.

Wright Model C-H

.

Aircraft of the U.S. Navy

.
.
.
 

Development

Entwicklung

The Wrights produced this hydroplane in early 1913. It was a Model C equipped for taking off and landing on water. Originally, it used two twin pontoons affixed to the skid supports, but this made the aircraft difficult to turn. The Wright switched to one large pontoon under the center and small ones under each wingtip and tail.


The C-H where similar to the open Wright Model B of 1911, with chain-drive to two pusher propellers from a single 60 hp Wright engine. The planes where sometimes flown as landplanes to improve their marginal performance.

Die Wrights produzierten dieses Wasserflugzeug Anfang 1913. Es war ein Modell für C das ausgestattet um auf dem Wasser starten und landen zu können. Ursprünglich benutzten sie zwei Schwimmer, aber dies machte das Flugzeug schwer drehen. Die Wrights wechselten daher auf einen Zentralen Schwimmer unter der Rumpfmitte und kleine unter jeder Flügelspitze und dem Heck.

 in ein großes Ponton .

Die C-H war ähnlich dem offenen Wright Model B von 1911 mit Kettenantrieb auf zwei Druckpropeller von einem einzigen 60 PS Wright Motor aus. Die Flugzeuge wurden manchmal als Landflugzeuge geflogen, um ihre Leistung marginal zu verbessern.

.
 

Variants

Versionen

 

C-H

Similar to Wright Model B, 3 planes

C-H

Ähnlich dem Wright B Model, 3 Maschinen

.
 

Drawings

Zeichnungen

 

 

 

  ..

..

 

Prototype 1912

 

 

.
Specifications

C-H

Wingspan

Spannweite

11.6 m

Length

Länge

9.1 m

Height

Höhe

?

Wing area

Flügelfläche

40.8 m2

Engine

Motor

1x 6 cylinder Wright engine 60 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

86 km/h

Empty weight

Leergewicht

417 kg

Loaded weight

Startgewicht

?

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

?

Range

Reichweite

?

Armament

Bewaffnung

none
  ...
Serial, Wright C-H

C-H

B-1 later AH-4
B-2 later AH-5
B-3 later AH-6

3

Total

3


- Last update: 22. December 2012 Written: 3. November  2012 - -
- Corrections, additions and remarks please send to the Web master Michael E. Fader -
- If information from this site is used as source material please credit www.wings-aviation.ch  -
- If this page does not have a navigational frame on the left, click HERE to see the rest of the website. -