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Piper
PA-11 Cub Special |
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Aircraft of the
Royal Thai Navy |
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Development |
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Entwicklung |
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The Piper J-3 Cub is an
American light aircraft that was built between 1937 and 1947 by Piper
Aircraft. The aircraft has a simple, lightweight design which gives it
good low-speed handling properties and short-field performance. The Cub
is one of the best known light aircraft of all time. Its simplicity,
affordability and popularity, as well as large production numbers with
nearly 20,000 built in the United States.
The aircraft is a high-wing, strut-braced monoplane with a large-area
rectangular wing. It is powered by an air-cooled piston engine driving a
fixed-pitch propeller. Its fuselage is a welded steel frame covered in
fabric, seating two people in tandem. The Cub was originally intended as
a trainer and had great popularity in this role and as a general
aviation aircraft. Due to its performance, it was well suited for a
variety of military uses such as reconnaissance, liaison and ground
control. It was produced in large numbers during World War II as the L-4
Grasshopper. |
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Der Piper J-3 Cub ist ein
amerikanisches Leichtflugzeug, das zwischen 1937 und 1947 von Piper Aircraft
gebaut wurde. Das Flugzeug hat ein einfaches, leichtes Design, das gute
Eigenschaften bei niedriger Geschwindigkeit und kurz Landung bietet. Die Cub
ist eines der bekanntesten Leichtflugzeuge aller Zeiten. Seine Einfachheit,
Erschwinglichkeit und Popularität, sowie große Produktionszahlen mit fast
20.000 in den Vereinigten Staaten gebaut.
Das Flugzeug ist ein abgestrebter Hochdecker mit einem grossflächigen
rechteckigen Flügel. Es wird von einem luftgekühlten Kolbenmotor
angetrieben, der einen Propeller antreibt. Sein Rumpf ist ein geschweißter
Stahlrahmen, der mit Stoff bezogen ist und zwei Personen im Tandem aufnimmt.
Der Cub war ursprünglich als Trainer gedacht und hatte große Popularität in
dieser Rolle und als Privatflugzeug. Aufgrund seiner Leistung war es für
eine Vielzahl von militärischen Anwendungen wie Aufklärung, Verbindung und
BAufklärung gut geeignet. Es wurde in großen Zahlen während des Zweiten
Weltkriegs als L-4 Heuschrecke |
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Variants |
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Versionen |
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L-21B
U-7A |
Super Cub 135, powered by a
135 hp Avco Lycoming 0-290-D2 piston engine, 584 built |
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L-21B
U-7A |
Super Cub 135, angetrieben von
einem 135 PS Avco Lycoming 0-290-D2-Kolbenmotor, 584 gebaut |
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Operational
history |
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Einsatzgeschichte |
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Two
Piper PA-11 Cub Special were 1949 supplied to the RTN. After the failed coup
d'etat of 1951 (Manhattan coup) the planes where transferred to the RTAF.
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Zwei
Piper PA-11 Cub Special wurden 1949 an die RTN geliefert. Nach dem
Misslungenen Staatsstreich von 1951 (Manhattancoup) mussten die Maschinen
an die RTAF abgegeben werden. |
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Drawings |
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Zeichnungen |
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? Squadron |
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Specifications |
Piper
PA-11 |
Wingspan |
Spannweite |
10.76
m2 |
Length |
Länge |
6.88 m |
Height |
Höhe |
2.02
m |
Wing area |
Flügelfläche |
16.54
m2 |
Engine |
Motor |
Lycoming
0-290-D2 C
flat four 125 hp |
Maximum speed |
Höchstgeschwindigkeit |
201
Km/h |
Empty weight |
Leergewicht |
474
Kg |
Loaded weight |
Startgewicht |
710
Kg |
Climb Rate |
Steigrate |
4.4
m/s |
Service ceiling |
Gipfelhöhe |
5'215
m |
Range |
Reichweite |
400
Km |
Armament |
Bewaffnung |
none |
Capacity |
Zuladung |
Crew 2 |
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Serial, Piper PA-11 |
Typ |
Buzz |
s/n |
Delivered |
Withdrawn |
Remarks |
PA-11 |
1 |
11-1069 |
22. Jul. 1949 |
Jun. 1951 |
to the RTAF |
PA-11 |
2 |
11-1070 |
22. Jul. 1949 |
Jun. 1951 |
to the RTAF |
Last update 18. December
2021 |
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