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The North American Aviation
P-51 Mustang is an American long-range, single-seat fighter and
fighter-bomber used during World War II, the Korean War and other
conflicts. The Mustang was designed in 1940 by North American Aviation (NAA)
in response to a requirement of the British Purchasing Commission. |
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Die North American Aviation P-51
Mustang ist ein amerikanischer Enisitziger-Langstrecken-Jäger und
Jagdbomber, der während des Zweiten Weltkriegs, des Koreakriegs und anderer
Konflikte verwendet wird. Der Mustang wurde 1940 von der North American
Aviation (NAA) als Reaktion auf eine Anforderung der britischen
Einkaufskommission entworfen. |
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The U.S. Navy used two
different Mustangs for tests. The first was a Mustang IA from a British
order and equipped with an Allison engine. The plane had the RAF serial
FD524 and the USAAF serial number 41-37426, the Navy given the BuAer
number 57987 to the plane.
Concern over the USAAF's
inability to escort B-29s all the way to mainland Japan resulted in the
highly classified "Seahorse" project (NAA-133), an effort to "navalize"
the P-51D. On 15 November 1944, Lt Bob Elder, in a P-51D-5-NA , started
flight tests from the deck of the carrier USS Shangri-La. This Mustang
had been fitted with an arrestor hook, which was attached to a
reinforced bulkhead behind the tail wheel opening; the hook was housed
in a streamlined position under the rudder fairing and could be released
from the cockpit. The tests showed that the Mustang could be flown off
the carrier deck without the aid of a catapult, using a flap setting of
20° down and 5° of up elevator. Landings were found not to be easy, and,
by allowing the tail wheel to contact the deck before the main gear, the
aircraft could be stopped in a minimum distance. The project was
canceled after U.S. Marines secured the Japanese island of Iwo Jima and
its airfields, making it possible for standard P-51D models to accompany
B-29s all the way to the Japanese home islands and back.
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Die U.S. Navy verwendete
insgesamt zwei Mustang für Tests. Die erste war eine Mustang IA aus einer
britischen Bestellung und mit einem Allison Motor ausgerüstet. Die Maschine
hatte die RAF Kennung FD524 und die USAAF Seriennummer 41-37426, die Navy
teilte der Maschine die BuAer Nummer 57987 zu.
Aus der Besorgnis die USAAF sei
nicht in der Lage die B-29 den ganzen Weg zum japanischen Festland und
zurück zu begleiten resultierte das streng geheime
"Seahorse" Projekt (NAA-133) einer "navalisierten" P-51D. Am 15. November
1944 starte der Pilot Lt
Bob Elder, in einer P-51D-5-NA mit Flugtests vom Deck des Trägers USS
Shangri-La. Die Mustang war mit einem Fanghaken ausgerüstet der an einem
verstärkten Schott hinter der Spornrad Öffnung befestigt war. Er war in
einer stromlinienförmigen Verkleidung unter dem Ruder und konnte vom
Cockpit aus bedient werden. Die Tests zeigten, dass die Mustang vom
Trägerdeck ohne die Hilfe eines Katapult gestartet werden
konnte, wobei eine Klappeneinstellung von 20° und von 5° beim Höhenruder
notwendig waren. Die Landungen waren nicht einfach, so musste das Spornrad
vor dem Hauptfahrwerk auf dem Deck aufsetzen. Das Projekt wurde abgebrochen,
nach-dem U.S. Marines die Insel Iwo Jima und seine Flugplätze gesichert
hatten und die Standard P-51D die B-29 den ganzen Weg auf die
japanischen Hauptinseln und zurück zu begleiten konnten. |
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Mk. IA
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Version with 1,220 hp
Allison V-1710-39 engine. |
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Mk. IA
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Version mit 1,220 PS
Allison V-1710-39 Motor. |
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Specifications |
P-51D |
Wingspan |
Spannweite |
11.27 m |
Length |
Länge |
9.83 m |
Height |
Höhe |
3.71 m |
Wing area |
Flügelfläche |
21.9 m² |
Engine |
Motor |
1 x Packard Merlin V-1650-7,
1,590 hp |
Maximum speed |
Höchstgeschwindigkeit |
705 km/h |
Empty weight |
Leergewicht |
3,363 kg |
Loaded weight |
Startgewicht |
5,262 kg |
Climb Rate |
Steigrate |
? |
Service ceiling |
Gipfelhöhe |
12,770 m |
Range |
Reichweite |
1,609 km |
Armament |
Bewaffnung |
6 x 12.7 mm machine guns |
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