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North American P-51 Mustang

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

 

Entwicklung

 

The North American Aviation P-51 Mustang is an American long-range, single-seat fighter and fighter-bomber used during World War II, the Korean War and other conflicts. The Mustang was designed in 1940 by North American Aviation (NAA) in response to a requirement of the British Purchasing Commission.

Die North American Aviation P-51 Mustang ist ein amerikanischer Enisitziger-Langstrecken-Jäger und Jagdbomber, der während des Zweiten Weltkriegs, des Koreakriegs und anderer Konflikte verwendet wird. Der Mustang wurde 1940 von der North American Aviation (NAA) als Reaktion auf eine Anforderung der britischen Einkaufskommission entworfen.

The U.S. Navy used two different Mustangs for tests. The first was a Mustang IA from a British order and equipped with an Allison engine. The plane had the RAF serial FD524 and the USAAF serial number 41-37426, the Navy given the BuAer number 57987 to the plane.

 

Concern over the USAAF's inability to escort B-29s all the way to mainland Japan resulted in the highly classified "Seahorse" project (NAA-133), an effort to "navalize" the P-51D. On 15 November 1944, Lt Bob Elder, in a P-51D-5-NA , started flight tests from the deck of the carrier USS Shangri-La. This Mustang had been fitted with an arrestor hook, which was attached to a reinforced bulkhead behind the tail wheel opening; the hook was housed in a streamlined position under the rudder fairing and could be released from the cockpit. The tests showed that the Mustang could be flown off the carrier deck without the aid of a catapult, using a flap setting of 20° down and 5° of up elevator. Landings were found not to be easy, and, by allowing the tail wheel to contact the deck before the main gear, the aircraft could be stopped in a minimum distance. The project was canceled after U.S. Marines secured the Japanese island of Iwo Jima and its airfields, making it possible for standard P-51D models to accompany B-29s all the way to the Japanese home islands and back. 

Die U.S. Navy verwendete insgesamt zwei Mustang für Tests. Die erste war eine Mustang IA aus einer britischen Bestellung und mit einem Allison Motor ausgerüstet. Die Maschine hatte die RAF Kennung FD524 und die USAAF Seriennummer 41-37426, die Navy teilte der Maschine die BuAer Nummer 57987 zu.

 

Aus der Besorgnis die USAAF sei nicht in der Lage die B-29 den ganzen Weg zum japanischen Festland und zurück zu begleiten resultierte das streng geheime "Seahorse" Projekt (NAA-133) einer "navalisierten" P-51D. Am 15. November 1944 starte der Pilot Lt Bob Elder, in einer P-51D-5-NA mit  Flugtests vom Deck des Trägers USS Shangri-La. Die Mustang war mit einem Fanghaken ausgerüstet der an einem verstärkten Schott hinter der Spornrad Öffnung befestigt war. Er war in einer  stromlinienförmigen Verkleidung unter dem Ruder und konnte vom Cockpit aus bedient werden. Die Tests zeigten, dass die Mustang vom Trägerdeck ohne die Hilfe eines  Katapult gestartet  werden konnte, wobei eine Klappeneinstellung von 20° und von 5° beim Höhenruder notwendig waren. Die Landungen waren nicht einfach, so musste das Spornrad vor dem Hauptfahrwerk auf dem Deck aufsetzen. Das Projekt wurde abgebrochen, nach-dem U.S. Marines die Insel Iwo Jima und seine Flugplätze gesichert hatten und die Standard P-51D die  B-29 den ganzen Weg auf die japanischen Hauptinseln und zurück zu begleiten konnten.

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Variants

Versionen

 

Mk. IA

Version with 1,220 hp Allison V-1710-39 engine.

Mk. IA

Version mit 1,220 PS Allison V-1710-39 Motor.

 

ETF-51D

Conversion of a P-51D with hook for landing on aircraft carriers

ETF-51D

Umbau einer P-51D mit Fanghaken zur Landung auf Flugzeugträgern

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

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Mustang Mk. IA

ETF-51D

 

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Specifications

P-51D

Wingspan

Spannweite

11.27 m

Length

Länge

9.83 m

Height

Höhe

3.71 m

Wing area

Flügelfläche

21.9 m²

Engine

Motor

1 x Packard Merlin V-1650-7, 1,590 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

705 km/h

Empty weight

Leergewicht

3,363 kg

Loaded weight

Startgewicht

5,262 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

12,770 m

Range

Reichweite

1,609 km

Armament

Bewaffnung

6 x 12.7 mm machine guns

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Serial, North American P-51 Mustang

Mustang Mk IA

57987

1

ETF-51D

44-14017

1

P-51H

09064

1

Total

3


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last update 28. April 2013

written 7. June 2013

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