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The Piasecki PV-3 was
adopted as the HRP-1 Rescuer by the U.S. Navy, Marine Corps, and Coast
Guard. An improved PV-17 variant was later produced as the HRP-2. As one
of the first transport helicopters in military service, the HRP-1 was
capable of carrying two crewmen and 8-10 passengers or 907kg of cargo.
The fuselage was constructed
of ordinary mild steel tubing, filled out with wooden ribs, and covered
with doped fabric. Following a series of mechanical incidents with the
prototype, including stripped transmission gears, it was determined that
use of common automotive parts in the helicopter transmission were
inadequate to the severe loads imposed by flight; subsequent prototypes
built after the war used stronger components. |
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Die Piasecki PV-3 wurde als das
HRP-1 Rescuer von der US Navy, Marine Corps und Coast Guard übernommen. Eine
verbesserte PV-17-Variante wurde später als HRP-2 produziert. Als einer der
ersten Transporthubschrauber im Militärdienst, war die HRP-1 in der Lage,
die zwei Besatzungsmitglieder und 8-10 Personen oder 907 kg Fracht zu
transportieren.
Der Rumpf bestand aus
gewöhnlichem Stahlrohr, mit hölzernen Rippen und war mit Stoff bezogen. Nach
einer Reihe von mechanischen Störungen mit dem Prototyp, einschließlich
einem abgescherten Getriebe wurde festgestellt, dass die Verwendung
Autoteilen für Hubschraubergetriebe durch die Belastungen im Flug
unzureichend war, spätere Prototypen nach dem Krieg wurden mit verstärkten
Komponenten gebaut. |
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The U. S. Coast Guard
acquired three HRP-1 twin-rotor helicopters from the U.S. Navy beginning
in November 1948. All three helicopters were stationed at Elizabeth City
along the North Carolina coast. At least one was assigned to the Rotary
Wing Development Unit based out of Elizabeth City. Here they
participated in numerous experiments, including on-the-water landings
with newly invented flotation gear and the testing of various types of
hoists, rescue baskets, and rescue harnesses.
Helicopter landings were tested and evaluated on board the USCGC
Mackinaw in Buffalo, New York, by the Rotary Wing Development Unit and
also participated in flood relief experiments in the Second Coast Guard
District in 1949 as well, using HRP BuAer. 111826. The experiments
included testing various hoisting methods and equipment at various
points along the Mississippi River, beginning in St. Louis, Missouri.
Many of the current Coast Guard helicopter rescue procedures in use
today owe their development to the HRP experiments, along with the men
of the Coast Guard’s Rotary Wing Development Unit, conducted in 1949 and
1950. |
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Die U. S. Coast Guard erwarb ab
November 1948 drei HRP-1 Doppelrotorhubschrauber von der U.S. Navy. Alle
drei Hubschrauber waren in Elizabeth City an der Küste von North Carolina
stationiert. Mindestens einer wurde der Rotary Wing Develop-ment Unit mit
Sitz in Elizabeth City zugeteilt. Hier nahmen sie an zahlreichen
Experimenten teil, darunter Landungen auf dem Wasser mit neu erfundenen
Auftriebsmitteln und die Erprobung verschiedener Typen von Hebezeugen,
Rettungs-körben und Rettungsgeschirren.
Hubschrauberlandungen wurden an Bord der USCGC Mackinaw in Buffalo, New
York, von der Rotary Wing Development Unit getestet und bewertet und nahmen
auch 1949 mit HRP BuAer 111826 an Hochwasserschutzexperimenten im
Second Coast Guard District teil. Die Experimente umfassten das Testen
verschiedener Hebe-methoden und -geräte an verschiedenen Stellen entlang des
Mississippi, beginnend in St. Louis, Missouri.
Viele der heute eingesetzten Hubschrauber-rettungsverfahren der Küstenwache
verdanken ihre Entwicklung den HRP Experimenten, die zusammen mit den
Männern der Rotary Wing Development Unit der Küstenwache in den Jahren 1949
und 1950 durchführte. |