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The Beechcraft Model 18 (or
"Twin Beech", as it is also known) is a 6- to 11-seat, twin-engined,
low-wing, tailwheel light aircraft manufactured by the Beech Aircraft
Corporation of Wichita, Kansas. Continuously produced from 1937 to
November 1969, over 9,000 were built, making it one of the world's most
widely used light aircraft. It was also used as a military aircraft.
During and after World War II, over 4,500 Beech 18s saw military service—as
light transport, light bomber (for China), aircrew trainer (for bombing,
navigation and gunnery), photo-reconnaissance, and "mother ship" for
target drones—including USAAF C-45 Expeditor, AT-7 Navigator, AT-11
Kansan; and U.S. Navy, SNB-1 Kansan, and others in World War II.
In the early postwar era, the Beech 18 was the pre-eminent "business
aircraft" and "feeder airliner." Besides carrying passengers, its
civilian uses have included aerial spraying, sterile insect release,
fish seeding, dry-ice cloud seeding, aerial firefighting, air mail
delivery, ambulance service, numerous movie productions, skydiving,
freight, weapon- and drug-smuggling, engine testbed, skywriting, banner
towing, and stunt aircraft. |
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Das Beechcraft Model 18 (oder "Twin
Beech", wie es auch bekannt ist) ist ein zweimotoriges Tiefdecker leichtes
Transportflugzeug mit 6 bis 11 Sitzen, das von der Beech Aircraft
Corporation in Wichita, Kansas, hergestellt wird. Von 1937 bis November 1969
kontinuierlich produziert, wurden über 9.000 Stück gebaut und sind damit
eines der meistgenutzten leichtes Transportflugzeuge der Welt. Es wurde auch
als Militärflugzeug eingesetzt.
Während und nach dem Zweiten Weltkrieg, über 4.500 Beech 18 sah
Militärdienst - alsleichtes Transportflugzeuge, leichte Bomber (für China),
Flugbesatzungstrainer (für Bomber, Navigation und Schützen), Foto-Aufklärung
und "Mutterschiff" für Ziel Drohnen - einschließlich USAAF C-45 Expeditor,
AT-7 Navigator, AT-11 Kansan; und US Navy, SNB-1 Kansan und andere im
Zweiten Weltkrieg.
In der frühen Nachkriegszeit war die Beech 18 das herausragende
"Business-Flugzeug". Zu den zivilen Nutzungen gehören neben dem Transport
von Passagieren auch Insektenbekämpfung, Fischaus-saat,
Trockeneiswolkenaussaat, Feuerbekäm-pfung, Luftpostzustellung,
Rettungsdienst, zahl-reiche Filmproduktionen, Fallschirmspringen, Fracht,
Waffen- und Drogenschmuggel, Motor-Teststand, Skywriting, Banner-Schleppen
und Stunt-Flugzeuge. |
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The U.S. Coast Guard
acquired seven JRB-4 and JRB-5 aircraft between 1943 and 1947 and
operated them primarily as transports. The final JRB was acquired in
1947. Two were transferred to the Navy in 1948 and 1949 while the
remaining five stayed in service until 1956. One, Beech JRB-4 (BuAer
44605) served with the Coast Guard Reserve in the post-war years.
Another was modified to assist the Coast and Geodetic Survey Service in
harbor mapping and photography. |
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Die U.S. Coast Guard erwarb
zwischen 1943 und 1947 sieben JRB-4- und JRB-5 Maschinen und betrieb sie
hauptsächlich als Transporter. Die letzte JRB wurde 1947 erworben. Zwei
wurden 1948 und 1949 an die Navy übergeben, während die restlichen fünf bis
1956 im Dienst blieben. Eine, die Beech JRB-4 (BuAer 44605), diente in der
Coast Guard Reserve der Nachkriegsjahre. Eine andere wurde modifiziert, um
den Coast and Geodetic Survey Service bei der Kartierung und Fotografie von
Häfen zu unterstützen. |