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Vought A-7 Corsair

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Aircraft of the Royal Thai Navy

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Development

Entwicklung

The LTV A-7 Corsair II is an American carrier-capable subsonic light attack aircraft designed and manufactured by Ling-Temco-Vought (LTV).

The A-7 was developed during the early 1960s as replacement for the Douglas A-4 Skyhawk. Its design was derived from the Vought F-8 Crusader; in comparison with the F-8, the A-7 is both smaller and restricted to subsonic speeds, its airframe being simpler and cheaper to produce. Following a competitive bid by Vought in response to the U.S. Navy's VAL (Heavier-than-air, Attack, Light) requirement, an initial contract for the type was issued on 8. February 1964. Development was rapid, first flying on 26. September 1965 and entering squadron service with the U.S. Navy on 1. February 1967; by the end of that year, A-7s were being deployed overseas for the Vietnam War.

Initially adopted by USN, the A-7 proved attractive to other services, soon being adopted by the United States Air Force and the Air National Guard to replace their aging Douglas A-1 Skyraider and North American F-100 Super Sabre fleets. Improved models of the A-7 would be developed, typically adopting more powerful engines and increasingly capable avionics. American A-7s would be used in various major conflicts, including the Vietnam War, Invasion of Grenada, Operation El Dorado Canyon, and the Gulf War.

Die LTV A-7 Corsair II ist ein amerikanisches trägerfähiges Unterschall leichtes Angriffsflugzeug, das von Ling-Temco-Vought (LTV) entwickelt und hergestellt wurde.
Die A-7 wurde in den frühen 1960er Jahren als Ersatz für die Douglas A-4 Skyhawk entwickelt. Sein Design wurde vom der Vought F-8 Crusader abgeleitet; Im Vergleich zur F-8 ist die A-7 sowohl kleiner als auch auf Unterschallgeschwindigkeiten beschränkt, da ihre Flugzeugzelle einfacher und billiger herzustellen ist. Nach einem wettbewerbs-fähigen Angebot von Vought als Antwort auf die VAL-Anforderung (Heavier-than-air, Attack, Light) der U.S. Navy wurde am 8. Februar 1964 ein erster Vertrag für diesen Typ ausgestellt. Die Entwicklung verlief schnell, der erste Flug erfolgte am 26. September 1965 und Eintritt in den Geschwader-dienst bei der U.S. Navy am 1. Februar 1967; Ende des Jahres wurden A-7 für den Vietnamkrieg im Ausland eingesetzt.
Ursprünglich von USN übernommen, erwies sich die A-7 als attraktiv für andere Dienste und wurde bald von der United States Air Force und der Air National Guard übernommen, um ihre alternden Douglas A-1 Skyraider- und North American F-100 Super Sabre-Flotten zu ersetzen. Es wurden verbesserte Modelle der A-7 entwickelt, die typischerweise leistungsstärkere Motoren und eine immer leistungsfähigere Avionik verwenden. Amerikanische A-7 würden in verschiedenen gros-sen Konflikten eingesetzt, darunter der Vietnam-krieg, die Invasion von Grenada, die Operation El Dorado Canyon und der Golfkrieg.

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Variants

Versionen

 

TA-7C

Two-seat trainer version for U.S. Navy, 24 converted from A-7B, 36 from A-7C

TA-7C

Zweisitziger Trainer für die US Navy, 24 umgebaute 24 A-7B und 36 A-7C

 

A-7E

A-7C with Allison TF41-A-1 engine

A-7E

A-7C mit Allison TF41-A-1 Triebwerk

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Originally, the RTN wanted to acquire the Mc Donnell-Douglas F/A-18C Hornet but the ongoing budget problems prevented the purchase of the Hornet. Instead, the RTN procured from surplus stocks of the U.S. Navy 18 Vought A-7 Corsair II. In addition to four TA-7C trainers, 14 A-7E Corsair single seaters were purchased. However, the A-7 did not live up to its intended purpose as attack aircraft, since the RTN has too few external weapons. This made the A-7 purely a training aircraft. Rumor has it that the A-7s were withdrawn from service as early as 2006.

