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Piasecki HRP- "Flying Banana"

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Aircraft of the U. S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The Piasecki PV-3 was adopted as the HRP-1 Rescuer by the U.S. Navy, Marine Corps, and  Coast Guard. An improved PV-17 variant was later produced as the HRP-2. As one of the first transport helicopters in military service, the HRP-1 was capable of carrying two crewmen and 8-10 passengers or 907kg of cargo.

The fuselage was constructed of ordinary mild steel tubing, filled out with wooden ribs, and covered with doped fabric. Following a series of mechanical incidents with the prototype, including stripped transmission gears, it was determined that use of common automotive parts in the helicopter transmission were inadequate to the severe loads imposed by flight; subsequent prototypes built after the war used stronger components.

Die Piasecki PV-3 wurde als das HRP-1 Rescuer von der US Navy, Marine Corps und Coast Guard übernommen. Eine verbesserte PV-17-Variante wurde später als HRP-2 produziert. Als einer der ersten Transporthubschrauber im Militärdienst, war die HRP-1 in der Lage, die zwei Besatzungsmitglieder und 8-10 Personen oder 907 kg Fracht zu transportieren.

Der Rumpf bestand aus gewöhnlichem Stahlrohr, mit hölzernen Rippen und war mit Stoff bezogen. Nach einer Reihe von mechanischen Störungen mit dem Prototyp, einschließlich einem abgescherten Getriebe wurde festgestellt, dass die Verwendung Autoteilen für Hubschraubergetriebe  durch die Belastungen im Flug unzureichend war, spätere Prototypen nach dem Krieg wurden mit verstärkten Komponenten gebaut.

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Variants

Versionen

  HRP-1G

Three HRP-1s for the U.S. Coast Guard.

  HRP-1G

Drei HRP-1s für die U.S. Coast Guard.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The U. S. Coast Guard acquired three HRP-1 twin-rotor helicopters from the U.S. Navy beginning in November 1948. All three helicopters were stationed at Elizabeth City along the North Carolina coast. At least one was assigned to the Rotary Wing Development Unit based out of Elizabeth City. Here they participated in numerous experiments, including on-the-water landings with newly invented flotation gear and the testing of various types of hoists, rescue baskets, and rescue harnesses.

Helicopter landings were tested and evaluated on board the USCGC Mackinaw in Buffalo, New York, by the Rotary Wing Development Unit and also participated in flood relief experiments in the Second Coast Guard District in 1949 as well, using HRP BuAer. 111826. The experiments included testing various hoisting methods and equipment at various points along the Mississippi River, beginning in St. Louis, Missouri.

Many of the current Coast Guard helicopter rescue procedures in use today owe their development to the HRP experiments, along with the men of the Coast Guard’s Rotary Wing Development Unit, conducted in 1949 and 1950.

 

Die U. S. Coast Guard erwarb ab November 1948 drei HRP-1 Doppelrotorhubschrauber von der U.S. Navy. Alle drei Hubschrauber waren in Elizabeth City an der Küste von North Carolina stationiert. Mindestens einer wurde der Rotary Wing Develop-ment Unit mit Sitz in Elizabeth City zugeteilt. Hier nahmen sie an zahlreichen Experimenten teil, darunter Landungen auf dem Wasser mit neu erfundenen Auftriebsmitteln und die Erprobung verschiedener Typen von Hebezeugen, Rettungs-körben und Rettungsgeschirren.
Hubschrauberlandungen wurden an Bord der USCGC Mackinaw in Buffalo, New York, von der Rotary Wing Development Unit getestet und bewertet und nahmen auch 1949 mit HRP BuAer  111826 an Hochwasserschutzexperimenten im Second Coast Guard District teil. Die Experimente umfassten das Testen verschiedener Hebe-methoden und -geräte an verschiedenen Stellen entlang des Mississippi, beginnend in St. Louis, Missouri.

Viele der heute eingesetzten Hubschrauber-rettungsverfahren der Küstenwache verdanken ihre Entwicklung den HRP Experimenten, die  zusammen mit den Männern der Rotary Wing Development Unit der Küstenwache in den Jahren 1949 und 1950 durchführte.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 
  USCG USCG  
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Specifications

HRP-2

Rotor diameter Rotordurchmesser  12.50 m

Length

Länge

16.46 m

Height

Höhe

4.52 m

Engine

Motor

1 × Pratt & Whitney R-1340-AN-1 radial engine, 600 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

169 km/h

Empty weight

Leergewicht

2'404 kg

Loaded weight

Startgewicht

3'277 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

?

Range

Reichweite

483 km

Armament

Bewaffnung

none
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Serial, Piasecki HRP-1
HRP-1 1821 BuAer 111821 1
HRP-1 1823 BuAer 111823 1
HRP-1 1826 BuAer 111826 1
Total 3

- Last update: 31. December 2021 Writen: 31. December 2021 - -
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