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In 1919 the Dutch Navy
invited to van Berkel to design and build a long range reconnaissance
floatplane for use in the Dutch East Indies, based on the
Hansa-Brandenburg W.29. The resulting Van Berkel WB was broadly similar
to the W.29 but both larger and more powerful: its span was increased by
more than 40% and it had a 360 hp rather than a 150 hp engine. |
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1919 lud die Dutch Navy
van Berkel ein, ein Langstrecken-Aufklärungsflugzeug für den Einsatz in
Niederländisch-Ostindien zu entwerfen und zu bauen, das auf der
Hansa-Brandenburg W.29 basiert. Der resultierende Van Berkel WB ähnelte
weitgehend dem W.29, war jedoch sowohl größer als auch leistungsstärker:
Seine Spannweite wurde um mehr als 40% erhöht und er hatte einen
360-PS-Motor anstelle eines 150-PS-Motor |
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The WB flew for the first
time on 3 September 1920. After testing, which showed that the
specification parameters were met, six production aircraft were
delivered to the MLD. The last went to the Priok Naval Air Station in
Indonesia in December 1923. Their performance in operational conditions
was disappointing, with poor flight characteristics and the first four
were withdrawn from service in 1926; the last two remained in use for
another seven years. |
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Die WB flog am 3. September
1920 zum ersten Mal. Nach Tests, die zeigten, dass die
Spezifikationsparameter erfüllt wurden, es wurden sechs Serienflugzeuge
an die MLD ausgeliefert. Die letzten gingen im Dezember 1923 zur Priok
Naval Air Station in Indonesien. Ihre Leistung unter Betriebsbedingungen
war enttäuschend, mit schlechten Flugeigenschaften, und die ersten vier
wurden 1926 aus dem Dienst genommen. Die letzten beiden blieben weitere
sieben Jahre in Gebrauch. |