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Canadiar 601 Challenger

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Aircaft in Detail

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Development

Entwicklung

 

The aircraft was an independent design by Bill Lear in 1976, who had resigned as Chairman of LearJet seven years previously. Originally dubbed the LearStar 600, Lear sold exclusive rights to produce and develop the design to Canadair, who renamed it the CL-600 Challenger. The CL-604 - a major upgrade of the 601 design, incorporating more powerful engines, larger fuel supply, including saddle tanks in the rear of the aircraft, new undercarriage for a higher takeoff and landing weight, structural improvements to wings and tail, and a new Collins ProLine 4 avionics system.

Das Flugzeug war 1976 ein eigenständiges Design von Bill Lear, der sieben Jahre zuvor als Vorsitzender der LearJet zurückgetreten war. Ursprünglich nannte er die Maschine LearStar 600, verkaufte die exklusiven Rechte zur Weiterentwicklung des Designs und der Herstellung an Canadair, die sie in  CL-600 Challenger umbenannte. Die CL-604 - eine wichtige Verbesserung des 601-Design, mit stärkeren Motoren, grösserer Treibstoffkapazität im hinteren Teil des Flugzeugs, neuen Fahrwerk für eine höhere Start und Landegewichte, strukturellen Verbesserungen der Flügel und dem Heck sowie einem neuen Collins Proline 4 Avionik-System.

         

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Variants

Versionen

         
           
           
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Airlines  
 

 

 

 

 
 Thai Airways International Globe Air

 

Armed Forces  
 

 

 

 

 

US Coast Guard  

 

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Specifications CL-601

Wingspan

Spannweite

19.61 m

Length

Länge

20.85 m

Height

Höhe

6.30 m
Wing area Flügelfläche 48.3 m²

Engine

Motor

2 × General Electric CF34-3A turbofans, 9,140 lbf each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

882 km/h

Empty weight

Leergewicht

9,292 kg

Loaded weight

Startgewicht

19,550 kg

Climb Rate

Steigrate

1,355 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

12,500 m

Range

Reichweite

6,236 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung 19 passengers
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last update 1. May 2013

written 1. May 2013

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