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Vought
A-7 Corsair |
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Aircraft of the
Royal Thai Navy |
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Development |
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Entwicklung |
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The LTV A-7 Corsair II is an
American carrier-capable subsonic light attack aircraft designed and
manufactured by Ling-Temco-Vought (LTV).
The A-7 was developed during the early 1960s as replacement for the
Douglas A-4 Skyhawk. Its design was derived from the Vought F-8 Crusader;
in comparison with the F-8, the A-7 is both smaller and restricted to
subsonic speeds, its airframe being simpler and cheaper to produce.
Following a competitive bid by Vought in response to the U.S. Navy's VAL
(Heavier-than-air, Attack, Light) requirement, an initial contract for
the type was issued on 8. February 1964. Development was rapid, first
flying on 26. September 1965 and entering squadron service with the U.S.
Navy on 1. February 1967; by the end of that year, A-7s were being
deployed overseas for the Vietnam War.
Initially adopted by USN, the A-7 proved attractive to other services,
soon being adopted by the United States Air Force and the Air National
Guard to replace their aging Douglas A-1 Skyraider and North American
F-100 Super Sabre fleets. Improved models of the A-7 would be developed,
typically adopting more powerful engines and increasingly capable
avionics. American A-7s would be used in various major conflicts,
including the Vietnam War, Invasion of Grenada, Operation El Dorado
Canyon, and the Gulf War. |
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Die LTV A-7 Corsair II ist ein
amerikanisches trägerfähiges Unterschall leichtes Angriffsflugzeug, das von
Ling-Temco-Vought (LTV) entwickelt und hergestellt wurde.
Die A-7 wurde in den frühen 1960er Jahren als Ersatz für die Douglas A-4
Skyhawk entwickelt. Sein Design wurde vom der Vought F-8 Crusader
abgeleitet; Im Vergleich zur F-8 ist die A-7 sowohl kleiner als auch auf
Unterschallgeschwindigkeiten beschränkt, da ihre Flugzeugzelle einfacher und
billiger herzustellen ist. Nach einem wettbewerbs-fähigen Angebot von Vought
als Antwort auf die VAL-Anforderung (Heavier-than-air, Attack, Light) der
U.S. Navy wurde am 8. Februar 1964 ein erster Vertrag für diesen Typ
ausgestellt. Die Entwicklung verlief schnell, der erste Flug erfolgte am 26.
September 1965 und Eintritt in den Geschwader-dienst bei der U.S. Navy am 1.
Februar 1967; Ende des Jahres wurden A-7 für den Vietnamkrieg im Ausland
eingesetzt.
Ursprünglich von USN übernommen, erwies sich die A-7 als attraktiv für
andere Dienste und wurde bald von der United States Air Force und der Air
National Guard übernommen, um ihre alternden Douglas A-1 Skyraider- und
North American F-100 Super Sabre-Flotten zu ersetzen. Es wurden verbesserte
Modelle der A-7 entwickelt, die typischerweise leistungsstärkere Motoren und
eine immer leistungsfähigere Avionik verwenden. Amerikanische A-7 würden in
verschiedenen gros-sen Konflikten eingesetzt, darunter der Vietnam-krieg,
die Invasion von Grenada, die Operation El Dorado Canyon und der Golfkrieg. |
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Variants |
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Versionen |
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TA-7C
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Two-seat trainer version for
U.S. Navy, 24 converted from A-7B, 36 from A-7C |
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TA-7C
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Zweisitziger Trainer für die US
Navy, 24 umgebaute 24 A-7B und 36 A-7C |
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A-7E |
A-7C with Allison TF41-A-1
engine |
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A-7E |
A-7C mit Allison TF41-A-1
Triebwerk |
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Operational
history |
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Einsatzgeschichte |
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Originally, the RTN wanted
to acquire the
Mc Donnell-Douglas F/A-18C
Hornet but the
ongoing budget problems prevented the purchase of the Hornet. Instead,
the RTN procured from surplus stocks of the U.S. Navy 18 Vought A-7
Corsair II. In addition to four TA-7C trainers, 14 A-7E Corsair single
seaters were purchased. However, the A-7 did not live up to its intended
purpose as attack aircraft, since the RTN has too few external weapons.
This made the A-7 purely a training aircraft. Rumor has it that the A-7s
were withdrawn from service as early as 2006.
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Eigentlich wollte
die RTN die Mc Donnell-Douglas F/A-18C Hornet erwerben, doch die anhaltenden Budgetprobleme
verhinderten den Kauf der Hornet. Stattdessen erwarb die RTN aus
Überschuss-beständen der U.S. Navy 18 Vought A-7 Corsair II. Neben vier Trainern
TA-7C wurden 14 A-7E Corsair Einsitzer erworben.
