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The Fokker C.V was a Dutch
light reconnaissance and bomber biplane aircraft manufactured by Fokker.
It was designed by Anthony Fokker and the series manufacture began in
1924 at Fokker in Amsterdam.The aircraft was intended as a two-seat
reconnaissance and bomber aircraft. When shown to the public in 1924 was
manufactured in a variety of versions; the customer could choose from
five different wing constructions (which varied in wing span). The
radial engines could give between 451–970 hp. The landing gear could be
changed from wheels to pontoons. The aircraft became an export success
for Fokker, it was sold and/or license manufactured in Bolivia, China,
Denmark, Finland, Hungary, Italy, Japan, the Netherlands, Norway,
Switzerland, the Soviet Union and the US. |
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Die Fokker C.V war ein
niederländisches leichtes Aufklärungs- und Bomber-Doppeldeckerflugzeug, das
von Fokker hergestellt wurde. Sie wurde von Anthony Fokker entworfen und die
Serienfertigung begann 1924 bei Fokker in Amsterdam.
Das Flugzeug war als zweisitziges Aufklärungs- und Bomberflugzeug gedacht.
Als es 1924 der Öffentlichkeit gezeigt wurde, wurde es in ver-schiedenen
Versionen hergestellt; Der Kunde konnte aus fünf verschiedenen
Flügelkonstruk-tionen (die sich in der Spannweite unterschieden) wählen. Die
Sternmotoren konnten zwischen 451 und 970 PS leisten. Das Fahrwerk konnte
von Rädern auf Schwimmer umgestellt werden. Das Flugzeug wurde für Fokker
zum Exportschlager, es wurde in Bolivien, China, Dänemark, Finnland, Ungarn,
Italien, Japan, den Niederlanden, Norwegen, der Schweiz, der Sowjetunion und
den USA verkauft bzw. in Lizenz gefertigt. |
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Among these was the Office
Ferroviarie Meridionali, better known as Romeo of Naples in Italy. It
produced the C.VE under the designation RO-1 and powered it with an
Italian-built version of the Bristol Jupiter engine. |
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Unter diesen
befand sich das Office Ferroviarie Meridionali, das bessar als Romeo von
Neapel in Italien bekannt war. Es produziert die C VE unter der Bezeichnung
RO-1 mit einer in Italien gebauten Version des Bristol Jupiter-Motors. . |
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The U.S. Navy
purchased an RO-1 for the use of the U.S. Naval Attaché in Rome in 1928.
This particular
aircraft was written off on 5. January 1934 at Palassele, Italy.
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Die U.S. Navy kaufte 1928 eine
RO-1 für die Verwendung durch den U.S. Naval Attaché in Rom, diese Flugzeug
verunfallte am 5. Januar 1934 bei Palassele in Italien. |