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The XF3U was designed to
meed the Bureau of Aeronautics 1932 Design Specification No. 111, which
called for a high performance fighter with a fixed undercarriage and
powered by a Pratt & Whitney R-1535. Of the seven proposed aircraft the
XF3U and the Douglas XFD were chosen. The XF3U was the first all-metal
aircraft produced by Vought. The aircraft was also equipped with a
closed cockpit. During flight testing in 1933 it outperformed the
Douglas entry and was chosen the winner. The Navy no longer was
interested in two seat fighters, and therefore only the one prototype
aircraft was built. The XF3U subsequently evolved into a dive bomber,
the XSBU prototype for the SBU-1 Corsair. |
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Die XF3U wurde 1932 auf der
Basis der Design Specification Nr. 111 des Bureau of Aeronautics entwickelt,
das ein zweisitziges Jagdflugzeug mit starrem Fahrwerk und dem Pratt &
Whitney R-1535 Triebwerk forderte. Am 30. Juni 1932, bestellte die Marine
die XFD und Vought XF3U als Testflugzeuge. Von den
sieben geplanten Flug-zeugen wurden die XF3U und die Douglas XFD ausgewählt.
Die XF3U war das erste Ganzmetall-Flugzeuge, das von Vought produziert
wurde. Das Flugzeug wurde auch mit geschlossenem Cockpit ausgestattet.
Während der Flugerprobung im Jahre 1933 zeigte die XF3U-1 bessere
Flugeigenschaften als die Douglas FD-1. Die Marine war nicht mehr
zweisitzigen Jagdflugzeugen Interessiert. Die XF3U-1 wurde später zum XSBU-1
Prototyp und zur SBU-1 Corsair entwickelt.
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