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In March 1935, the US Navy
was making plans for a new patrol bomber that would have increased
performance and weapon load capability from their newly procured
Consolidated YP3Y-1. Prototypes were ordered from Sikorsky in June 1935
and Consolidated Aircraft in July 1936. Sikorsky's entry, the XPBS-1,
made its first flight on 9 September
1937, the Consolidated XPB2Y-1 on 17 December of the same year. The
XPBS-1 was evaluated but the Navy contract ultimately went to
Consolidated. |
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Im März 1935 suchte die US Navy
ein neues leistungsfähigeres Seeüberwachungsflugzeug mit einer vergrößerten
Waffenzuladung gegenüber der neu beschafften Consolidated YP3Y-1. Prototypen
wurden von Sikorsky im Juni 1935 und Consolidated Aircraft im Juli 1936
bestellt. Sikorsky bestritt den Wettbewerb mit der XPBS-1, die ihren
Erstflug am 9 September 1937 machte. Die XPBS-1 wurde geprüft, doch die Navy
vergab den Auftrag an Consolidated. |
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XPBS-1 |
VS-44 as a
patrol bomber, one build |
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XPBS-1 |
VS-44 als
Seeüberwachungsflugzeug, eine Maschine |
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XPBS-1
The XPBS-1
remained in naval service, temporarily operated by Patrol Wing 5 at
Norfolk, Virginia in 1939, then by Patrol Wing 2 at Pearl Harbor,
Hawaii, until it was finally assigned to transport squadron VR-2 at
Naval Air Station Alameda, in 1940. On 30 June 1942, the XPBS-1 hit a
submerged log upon landing at NAS Alameda, the XPBS-1 sank and was lost.
JR2S-1
The outbreak of
World War II put civilian transatlantic air services on hold. Now under
a Navy contract, with
the Navy designation JR2S-1, American Export Airlines three VS-44’s
continued flying between New York, NY and Foynes, Ireland, carrying
passengers, freight and materiel. After the war, the two remaining
VS-44s continued to fly for AEA.
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XPBS-1
Die XPBS-1 verblieb
vorübergehend im Marine-Dienst und wurde von der Patrol Wing 5
in Norfolk, Virginia betrieben. Später wurde sie von der Patrol Wing 2 in
Pearl Harbor, Hawaii verwendet, bis sie schließlich 1940 der Staffel VR-2
auf der Naval Air Station Alameda zugewiesen wurde. Am 30. Juni 1942 wurde
die Maschine bei der Landung auf der NAS Alameda durch ein
Unterwasserhindernis beschädigt und sank
JR2S-1
Mit dem Ausbruch des
Zweiten Weltkrieg wurden die zivilen Fluglinien eingestellt. Unter
militärischer Kontrolle wurden die drei American Export Airlines VS-44
gestellt und als JR2S-1 bezeichnet. Die Maschinen betrieben die Route New
York, NY und Foynes, Irland. Nach dem Krieg wurden die beiden verliebenden
VS-44s wieder an AEA
zurückgegeben. |