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The General Aviation GA-43
was a single engine low-wing monoplane airliner produced in small
numbers in the United States in the mid-1930s, also known as the Pilgrim
150, Fairchild 150.
The prototype was developed and built by Fairchild's American Pilgrim
division, but the program was taken over by General Aviation when the
firm purchased American Pilgrim shortly before the prototype had flown.
Although this first flight took place in 1932, manufacture did not
commence until 1934, by which time General Motors had, in turn, gained a
controlling interest in North American Aviation and merged it with
General Aviation, which they already owned. The result of this was that
the GA-43 became the first aircraft produced by North American.
The GA-43 was a conventional low-wing cantilever monoplane of all-metal
construction. The prototype had fixed tailwheel landing gear, but the
main units of this were later changed to be made retractable, and three
of the four production examples also had retractable mainwheels. The
oval-section fuselage contained a ten-seat passenger cabin, and the
cockpit was located atop the fuselage under a separate canopy. |
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Die General Aviation GA-43 war
ein einmotoriges Eindecker-Tiefdecker-Flugzeug, das Mitte der 1930er Jahre
in geringen Stückzahlen in den USA produziert wurde, auch bekannt als
Pilgrim 150, Fairchild 150.
Der Prototyp wurde von Fairchilds American Pil-grim Division entwickelt und
gebaut, aber das Programm wurde von General Aviation übernom-men, als das
Unternehmen American Pilgrim kurz vor dem Flug des Prototyps aufkaufte.
Obwohl dieser Erstflug 1932 stattfand, begann die Herstellung erst 1934, als
General Motors seinerseits eine Mehrheitsbeteiligung an North American
Aviation erworben und sie mit der General Aviation verschmolzen hatte, die
sie bereits besassen. Das Ergebnis war, dass die GA-43 das erste von North
American produzierte Flugzeug wurde.
Die GA-43 war ein konventioneller freitragender Tiefdecker in
Ganzmetallbauweise. Der Prototyp hatte ein festes Spornradfahrwerk, aber das
Hauptfahrwerk wurden später einziehbar gemacht, und drei der vier
Produktionsmaschinen hatten auch einziehbare Hauptfahrwerk. Der Rumpf mit
ovalem Querschnitt enthielt eine Passagierkabine mit zehn Sitzen, und das
Cockpit befand sich auf dem Rumpf unter einer separaten Kabinenhaube. |