Eigentlich wollte die RTN die Mc Donnell-Douglas F/A-18C Hornet erwerben, doch die anhaltenden Budgetprobleme verhinderten den Kauf der Hornet. Stattdessen erwarb die RTN aus Überschuss-beständen der U.S. Navy 18 Vought A-7 Corsair II. Neben vier Trainern TA-7C wurden 14 A-7E Corsair Einsitzer erworben. Allerdings erfüllte die A-7 ihren Einsatzzweck als Angriffsflugzeug nicht, da die RTN über zu wenige Aussenwaffen verfügte. Dies machte die A-7 zu einem reinen Trainingsflugzeug. Gerüch-ten zufolge wurden die A-7 bereits 2006 aus dem Dienst genommen.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

No. 104 Squadron

No. 104 Squadron

No. 104 Squadron

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Pictures

Bilder

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(Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). An unidentified A-7E Corsair of the 104 Sqn. (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). .
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Vought A-7E Corsair II 158658 as 1408 (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). Vought A-7E Corsair II 158658 as 1408 (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). Vought A-7E Corsair II 159288 as 1407 (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). Vought A-7E Corsair II 159288 as 1407 (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). .
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Vought TA-7C Corsair II 156746 as 1415 (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum).  Vought A-7E Corsair II 158658 as 1408 (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). Vought TA-7C Corsair II 156746 as 1415 (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum).  Vought TA-7C Corsair II 156779 as 1416 (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). .
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(Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). .
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TA-7C 1415 at U-Tapao, perhaps the Corsar where alredy withdrawn from the use (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). Vought A-7E Corsair II 160563 as 1411 (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). (Photo courtesy collection of  Peter Weinert). (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). .
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 Vought A-7E Corsair II 160544 (Photo collection of  Tangkijjarak Phakphum).  Vought A-7E Corsair II  (Photo collection of  Tangkijjarak Phakphum).  Vought A-7E Corsair II 1406 (Photo collection of  Tangkijjarak Phakphum). An mixed flight of TA-7C and A-7E. (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). .
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Vought TA-7C Corsair II 156779 as 1416 (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). Vought A-7E Corsair II 1406 (Photo collection of  Tangkijjarak Phakphum).     .
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Specifications

Technische Daten

Specifications A-7E

Wingspan

Spannweite

11,81 m

Length

Länge

14.06 m

Height

Höhe

4,90 m

Wing area

Flügelfläche

34,84 m²

Engine

Motor

1x Allison TF41-A-2

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

1.110 km/h

Empty weight

Leergewicht

8.669 kg

Loaded weight

Startgewicht

19.051 kg

Climb Rate

Steigrate

55,37 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

11.826 m

Range

Reichweite

1.127 km

Armament

Bewaffnung

up to 4.310 kg of Bombs

Capacity

Zuladung

Crew 1
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Serials

Seriennummern

Vought A-7 Corsair
Type s/n USN Serial Buzz Delivered Withdrawn Remarks
A-7E E512 160542 1401 Aug. 1994 ca. 2007 -
A-7E E572 160739 1402 Sep. 1994 ca. 2007 -
A-7E E575 160859 1403 Jan. 1995 Jul. 2001 -
A-7E E394 158838 1404 Jan. 1995 ca. 2007 -
A-7E E514 160544 1405 Feb. 1995 Aug. 2000 -
A-7E E515 160545 1406 Feb. 1995 ca. 2006 -
A-7E E426 159288 1407 May 1995 Mar. 2001 -
A-7E E351 158658 1408 May 1995 Apr. 2001 -
A-7E E410 159272 1409 Aug. 1995 ca. 2007 -
A-7E E480 159976 1410 Aug. 1995 ca. 2007 -
A-7E E533 160563 1411 Aug. 1995 Jul. 2007 -
A-7E E359 158666 - Aug. 1995 ca. 2007 -
A-7E E517 160547 - Nov. 1995 ca. 2007 -
A-7E E389 160547 1414 Feb. 1996 ca. 2007 -
TA-7C E13/47/TE23 156746 1415 Aug. 1995 Apr. 2000 -
TA-7C E46/55/TE31 156779 1416 Aug. 1994 Dec. 2001 -
TA-7C E55/50/TE26 156788 1417 Aug. 1994 ca. 2007 -
TA-7C E61/36/TE12 156794 1418 Aug. 1994 ca. 2007 -

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last update 18. December 2021

written  22. August 2004

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