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Boulton Paul Defiant

Aircraft of the Fleet Air Arm

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Development

Entwicklung

The Boulton Paul Defiant is a British interceptor aircraft that served with the Royal Air Force during World War II. The Defiant was designed and built by Boulton Paul Aircraft as a "turret fighter", without any fixed forward-firing guns.

The aircraft was to feature a clean design, concen-trating its armament within a power-operated turret, and the accepted performance was to be only slightly beneath that of other emergent fighter designs of the period. On 11 August 1937, which has recently received the name Defiant, conducted its maiden flight.

In combat, the Defiant was found to be reasonably effective at destroying bombers but was vulnerable to the german more manoeuvrable, single-seat Messerschmitt Bf 109 fighters. The lack of forward-firing armament proved to be a great weakness in daylight combat and its potential was realised only when it was converted to a night fighter. It eventually equipped thirteen squadrons in this role, compared to just two squadrons as a day-fighter. In mid-1942 it was replaced by better performing night-fighters.

Die Boulton Paul Defiant ist ein britisches Abfangflugzeug, das während des Zweiten Welt-kriegs bei der Royal Air Force eingesetzt wurde. Die Defiant wurde von Boulton Paul Aircraft als "Geschützturm-Jäger" entworfen und gebaut, ohne feste nach vorne feuernde Geschütze.
Das Flugzeug sollte ein klares Design aufweisen, seine Bewaffnung in einem kraftbetriebenen Turm konzentrieren, und die akzeptierte Leistung sollte nur geringfügig unter der anderer aufstrebender Jagdflugzeugdesigns dieser Zeit liegen. Am 11. August 1937 führte das kürzlich den Namen Defiant getaufte Unternehmen seinen Jungfernflug durch.
Im Kampf erwies sich die Defiant als einigermaßen effektiv beim Abschuss von Bombern, war jedoch anfällig für die wendigeren deutschen einsitzigen Messerschmitt Bf 109-Jäger. Das Fehlen einer nach vorne feuernden Bewaffnung erwies sich als grosse Schwäche im Tagkampf und ihr Potenzial wurde erst durch die Umrüstung zu einem Nachtjäger realisiert. Es rüsteten schliesslich dreizehn Staffeln in dieser Rolle aus, verglichen mit nur zwei Staffeln als Tagjäger. Mitte 1942 wurde es durch leistungsfähigere Nachtjäger ersetzt.

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FAA Variants

 

FAA Versionen

 

TT Mk I

Defiant Mk IIs converted to target tugs; 150 conversions.

 

TT Mk I

Defiant Mk IIs wurden in Zielschlepper umgebaut; 150 umbauten

 

Mk II

Two-seat night fighter for the RAF, powered by a 1,280 hp Rolls-Royce Merlin XX piston engine, and fitted with the AI Mk IV airborne interception radar; 210 built.

Mk II

Zweisitziger Nachtjäger der RAF, angetrieben von einem 1.280 PS starken Rolls-Royce Merlin XX Kolbenmotor und ausgestattet mit dem AI Mk IV Airborne Interception Radar; 210 gebaut.

 

TT Mk III

Dedicated turret-less target tug; 140 built from new.

TT Mk III

Spezieller Zielschlepper ohne Turm; 140 neu gebaut.

           
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Operational history

 

Einsatzgeschichte

 

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

  727 NAS (1943) 776 NAS (1943) 777 NAS (1943)
 

 

 

  779 NAS (1944) 797 NAS (1945) 797 NAS (1945)
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FAA Units

Front-line Squadrons

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Second-line Squadrons

727 NAS, 728 NAS, 733 NAS, 770 NAS, 771 NAS
772 NAS, 775 NAS, 776 NAS, 777 NAS, 779 NAS
788 NAS, 791 NAS, 792 NAS, 794 NAS, 797 NAS
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Specifications

Defiant Mk. I

Wingspan

Spannweite

11.99 m

Length

Länge

10.77 m

Height

Höhe

3.45 m

Wing area

Flügelfläche

23.00 m2

Engine

Motor

1 × Rolls-Royce Merlin III liquid-cooled V12 engine, 1,030 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

489 km/h

Empty weight

Leergewicht

2,757 kg

Loaded weight

Startgewicht

3,773 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

9,400 m

Range

Reichweite

748 km

Armament

Bewaffnung

4 × 7.7 mm machine guns
Capacity Zuladung pilot, gunner
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Boulton Paul Defiant
? x x

Total

x


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last update 11. November 2023

written 11. November 2023

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