-20-Radar, verglaste Nase und MAD im Heck, 311 gebaut.

P2V-7LP
LP-2H

Ski landing gear, JATO provisions, 4 built.

P2V-7LP
LP-2H

Ski-Fahrwerk und Starthilferakenten (JATO), 4 gebaut.

P2V-7S
SP-2H

Additional ASW/ECM equipment including Julie/Jezebel gear.

P2V-7S
SP-2H

P2V-7 mit Julie/Jezebel-Ausrüstung zur U-Boot-Jagd.

AP-2H

Specialized ground attack variant , only 4 converted.

AP-2H

4 P-2H mit Ausrüstung für Bodenangriffe.

P2V-7U
RB-69A

Naval designation of the RB-69A variant.

P2V-7U
RB-69A

Marinebezeichnung für die RB-69A

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

O

G

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications P2V-3

P2V-7

Wingspan

Spannweite

30.48 m

31.65 m

Length

Länge

23.72 m

27.94 m

Height

Höhe

8.56 m

8.94 m

Wing area

Flügelfläche

92.9 m²

92.9 m²

Engine

Motor

2× Wright R-3350-26W Cyclone-18 radial engine, 3,200 hp each

2× Wright R-3350-32W Cyclone Turbo-compound radial engine, 3,700 hp each

2 x J34-WE-22 turbiojet 3.3 kN thrust

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

515 km/h

586 km/h

Empty weight

Leergewicht

15,819 kg

22,650 kg

Loaded weight

Startgewicht

29,076 kg

35,240 kg

Climb Rate

Steigrate

?

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

 

6.700 m

Range

Reichweite

6,406 km

3,540 km

Armament

Bewaffnung

?

?

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Serial, Lockheed P2V- Neptune

XP2V-1

48237 - 48238

2

P2V-1

89082 - 89096

15

P2V-2

39318 - 39368 

49

P2V-2

122438 - 122467

40

P2V-3 122923 - 122951 29
P2V-3 122964 - 122987 14
P2V-3W 124268 - 124291 24
P2V-3W 124354 - 124361 8
P2V-4 124211 - 124267 57
P2V-5 124865 - 124909 45
P2V-5 127720 - 127782  63
P2V-5 128327 - 128422  95
P2V-5 131400 - 131543  144
P2V-5 133640 - 133651  12
P2V-5 134664 - 134676  13
P2V-5 134718 - 134723  6
P2V-6 126514 - 126547 34
P2V-6 131544 - 131550  7
P2V-6M 131551 - 131566  15
P2V-6M 134638 - 134663  26
P2V-7 135544 - 135621  78
P2V-7 140151 - 140160  10
P2V-7 140430 - 140443  14
P2V-7 140962 - 140986 25
P2V-7 141231 - 141251 19
P2V-7 142542 - 142545  4
P2V-7 143172 - 143183 10
P2V-7 144675 - 144692 17
P2V-7 144696 - 144732 37
P2V-7 145900 - 145923  24
P2V-7 146431 - 146438  9
P2V-7 147562 - 147571  10
P2V-7 147946 - 147971  26
P2V-7 148330 - 148336  7
P2V-7 149070 - 149081  12
P2V-7 149089 - 149130 142
P2V-7 153611 - 153616  7
P2V-7S 148337 - 148362  26
P2V-7S 150279 - 150283  4

Total

1179


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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