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The Martin XP2M-1 was a
second prototype of the basic flying boat design first developed as the
Consolidated XPY-1. That earlier aircraft had been produced by
Consolidated to a US Navy design, but the Glenn L. Martin Company had
then won the production contract with a lower bid. While the eventual
P3M- production aircraft would be very similar to the XPY-1, Martin also
produced the XP2M-1 prototype.
The XP2M-1 used the same
basic design as the XPY-1, but with the parasol wing much closer to the
fuselage. The XP2M-1 was powered by three engines – two built into the
leading edge of the wing and a third above the wing. This third
engine did not improve the performance of the aircraft, and was soon
removed. Tests continued with two engines, with the designation XP2M-2. |
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Die Martin XP2M-1 war der
zweiter Prototyp des Flugboot Design das als Consolidated XPY-1 entwickelt
wurde. Das Flugzeug war zuvor von Consolidated entwickelt wurde aber von der
Glenn L. Martin Company hergestellt, da sie niedrigeres Gebot abgegeben
hatte. Während die spätere P3M- Produktionsmaschine der XPY-1sehr ähnlich
war, produzierte Martin auch den XP2M-1 Prototyp.
Die XP2M-1 verwendet das gleiche
grundlegende Design der XPY-1, aber mit dem Parasol-Flügel der viel näher am
Rumpf war. Die XP2M-1 wurde von drei Motoren angetrieben - zwei in der
Vorderkante des Flügels und ein dritter über dem Flügel. Dieser dritte Motor
verbesserte die Leistung des Flugzeugs nicht, und wurde bald entfernt.
Weitere Tests mit zwei Motoren wurden unter der Bezeichnung XP2M-2 gemacht. |