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Loening M-8 |
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Aircraft of the U.S.
Navy |
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Development |
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Entwicklung |
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The Loening M-8 was a 1910s American fighter
monoplane designed by Grover Loening and built by his Loening
Aeronautical Engineering Company.
It had a fixed tailskid landing gear and was powered by a nose-mounted
Hispano-Suiza engine with a tractor propeller. The pilot and gunner had
tandem open cockpits. The parallel lift-struts connecting the wing to
the lower longerons were fitted with wide fairings of aerofoil section
that were expected to contribute
lift.
With the upper longerons at the level of the wing,
the rear gunner had an excellent field of fire for his twin
7.62 mm
Lewis guns. The pilot, of course, had the same unobstructed view above
for lighting and could also see under the wing through windows below the
longerons.
The first aircraft was flown in 1918 and the
performance of the M-8 was such that a contract for 5,000 planes was
placed by the Army. Only two aircraft were delivered to the Army and one
to the U.S. Navy with the designation M-8-0. At the end of the war the
order was canceled.
The U.S. Navy took an interest
in fighter design after the war and ordered a single naval version as
the M-8-0. This was followed by orders for 46 production models
designated M-8-0 and M-8-1 which, although designed as fighters, were
used for observation purposes. An additional six were ordered as M-8-S
twin-float seaplanes, and at least one of these was tested as an
amphibian with wheels built into the bottoms of the floats.
Three practically identical models,
designated LS-1 for "Loening seaplane", were also ordered, but the last
two were cancelled. The single LS-1 (A5606) was used to test the unique
Richardson Pontoon which was in effect a standard float of somewhat
greater than standard width along the centreline. |
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Die Loening
M-8 war ein amerikanisches Eindecker-Jagdflugzeug der 1910er jahre das von
Grover Loening entworfen und von seiner Loening Aeronautical Engineering
Company gebaut wurde.
Es hatte einen festes
Hecksporn Fahrwerk und wurde von einem Hispano-Suiza-Motor mit einem
Zug-Propeller angetrieben. Der Pilot und der Bordschütze hatten offene
Tandem-Cockpits. Die parallelen Liftstreben, die den Flügel mit der unteren
Längsseiten verbinden, wurden mit breiten Verkleidungen des
Tragflügelprofils versehen, die zum Auftrieb beitragen sollten. Mit den
oberen Längsseiten auf der Höhe des Flügels hatte der Bordschütze ein
ausgezeichneten Feuerbereich für sein 7.62 mm Lewis Doppel-MG. Der Pilot
hatte selbstverständlich den gleichen ungehinderten Blick nach oben und
konnte auch durch Fenster unterhalb der Längsseiten unter dem Flügel sehen.
Der Erstflug war 1918 und die Leistung der M-8 war so, dass ein Auftrag für
5.000 Maschinen von der Armee platziert wurde. Nur zwei Flugzeuge
wurden an die Armee und eine an die U.S. Navy mit der Bezeichnung M-8-0
ausgeliefert. Am Ende des Krieges wurde der Auftrag storniert.
Die U.S.
Navy interessierte sich
nach dem Krieg für den Jägerentwurf und bestellte eine einzelne
Marineversion als das M-8-0. Danach wurden Bestellungen für 46
Produktionsmodelle mit der Bezeichnung M-8-0 und M-8-1 aufgegeben, die zwar
als Jägerr entworfen wurden, aber für Beobachtungszwecke verwendet wurden.
Weitere Sechs wurden als M-8-S mit Zwillingschwimmern Wasserflugzeuge
bestellt, und mindestens eine davon wurde als Amphibienmaschine mit Rädern
in den Schwimmern gebaut getestet.