Allerdings erfüllte die A-7 ihren Einsatzzweck als Angriffsflugzeug
nicht, da die RTN über zu wenige Aussenwaffen verfügte. Dies machte die
A-7 zu einem reinen Trainingsflugzeug. Gerüch-ten zufolge wurden die A-7
bereits 2006 aus dem Dienst genommen. |
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Drawings |
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Zeichnungen |
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No. 104 Squadron |
No. 104 Squadron |
No. 104 Squadron |
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Pictures |
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Bilder |
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(Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
An
unidentified A-7E Corsair of the 104 Sqn. (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
(Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
(Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
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Vought
A-7E Corsair II 158658 as 1408 (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
Vought
A-7E Corsair II 158658 as 1408 (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
Vought
A-7E Corsair II 159288 as 1407 (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
Vought
A-7E Corsair II 159288 as 1407 (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
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Vought
TA-7C Corsair II 156746 as 1415 (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
Vought
A-7E Corsair II 158658 as 1408 (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
Vought
TA-7C Corsair II 156746 as 1415 (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
Vought
TA-7C Corsair II 156779 as 1416 (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
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(Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
(Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
(Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
(Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
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TA-7C
1415 at U-Tapao, perhaps the Corsar where alredy withdrawn from the use (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
Vought
A-7E Corsair II 160563 as 1411 (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
(Photo
courtesy collection of Peter Weinert). |
(Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
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Vought
A-7E Corsair II 160544 (Photo collection of Tangkijjarak Phakphum). |
Vought
A-7E Corsair II (Photo collection of Tangkijjarak Phakphum). |
Vought
A-7E Corsair II 1406 (Photo collection of Tangkijjarak Phakphum). |
An
mixed flight of TA-7C and A-7E. (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
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Vought
TA-7C Corsair II 156779 as 1416 (Photo
courtesy collection of Tangkijjarak Phakphum). |
Vought
A-7E Corsair II 1406 (Photo collection of Tangkijjarak Phakphum). |
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Specifications |
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Technische Daten |
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Specifications |
A-7E |
Wingspan |
Spannweite |
11,81 m |
Length |
Länge |
14.06 m |
Height |
Höhe |
4,90 m |
Wing area |
Flügelfläche |
34,84 m² |
Engine |
Motor |
1x Allison TF41-A-2 |
Maximum speed |
Höchstgeschwindigkeit |
1.110 km/h |
Empty weight |
Leergewicht |
8.669 kg |
Loaded weight |
Startgewicht |
19.051 kg |
Climb Rate |
Steigrate |
55,37 m/s |
Service ceiling |
Gipfelhöhe |
11.826 m |
Range |
Reichweite |
1.127 km |
Armament |
Bewaffnung |
up to 4.310 kg of Bombs |
Capacity |
Zuladung |
Crew 1 |
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Serials |
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Seriennummern |
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Vought
A-7 Corsair |
Type |
s/n |
USN Serial |
Buzz |
Delivered |
Withdrawn |
Remarks |
A-7E |
E512 |
160542 |
1401 |
Aug. 1994 |
ca. 2007 |
- |
A-7E |
E572 |
160739 |
1402 |
Sep. 1994 |
ca. 2007 |
- |
A-7E |
E575 |
160859 |
1403 |
Jan. 1995 |
Jul. 2001 |
- |
A-7E |
E394 |
158838 |
1404 |
Jan. 1995 |
ca. 2007 |
- |
A-7E |
E514 |
160544 |
1405 |
Feb. 1995 |
Aug. 2000 |
- |
A-7E |
E515 |
160545 |
1406 |
Feb. 1995 |
ca. 2006 |
- |
A-7E |
E426 |
159288 |
1407 |
May 1995 |
Mar. 2001 |
- |
A-7E |
E351 |
158658 |
1408 |
May 1995 |
Apr. 2001 |
- |
A-7E |
E410 |
159272 |
1409 |
Aug. 1995 |
ca. 2007 |
- |
A-7E |
E480 |
159976 |
1410 |
Aug. 1995 |
ca. 2007 |
- |
A-7E |
E533 |
160563 |
1411 |
Aug. 1995 |
Jul. 2007 |
- |
A-7E |
E359 |
158666 |
- |
Aug. 1995 |
ca. 2007 |
- |
A-7E |
E517 |
160547 |
- |
Nov. 1995 |
ca. 2007 |
- |
A-7E |
E389 |
160547 |
1414 |
Feb. 1996 |
ca. 2007 |
- |
TA-7C |
E13/47/TE23 |
156746 |
1415 |
Aug. 1995 |
Apr. 2000 |
- |
TA-7C |
E46/55/TE31 |
156779 |
1416 |
Aug. 1994 |
Dec. 2001 |
- |
TA-7C |
E55/50/TE26 |
156788 |
1417 |
Aug. 1994 |
ca. 2007 |
- |
TA-7C |
E61/36/TE12 |
156794 |
1418 |
Aug. 1994 |
ca. 2007 |
- |
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