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Beech 35 Bonanza

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Aircraft of the Royal Thai Navy

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Development

Entwicklung

The Beechcraft Bonanza is an American general aviation aircraft introduced in 1947 by Beech Aircraft Corporation of Wichita, Kansas. The six-seater, single-engined aircraft is still being produced by Beechcraft and has been in continuous production longer than any other aircraft in history.More than 17,000 Bonanzas of all variants have been built, produced in both distinctive V-tail and conventional tail configurations; early conventional-tail versions were marketed as the Debonair.

 

Designed by a team led by Ralph Harmon, the model 35 Bonanza was a relatively fast, low-wing, all-aluminum design, at a time when most light aircraft were still made of wood and fabric.[citation needed] The Model 35 featured retractable landing gear, and its signature V-tail. The prototype 35 Bonanza made its first flight on 22. December 1945.

The Bonanza family eventually comprised three major variants:

  • Model 35 Bonanza 1947–1982; (V-tail)

  • Model 33 Debonair or Bonanza 1960–1995 (conventional tail)

  • Model 36 Bonanza 1968–present (a stretched Model 33)

Die Beechcraft Bonanza ist ein amerikanisches Flugzeug der allgemeinen Luftfahrt, das 1947 von der Beech Aircraft Corporation in Wichita, Kansas, eingeführt wurde. Das sechssitzige, einmotorige Flugzeug wird immer noch von Beechcraft produziert und war länger als jedes andere Flug-zeug in der Geschichte in kontinuierlicher Produktion. Mehr als 17.000 Bonanzas aller Vari-anten wurden gebaut, sowohl mit markantem V-Leitwerk als auch mit konventionellem Leitwerk Konfigurationen; frühe Versionen mit konventionel-lem Heck wurden als Debonair vermarktet.
Das Modell 35 Bonanza wurde von einem Team unter der Leitung von Ralph Harmon entworfen und war ein relativ schnelles, vollständig aus Aluminium bestehendes Tiefdeckerdesign zu einer Zeit, als die meisten Leichtflugzeuge noch aus Holz und Stoff bestanden Einziehfahrwerk und sein charakter-istisches V-Leitwerk. Der Prototyp 35 Bonanza absolvierte seinen Erstflug am 22. Dezember 1945.
Die Bonanza-Familie umfasste schließlich drei Hauptvarianten:

  • Modell 35 Bonanza 1947–1982; (V-Leitwerk)

  • Modell 33 Debonair oder Bonanza 1960–1995 (konventionelles Heck)

  • Modell 36 Bonanza 1968 - heute (ein gestrecktes Modell 33)

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Variants

 

Versionen

 

B-35

Model 35A with higher takeoff weight, tubular wing spars and nosewheel steering and a Continental E-185-8 engine, 480 built

B-35

Modell 35A mit höherem Startgewicht, röhrenförmigen Flügelholmen und Bugradlenkung und einem Continental E-185-8-Motor, 480 gebaut
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

1948 the RTN was supplied with three Beech 35 Bonanza. The planes where used for communi-cation durty. After the failed coup d'etat of 1951 (Manhattan coup) the planes where transferred to the RTAF. One of the three Beech went however into private hands.

1948 wurden drei Beech  35 Bonanza an die Royal Thai Navy geliefert. Die Beech dienten als Verbindungsmaschinen. Nach dem Misslungenen Staatsstreich von 1951 (Manhattan-Coup) mussten die Maschinen an die RTAF abgegeben werden. Eine der drei Beech ging jedoch in private Hände.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

   
 

Sea Squadron

 
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Specifications B 35 Bonanza

Wingspan

Spannweite

10.01 m

Length

Länge

7.67 m

Height

Höhe

2.31 m

Wing area

Flügelfläche

16.50 m²

Engine

Motor

1× Continental E-185-11,
 205 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

306 km/h

Empty weight

Leergewicht

760 kg

Loaded weight

Startgewicht

1,236 kg

Climb Rate

Steigrate

5.6 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

?

Range

Reichweite

1,247 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung

1 Pilot, 3 Passengers
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Serial, Beech B35 Bonanza
Typ Buzz s/n Delivered Withdrawn Remarks
B 35 ? D-1467 1948 Jun. 1951 -
B 35 ? D-1483 1948 Jun. 1951 -
B 35 ? D-1486 1948 Jun. 1951 -

Last update 18. December 2021


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last update 10. January 2023

written  22. August 2004

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