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Fairchild R4Q- C-119 Packet

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Aircraft of the U.S. Marines Corps

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Development

Entwicklung

The Fairchild C-119 Flying Boxcar was an American military transport aircraft developed from the World War II-era Fairchild C-82 Packet, designed to carry cargo, personnel, litter patients, and mechanized equipment, and to drop cargo and troops by parachute.

The C-119 was initially a redesign of the earlier C-82 Packet. The cockpit was moved forward to fit flush with the nose rather than its previous location over the cargo compartment. This resulted in more usable cargo space and larger loads than the C-82 could accommodate. The C-119 also featured more powerful engines, and a wider and stronger airframe. The first C-119 made its initial flight in November 1947, and by the time production ceased in 1955, more than 1,100 C-119s had been built. Its cargo-hauling ability and unusual twin-boom design earned it the nickname "Flying Boxcar".

Die Fairchild C-119 Flying Boxcar war ein amerikanisches Militärtransportflugzeug, das aus der Fairchild C-82 Packet aus der Zeit des Zweiten Weltkriegs entwickelt wurde und zum Transport von Fracht, Personal, Patienten und mechanisierter Ausrüstung sowie zum Absetzen von Fracht und Truppen per Fallschirm entwickelt wurde.
Die C-119 war ursprünglich eine Neugestaltung des früheren C-82 Packet. Das Cockpit wurde nach vorne verschoben, um bündig mit der Nase zu passen, anstatt an seiner vorherigen Position über dem Frachtraum. Dies führte zu mehr nutzbarem Laderaum und grösseren Lasten, als der C-82 aufnehmen konnte. Die C-119 verfügte auch über leistungsstärkere Motoren und eine breitere und stärkere Flugzeugzelle. Die erste C-119 absolvierte ihren Erstflug im November 1947, und als die Produktion 1955 eingestellt wurde, waren mehr als 1.100 C-119 gebaut worden. Seine Transport-fähigkeit und sein ungewöhnliches Design mit zwei Auslegern brachten ihm den Spitznamen "Flying Boxcar" ein.

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Variants

 

Versionen

  R4Q-1 U.S. Navy version of the C-119C, 39 built.

R4Q-1

C-119C der U:S. Navy, 39 gebaut.

  R4Q-2 U.S. Navy version of the C-119F, 58 built.

R4Q-2

C-119F der U.S. Navy, 58 gebaut.
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The Marines used the R4Q- as a transportplane since the Korean War. The C-130 Hercules replaced the R4Q- in the sixties.

Die Marines setzten die R4Q- als Transport-maschine im Koreakrieg ein. Die C-130 Hercules löste in den sechziger Jahren die R4Q- ab.

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Drawings

Zeichnungen

Marine Transport Squadron

 

 

 

  VMR-153 VMR-216 VMR-216
 

 

 

  VMR-216 VMR-222 VMR-222
 

 

 

  VMR-234 VMR-234 VMR-234
 

 

 

  VMR-234 VMR-252 VMR-252
 

 

 

  VMR-252 VMR-253 VMR-253
 

 

 

  VMR-253 VMR-352 VMR-353
 

 

 

 
  VMR-353 VMR-353  
 

Marine Misc. Squadron

 

 

 

  Prototype NATC Quantico HEDRON-15

Fleet Logistic Squadrons

 

 

 

  VR-24 VR-24  
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Specifications

R4Q-2

Wingspan

Spannweite

33,30 m

Length

Länge

26,35 m

Height

Höhe

8.10 m

Wing area

Flügelfläche

134,43 m²

Engine

Motor

2× Pratt & Whitney R-4360-20 radial engines, 3,500 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

450 km/h

Empty weight

Leergewicht

18.144 kg

Loaded weight

Startgewicht

30.350 kg

Climb Rate

Steigrate

308 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

7.286 m

Range

Reichweite

2.832 km

Armament

Bewaffnung

none
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Serials, Fairchlid R4Q- Packet
R4Q-1 124324 - 124333 10
R4Q-1 126574 -126582 9
R4Q-1 128723 - 128744 22
R4Q-2 131662 - 131719 58

Total

991


- Last update: 17. August 2015 Writen: 1. September 2010 - -
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