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BaE Jetstream

Aircraft of the Fleet Air Arm

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Development

Entwicklung

26 Jetstream 201s were ordered by the Royal Air Force, who used them as multi-engine trainers as the Jetstream T.1. Fourteen of these were modified as observer trainers for the Royal Navy, receiving the designation Jetstream T.2.

Four Jetstream 31s were ordered for the Royal Navy in 1985 as radar observer trainers, the Jetstream T.3, but were later used for VIP transport.

26 Jetstream 201 wurden als Jetstream T.1 von der Royal Air Force, als Trainer für mehrmotorige Maschinen bestellt. Vierzehn Maschinen wurden als Trainer für Beobachter der Royal Navy als Jetstream T.2 bezeichnet.

Vier Jetstream 31 wurden für die Royal Navy 1985 als Trainer für Radar-Beobachter, als Jetstream T.3 bestellt, später aber für VIP-Transporte eingesetzt.

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FAA Variants

FAA Versionen

 

T.2

Military designation for observer trainers of the Royal Navy, 16 build

T.2

Militärische Bezeichnung Trainingsmaschinen für Beobachter, 16 Maschinen

 

T.3

Military designation for radar observer trainers of the Royal Navy, 4 build

T.3

Militärische Bezeichnung Trainingsmaschinen für Radarbeobachter, 4 Maschinen

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The Jetstream were used by the 750 NAS as crew trainers and were based at RNAS Culdrose. 750 NAS is tasked with providing Basic Flying Training for the Fleet Air Arm observer. In 2011, the Jetstreams were replaced by Avenger T1 aircraft, modified Beechcraft King Air.

Die Jetstream wurden von der 750 NAS als Crew Trainer eingesetzt und waren in RNAS Culdrose stationiert. 750 NAS is tasked with providing Basic Flying Training for the Fleet Air Arm observer. In 2011, the Jetstreams were replaced by Avenger T1 aircraft, modified Beechcraft King Air.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

750 NAS 1982

750 NAS 1985 750 NAS 1992
 

 

 

 
 

750 NAS 1996

750 NAS 2010  
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FAA Units

Front-line Squadrons

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Second-line Squadrons

750 NAS
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Specifications

T.2

Wingspan

Spannweite

15.85 m

Length

Länge

14.37 m

Height

Höhe

5.32 m

Wing area

Flügelfläche

25.08 m2

Engine

Motor

2 × Turbomeca Astazou XVI C2 turboprop

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

454 km/h

Empty weight

Leergewicht

3,485 kg

Loaded weight

Startgewicht

5,700 kg

Climb Rate

Steigrate

13 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,620 m

Range

Reichweite

2,221 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serials

Seriennummern

BaE Jetsteam
T.2 XX475 - XX490 14
T.2 ZA110 - ZA111 2
T.3 ZR438 - ZE441 4

Total

20


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last update 1. Februay 2013

written 1. March 2011

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