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Republic F-84 Thunderjet

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Development

Entwicklung

The Republic F-84 Thunderjet was an American turbojet fighter-bomber aircraft. It entered service in 1947, the Thunderjet was plagued by so many structural and engine problems that a 1948 U.S. Air Force review declared it unable to execute any aspect of its intended mission and considered canceling the program. The aircraft was not considered fully operational until the 1949 F-84D model and the design matured only with the definitive F-84G introduced in 1951.

The first prototype XP-84 was rolled out in December 1945, but availability of suitable engines delayed flight testing. The first prototype was transferred to Muroc Army Air Field where it flew for the first time on 28. February 1946 with Major Wallace A. "Wally" Lien at the controls.

Die Republic F-84 Thunderjet war ein amerika-nischer Turbojet-Jagdbomber. Sie wurde 1947 in Dienst gestellt, der Thunderjet wurde von so vielen Struktur- und Triebwerksproblemen geplagt, dass eine Überprüfung der US Air Force von 1948 erklärte, dass er keinen Aspekt seiner beab-sichtigten Mission ausführen könne, und erwog, das Programm abzubrechen. Das Flugzeug wurde erst mit dem F-84D-Modell von 1949 als voll funktionsfähig angesehen, das Design reifte erst mit der endgültigen F-84G, die 1951 eingeführt wurde.
Der erste Prototyp XP-84 wurde im Dezember 1945 auf den Markt gebracht, aber die Verfügbarkeit geeigneter Triebwerke verzögerte die Flugtests. Der erste Prototyp wurde zum Muroc Army Air Field transferiert, wo er am 28. Februar 1946 zum ersten Mal mit Major Wallace A. „Wally“ Lien am Steuer flog.

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Variants

 

Versionen

  F-84KX

Eighty ex-USAF F-84Bs converted into target drones for the US Navy.

F-84KX

80 F-84B der USAF die zu Drohen für die US Navy umgebaut wurden.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

80 obsolete F-84Bs were transferred to the U.S. Navy during the 1950s, where they were used as target drones. These aircraft were re-designated F-84KX

80 veraltete F-84B wurden in den 1950er Jahren an die U.S. Navy transferiert, wo sie als Zieldrohnen eingesetzt wurden. Diese Flugzeuge wurden F-84KX umbenannt

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

   
 

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Specifications

F-84B

Wingspan

Spannweite

11.10 m

Length

Länge

11.60 m

Height

Höhe

3.84 m

Wing area

Flügelfläche

24.00 m²

Engine

Motor

1× Allison J35-A-29 turbojet, 5,560 lbf

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

1,000 km/h

Empty weight

Leergewicht

5,200 kg

Loaded weight

Startgewicht

10,590 kg

Climb Rate

Steigrate

19.1 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

12,350 m

Range

Reichweite

1,600 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serial, Republic F-84KX
F-84XK 142269 - 142348 80

Total

80


- Last update: 22. December 2012 Written: 3. November  2012 - -
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