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The Piasecki PV-3 was
adopted as the HRP-1 Rescuer by the U.S. Navy, Marine Corps, and Coast
Guard. An improved PV-17 variant was later produced as the HRP-2. As one
of the first transport helicopters in military service, the HRP-1 was
capable of carrying two crewmen and 8-10 passengers or 907kg of cargo.
The fuselage was constructed
of ordinary mild steel tubing, filled out with wooden ribs, and covered
with doped fabric. Following a series of mechanical incidents with the
prototype, including stripped transmission gears, it was determined that
use of common automotive parts in the helicopter transmission were
inadequate to the severe loads imposed by flight; subsequent prototypes
built after the war used stronger components. |
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Die Piasecki PV-3 wurde als das
HRP-1 Rescuer von der US Navy, Marine Corps und Coast Guard übernommen. Eine
verbesserte PV-17-Variante wurde später als HRP-2 produziert. Als einer der
ersten Transporthubschrauber im Militärdienst, war die HRP-1 in der Lage,
die zwei Besatzungs-mitglieder und 8-10 Personen oder 907 kg Fracht zu
transportieren.
Der Rumpf bestand aus
gewöhnlichem Stahlrohr, mit hölzernen Rippen und war mit Stoff bezogen. Nach
einer Reihe von mechanischen Störungen mit dem Prototyp, einschließlich
einem abgescherten Getriebe wurde festgestellt, dass die Verwendung
Autoteilen für Hubschraubergetriebe durch die Belastungen im Flug
unzureichend war, spätere Prototypen nach dem Krieg wurden mit verstärkten
Komponenten gebaut. |
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The first HRP-1 Rescuer flew
on 15 August 1947, and a second batch of ten was built later, with the
final machine delivered in 1949. All were powered by the 600hp Pratt &
Whitney R-1340-AN-1 engine. In all, 35 HRP-1s were ordered by the U.S. Navy, which passed most of their order to the U.S. Marine
Corps and the Coast Guard. Three additional machines were delivered to
the Coast Guard with the designation HRP-1G.
An improved PV-17 version
with an all-metal skin was developed and 5 were ordered in June 1948 as
the HRP-2; all HRP-2s were delivered to the Coast Guard for use as
rescue craft.
Nine HRP-1s formed the backbone of the first Marine
helicopter transport squadron, HMX-1, and were used in various exercises
designed to test the helicopter's ability to deliver troops in beach
assault or forward battlefield operations.
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Die erste HRP-1 Rescuer flog am
15. August 1947, und eine zweite Serie von zehn wurde später gebaut, die
letzte Maschine im Jahr 1949. Alle wurden von dem 600 PS Pratt & Whitney
R-1340-AN-1 angetrieben. Insgesamt wurden 35 HRP-1s von der U.S. Navy
bestellt, die größtenteils an das U.S. Marine Corps und die Küstenwache
über-geben wurden. Drei zusätzlich Maschinen wurden an die Küstenwache mit
der Bezeichnung HRP-1G geliefert.
Eine verbesserte PV-17 Version
mit einem Ganzmetallrumpf wurde 1948 entwickelt und 5 als HRP-2 an die
Küstenwache als Rettungs-hubschrauber geliefert.
Neun HRP-1s bildeten das
Rückgrat des ersten Marine-Hubschraubertransportgeschwader, HMX-1 und wurden
in verschiedenen Übungen verwendet um die Fähigkeiten der Hubschrauber
Truppen am Strand oder auf dem Schlachtfeld zu unterstützen. |