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Martin VC-3

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Aircraft of the U.S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The Martin 4-0-4 was an American pressurized passenger airliner built by the Glenn L. Martin Company. When production of the earlier Martin 2-0-2 was stopped due to problems with wing structural failure the company decided to re-wing an improved version (which had already flown as the Martin 3-0-3).

 

The new aircraft was the Martin 4-0-4. It had structural changes to the wings, pressurization and was lengthened slightly to take 40 passengers. Like the earlier 2-0-2, the 4-0-4 was a cantilever monoplane with a standard tail unit. It had an airstair in the lower tail section for passenger loading and unloading, retractable tricycle landing gear and was powered by two Pratt & Whitney R-2800-CB16 radial piston engines.

Die Martin 4-0-4 war ein amerikanisches Passa-gierflugzeug mit Druckkabine von der Glenn L. Martin Company.Als die Produktion der früheren Martin 2-0-2 aufgrund von Problemen mit Flügel-strukturversagen beendet wurde, beschloss das Unternehmen eine verbesserte Version der Flügel (die bereits als Martin 3-0-3 geflogen war) zu verwenden.

Das neue Flugzeug war die Martin 4-0-4. Es hatte strukturelle Veränderungen an den Flügeln, einen leicht längeren unter Druck stehenden Rumpf für 40 Passagiere. Wie das frühere 2-0-2, war das 4-0-4 ein Eindecker mit einem Standard-Leitwerk. Es hatte eine Treppe im Heckbereich für Personen und uzum Be- und Entladen, einziehbares Dreibeinfahrwerk und wurde von zwei Pratt & Whitney R-2800-CB16 Sternmotoren angetrieben.

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Variants

Versionen

  RM-1Z
VC-3A

Executive transports, two built.

RM-1Z
VC-3A

Stabstansporter, zwei Maschinen

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The U.S. Coast Guard who had ordered two as executive transports with the designation RM-1G later changed to RM-1 and then in 1962 to VC-3A. In 1969 they were transferred to the U.S. Navy and they had both been withdrawn from use by 1970.

Die US-Küstenwache verwendete die beiden bestellten als Stabstansporter unter der Bezeichnung RM-1Z und später RM-1 und ab dem Jahr 1962 als VC-3A. 1969 wurden die Maschinen an die U.S. Navy übergeben und 1970 ausser Dienste gestellt.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

     
 

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Specifications

RM-1Z

Wingspan

Spannweite

28.42 m

Length

Länge

22.73 m

Height

Höhe

8.66 m

Wing area

Flügelfläche

80.27 m2

Engine

Motor

2 × Pratt & Whitney R-2800-CB16 radial piston engine, 2,400 hp  each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

502 km/h

Empty weight

Leergewicht

13,211 kg

Loaded weight

Startgewicht

20,366 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

8,840 m

Range

Reichweite

1,783 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

40 passengers

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Serial, Martin RM- C-3
RM-1Z (VC-3A) 1282 - 1283 2

Total

2


- Last update: 31. December 2021 Writen: 1. September 2010 - -
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