Drei praktisch identische Modelle, die als LS-1 für "Loening seaplane"
bezeichnet wurden, wurden ebenfalls bestellt, aber die letzten beiden wurden
storniert. Die einzige LS-1 (A5606) wurde verwendet, um den einzigartige
Richardson Schwimmer, der ein Standard-Schwimmer von etwas größer Breite war
entlang der Mittellinie zu testen. |
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Variants |
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Versionen |
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M-8
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Production variant for the
United States Army Air Corps |
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M-8
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Produktionsvariante für das
United States Army Air Corps |
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M-8-O
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One M-8 for evaluation by tht
U.S: Navy and later Production version,
10 built. |
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M-8-O
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Eine M-8 für Testzwecke für die
U.S. Navy und später Produktionsversion, 10 Maschinen |
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M-8-1
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Second production variant for
the United States Navy, 36 built by the Naval Aircraft Factory. |
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M-8-1
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Zweite Produktionsvariante für
die U.S. Navy, 36 Maschinen von der Naval Aircraft Factory gebaut. |
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M-8-S
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Seaplane variant for the U.S.
Navy, six built. |
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M-8-S
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Wasserflugzeug-Variante für die
U.S. Navy, sechs Maschinen. |
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LS-1
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Seaplane variant with
Richardson Pontoona, one built. |
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LS-1
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Wasserflugzeug-Variante mit
einem Richardson-Schwimmer, eine Maschine. |
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Operational
history |
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Einsatzgeschichte |
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The U.S. Navy attempted to
capitalize on the loudly proclaimed speed advantages of the monoplane by
fitting one M-81 (A5791) with a special set of small wings for its entry
in the 1920 Pulitzer race. Span was reduced by nearly 150 cm, the chord
was reduced by 60 cm, and the wide lifting-struts were replaced by thin
streamlined steel tubes. The racer, flown by Lt B. G. Bradley of the
U.S. Marine Corps, developed a water leak early in the race which forced
it out in the last lap after achieving a speed of 255 Km/h around the
closed course.
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Die U.S. Navy versuchte, die
lauthals angekündigten Geschwindigkeitsvorteile der Eindecker durch den
Einbau enes Speziellen Satzes kleiner Flügel zu erreichen. Die M-81 (A5791)
hatte eine um 1.50 Meter verkleinerte Spannweite und die Tiefe der Flügel
wurde um 60 cm eingekürzt, weiter wurden die breiten Abstützungen durch
dünne stromlinienförmige Stahlrohre ersetzt. Die Rennmaschine wurde von
Lt B. G. Bradley vom U.S. Marine Corps geflogen, doch hatte die Maschine ein
Leck im Flüssigkeitskreislauf und er musste in der letzten Runde landen
nachdem er eine Geschwindigkeit vom 255 Km/h erreicht hatte. |
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Drawings |
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Zeichnungen |
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LS-1
(1921) |
M-8-O A5637
(1920) |
M-8-O A5642
(1920) |
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M-8-1
(1922) |
M-8-1 A5646
(1920) |
M-8-1 A5704
(1921) |
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M-8-1 A5709
(1921) |
M-8-1 A5710
(1921) |
M-8-1
(1921) |
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M-8-1
(1921) |
M-8-1
(1922) |
M-8-S A5761
(1920) |
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M-8-S A5777
(1923) |
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Specifications |
M-8-O |
Wingspan |
Spannweite |
9.98 m |
Length |
Länge |
7.32 m |
Height |
Höhe |
2.01 m |
Wing area |
Flügelfläche |
21.3 m2 |
Engine |
Motor |
1 × Hispano-Suiza V-8 engine,
300 hp |
Maximum speed |
Höchstgeschwindigkeit |
233 km/h |
Empty weight |
Leergewicht |
738 kg |
Loaded weight |
Startgewicht |
940 kg |
Climb Rate |
Steigrate |
? |
Service ceiling |
Gipfelhöhe |
6,700 m |
Range |
Reichweite |
? |
Armament |
Bewaffnung |
1 x 7.62mm MG |
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Serial, Loening M-8 |
LS-1 |
A5606 |
1 |
LS-1 |
A5607 - A5608 |
(2) |
M-8 |
A5631 |
1 |
M-8-O |
A5637 - A5646 |
10 |
M-8-1 |
A5701 - A5710 |
10 |
M-8-1 |
A5761 - A5786 |
26 |
M-8-S |
A5788 - A5793 |
6 |
Total |
53 |
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