|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
|
Cessna 180 &
Cessna 185 Skywagon |
. |
|
Aircaft in Detail |
. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
|
Development |
|
Entwicklung |
|
The Cessna 180 is a four- or
six-seat, fixed conventional gear general aviation airplane which was
produced between 1953 and 1981. Cessna introduced the heavier and more
powerful 180 as a complement to the Cessna 170. It eventually came to be
known as the Skywagon. The prototype of the Cessna 180 first flew on 26.
May 1952. In 1960 Cessna introduced a heavier, more powerful sibling to
the 180, the conventional gear Cessna 185 Skywagon. |
|
Die Cessna 180 ist ein vier-
oder sechssitziges konventionelles Flugzeug mit festem Fahrwerk der
allgemeinen Luftfahrt, das zwischen 1953 und 1981 hergestellt wurde. Cessna
stellte die schwerere und leistungsstärkere 180 als Ergänzung zur Cessna 170
Skywagon vor. Der Prototyp der Cessna 180 flog erstmals am 26. Mai 1952.
1960 stellte Cessna der 180 ein leistungsstärkeres und schwereres
Geschwister vor, die Cessna 185 Skywagon. |
|
The Cessna 185 Skywagon is a
six-seat, single-engined, general aviation light aircraft manufactured
by Cessna. The aircraft is basically a Cessna 180 with a strengthened
fuselage. The main difference between the two aircraft is the larger
vertical fin on the 185 and the 300 hp Continental IO-520-D engine as
opposed to the 230 hp Continental O-470-S fitted to the Cessna 180.
It first flew as a prototype in July 1960, with the first production
model being completed in March 1961. |
|
Die Cessna 185 Skywagon ist ein
sechssitziges, einmotoriges Flugzeug der allgemeinen Luftfahrt, das von
Cessna hergestellt wird. Das Flugzeug ist im Grunde eine Cessna 180 mit
einem verstärkten Rumpf. Der Hauptunterschied zwischen den beiden Flugzeugen
ist die größere vertikale Heckflosse des 185er und der 300 PS starken
Continental IO-520-D Motors im Gegensatz zum 230 PS starken Continental
O-470-S der Cessna 180. Im Juli 1960 flog es erstmals als Prototyp, das
erste Serien-modell wurde im März 1961 fertig gestellt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
|
Variants |
|
Versionen |
|
|
|
|
|
|
|
U-17A |
Military version of the
Cessna 185E, powered by a 260-hp Continental IO-470-F piston engine. |
|
U-17A |
Militärversion der Cessna 185E,
angetrieben von einem 260 PS starken Continental IO-470-F-Kolbenmotor. |
|
U-17B |
Military version of the
Cessna A185E, powered by a 300-hp Continental IO-520-D piston engine. |
|
U-17B |
Militärversion der Cessna A185E,
angetrieben von einem 300 PS starken Continental IO-520-D-Kolbenmotor. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.. |
|
Civil Aviation |
|
|
|
 |
|
|
|
Royal Thai Police
(Ce 180) |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Kaset
(Ce 180) |
Kaset
(Ce 180) |
Kaset
(Ce 180) |
|
Armed Forces |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Royal Lao Air Force |
Royal Lao Air Force |
Khmer Air Force |
|
 |
 |
 |
|
Royal Thai Army |
Royal Thai Army |
Royal Thai Army |
|
 |
 |
 |
|
Royal Thai Army |
Royal Thai Army |
Royal Thai Navy |
|
 |
 |
 |
|
Royal Thai Navy |
South Vietnamese Air Force |
South Vietnamese Air Force |
|
 |
 |
 |
|
South Vietnamese Air Force |
South Vietnamese Air Force |
South Vietnamese Air Force |
|
 |
 |
 |
|
South Vietnamese Air Force |
South Vietnamese Air Force |
Vietnamese Air Force |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
|
Specifications |
U-17B |
Wingspan |
Spannweite |
10.92 m |
Length |
Länge |
7.85 m |
Height |
Höhe |
2.36 m |
Wing
area |
Flügelfläche |
16.20 m2 |
Engine |
Motor |
1 × Continental IO-520-D ,
300 hp |
Maximum
speed |
Höchstgeschwindigkeit |
287 km/h |
Empty
weight |
Leergewicht |
793 kg |
Loaded
weight |
Startgewicht |
1,520 kg |
Climb
Rate |
Steigrate |
5.1 m/s |
Service
ceiling |
Gipfelhöhe |
5,230 m |
Range |
Reichweite |
1,333 km |
Armament |
Bewaffnung |
none |
Capacity |
Zuladung |
1. Pilot, 5 Passengers |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
|
Text: |
- |
Drawings: |
Michael E. Fader |
Pictures: |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |