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In the early 1930s, the US
Navy was interested in investigating the use of modern, monoplanes as
fighter aircraft to replace the biplanes that. In December 1932, it
ordered the XF7B- from Boeing, and placed an order with Northrop on 8
May 1933 for a single prototype fighter, designated XFT-1.
The resulting aircraft, which was designed by a team led by Ed Heinemann
resembled a scaled down Northrop Delta. It was a low winged monoplane,
of all-metal stressed skin construction. It had a fixed tailwheel
undercarriage with its main gear fitted with streamlining trouser
fairings. The pilot sat in an enclosed cockpit with a sliding canopy. It
was powered by a single Wright R-1510 radial engine.
The XFT-1 first flew on 16 January 1934, being delivered to NAS
Anacostia for evaluation by the Navy. While it was the fastest fighter
yet tested by the US Navy, its handling characteristics were poor.
Although it was fitted with flaps to lower its landing speed, it was
difficult to control at low speeds, and had poor forward visibility,
major problems for an aircraft intended to operate off aircraft carriers.
Its most serious problem, however, was its behaviour when spinning,
where the tail was subject to severe buffeting. It was fitted with a
more powerful R-1510 engine in August 1934, but this did not improve
matters, and it was returned to Northrop for more major modifications,
being fitted with larger tail surfaces and a Pratt & Whitney R-1535 Twin
Wasp Junior radial engine, being redesignated XFT-2.
The XFT-2 was redelivered to Anacostia in April 1936, where it was found
that while its performance had only slightly improved, its handling was
even poorer than before, and it was rejected by the U.S. Navy as
unairworthy.
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In den frühen 1930er Jahren war
der US-Navy an Studien zum
Einsatz moderner, Eindecker Jagdflugzeuge interessiert, die die alten
Doppeldecker ersetzen sollten. Im Dezember 1932 bestellte sie die XF7B- von
Boeing, und platzierte einen am 8. Mai 1933 Auftrag bei Northrop für einen
einzigen Prototypen des Jagdflugzueges XFT-1.
Das daraus resultierende
Flugzeug, das von einem Team um Ed Heinemann entworfen wurde, glich einem
verkleinerten Northrop Delta. Es war ein ganzmetall Tiefdecker. Die Maschine
hatte ein Spornrad und ein festes Fahrwerk das mir grossen Verkleidungen
ausgestattet war. Der Pilot sass in einem geschlossenen Cockpit mit einem
Schiebedach. Die Maschine wurde von einem Wright R-1510 Sternmotor
angetrieben. Die XFT-1 flog erstmals am 16. Januar 1934 und wurde nach NAS
Anacostia zum testen gebracht. Die Maschine war der schnellste Jäger den die
US Navy je getestet hatte, aber die Flugeigenschaften waren schlecht. Obwohl
Sie sie Klappen hatte, um seine eine niedrigeren Landegeschwindigkeit zu
erreichen, war es schwierig, bei niedrigen Geschwindigkeiten die Kontrolle
zu halten und die Sicht nach vorn war für ein Trägerflugzeug schlecht. Das
größte Problem war jedoch das Trudelverhalten, die Maschine neigte extrem zu
einem Flachtrudeln. Im August 1954 wurde ein stärkerer R-1510 Motor
eingebaut, der die Sache nicht verbesserte und die Maschine wurde Northrop
zurückgegeben um weitere Verbesserungen zu machen.
Mit einem grösseren Leitwerk und
einem Pratt & Whitney
R-1535 Twin Wasp Junior wurde die maschien zur XFT-2 umgebaut.
Die XFT-2 wurde im April 1936 nochmals nach Anacostia ausgeliefert. Die
Leistungen waren geringfügig verbessert aber die Flugeigenschaften waren
noch schlechter als vorher und die US Navy stufte die XFT-2 als
fluguntauglich ein. |