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Cessna 180 & Cessna 185 Skywagon

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Aircaft in Detail

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Development

Entwicklung

 

The Cessna 180 is a four- or six-seat, fixed conventional gear general aviation airplane which was produced between 1953 and 1981. Cessna introduced the heavier and more powerful 180 as a complement to the Cessna 170. It eventually came to be known as the Skywagon. The prototype of the Cessna 180 first flew on 26. May 1952. In 1960 Cessna introduced a heavier, more powerful sibling to the 180, the conventional gear Cessna 185 Skywagon.

 

Die Cessna 180 ist ein vier- oder sechssitziges konventionelles Flugzeug mit festem Fahrwerk der allgemeinen Luftfahrt, das zwischen 1953 und 1981 hergestellt wurde. Cessna stellte die schwerere und leistungsstärkere 180 als Ergänzung zur Cessna 170 Skywagon vor. Der Prototyp der Cessna 180 flog erstmals am 26. Mai 1952. 1960 stellte Cessna der 180 ein leistungsstärkeres und schwereres Geschwister vor, die Cessna 185 Skywagon.

 

The Cessna 185 Skywagon is a six-seat, single-engined, general aviation light aircraft manufactured by Cessna. The aircraft is basically a Cessna 180 with a strengthened fuselage. The main difference between the two aircraft is the larger vertical fin on the 185 and the 300 hp Continental IO-520-D engine as opposed to the 230 hp Continental O-470-S fitted to the Cessna 180.  It first flew as a prototype in July 1960, with the first production model being completed in March 1961.

 

Die Cessna 185 Skywagon ist ein sechssitziges, einmotoriges Flugzeug der allgemeinen Luftfahrt, das von Cessna hergestellt wird. Das Flugzeug ist im Grunde eine Cessna 180 mit einem verstärkten Rumpf. Der Hauptunterschied zwischen den beiden Flugzeugen ist die größere vertikale Heckflosse des 185er und der 300 PS starken Continental IO-520-D Motors im Gegensatz zum 230 PS starken Continental O-470-S der Cessna 180. Im Juli 1960 flog es erstmals als Prototyp, das erste Serien-modell wurde im März 1961 fertig gestellt.

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Variants

Versionen

           
 

U-17A

Military version of the Cessna 185E, powered by a 260-hp Continental IO-470-F piston engine. 

U-17A

Militärversion der Cessna 185E, angetrieben von einem 260 PS starken Continental IO-470-F-Kolbenmotor.

 

U-17B

Military version of the Cessna A185E, powered by a 300-hp  Continental IO-520-D piston engine. 

 

U-17B

Militärversion der Cessna A185E, angetrieben von einem 300 PS starken Continental IO-520-D-Kolbenmotor.

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Civil Aviation

 
 

 

 

 

 

Royal Thai Police (Ce 180)

 

 

 

 

 

Kaset (Ce 180) Kaset (Ce 180) Kaset (Ce 180)

Armed Forces  
 

 

 

Royal Lao Air Force Royal Lao Air Force

Khmer Air Force

 

 

 

Royal Thai Army Royal Thai Army Royal Thai Army
 

 

 

Royal Thai Army Royal Thai Army Royal Thai Navy
 

 

 

Royal Thai Navy

South Vietnamese Air Force

South Vietnamese Air Force
 

 

 

South Vietnamese Air Force South Vietnamese Air Force South Vietnamese Air Force
 

 

 

South Vietnamese Air Force South Vietnamese Air Force Vietnamese Air Force
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Specifications U-17B

Wingspan

Spannweite

10.92 m

Length

Länge

7.85 m

Height

Höhe

2.36 m

Wing area Flügelfläche

16.20 m2

Engine

Motor

1 × Continental IO-520-D , 300 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

287 km/h

Empty weight

Leergewicht

793 kg

Loaded weight

Startgewicht

1,520 kg

Climb Rate

Steigrate

5.1 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

5,230 m

Range

Reichweite

1,333 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung

1. Pilot, 5 Passengers

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Text:

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Drawings:

Michael E. Fader

Pictures:

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last update 1. May 2013

written 1. May 2013

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