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Supermarine Attacker

Aircraft of the Fleet Air Arm

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Development

Entwicklung

The Supermarine Attacker is a British single-seat naval jet fighter designed and produced by aircraft manufacturer Supermarine for the Royal Navy's Fleet Air Arm. The type has the distinction of being the first jet fighter to enter operational service with the FAA.

Die Supermarine Attacker ist ein einsitziger britischer  Marine-Düsenjäger, der vom Flugzeug-hersteller Supermarine für die Fleet Air Arm der Royal Navy entwickelt und hergestellt wurde. Der Typ zeichnet sich dadurch aus, dass er der erste Düsenjäger ist, der bei der FAA in Dienst gestellt wurde.

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FAA Variants

 

FAA Versionen

 

F.1

Initail fighter variant. 50 build

F.1

Erste Jägerversion. 50 Maschinen gebaut

 

FB.1

Modified to carry rocket projectiles or bombs under the wings. 12 build

FB.1

Modifizierte Jagdbomberversion mit Raketen und Bombenbewaffnung. 12 gebaut

 

FB.2

Updated fighter-bomber variant powered by the Nene 102, 84 build

FB.2

Verbesserte Jagdbomberversion mit dem Nene 102 Triebwerk, 84 gebaut

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

In order to rapidly introduce jet aircraft to Navy service, Supermarine proposed adapting their most advanced piston-powered design, the Supermarine Spiteful, with a new fuselage for the Rolls-Royce Nene engine. Performing its maiden flight on 27 July 1946, the flight testing phase of development was protracted due to several issues, including handling difficulties. The first Attackers were introduced to FAA service in August 1951.

Common to the majority of other first-generation jet fighters, the Attacker had a relatively short service life before being replaced; this was due to increasingly advanced aircraft harnessing the jet engine being rapidly developed during the 1950s and 1960s.

  Um Düsenflugzeuge schnell in den Marinedienst einzuführen, schlug Supermarine vor, ihr fortschrittlichstes kolbengetriebenes Design, die Supermarine Spiteful, mit einem neuen Rumpf für das Rolls-Royce Nene-Triebwerk anzupassen. Bei seinem Jungfernflug am 27. Juli 1946 war die Flugtestphase der Entwicklung aufgrund mehrerer Probleme, einschliesslich Handhabungsschwierig-keiten, langwierig. Die ersten Attacker wurden im August 1951 in den FAA-Dienst eingeführt.
Wie die meisten anderen Düsenjäger der ersten Generation hatte der Angreifer eine relativ kurze Lebensdauer, bevor er ersetzt wurde. Dies war darauf zurückzuführen, dass in den 1950er und 1960er Jahren immer fortschrittlichere Flugzeuge mit Strahltriebwerk schnell entwickelt wurden
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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

Prototype 1

Prototype 2 702 NAS
 

 

 

  703 NAS

703 NAS

703 NAS
 

 

 

  718 NAS 736 Sqn 736 Sqn.
 

 

 

  767 NAS 800 NAS 800 NAS
 

 

 

  800 NAS 803 NAS 803 NAS
 

 

 

  803 NAS 803 NAS 890 NAS
 

 

 

 

890 NAS

1831 NAS 1831 NAS
 

 

 

 
  1832 NAS

1833 NAS

 
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FAA Units

Front-line Squadrons

800 NAS, 803 NAS, 890 NAS
1831 NAS, 1832 NAS, 1833 NAS

Second-line Squadrons

702 NAS, 703 NAS , 718 NAS, 736 NAS, 767 NAS, 771 NAS
778 NAS, 787 NAS
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Specifications

F.1

Wingspan

Spannweite

11.25 m

Length

Länge

11.43 m

Height

Höhe

3.02 m

Wing area

Flügelfläche

21.0 m2

Engine

Motor

1 × Rolls-Royce Nene turbojet, 5,000 lbf thrust

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

950 km/h

Empty weight

Leergewicht

3,826 kg

Loaded weight

Startgewicht

5,539 kg

Climb Rate

Steigrate

32.3 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

13,716 m

Range

Reichweite

950 km

Armament

Bewaffnung

4x 20 mmm cannons

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Serials, Supermarine Attacker
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Total

x


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last update 1. Februay 2013

written 1. March 2011

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