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Vickers Viscount 

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Aircaft in Detail

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Development

Entwicklung

 

The Vickers Viscount was a British medium-range turboprop airliner first flown in 1948 by Vickers-Armstrongs. A design requirement from the Brabazon Committee, it was the first turboprop-powered airliner to enter service in 1953.

 

The Viscount was well received by the public for its cabin conditions, which included pressurisation, reductions in vibration and noise, and panoramic windows. It became one of the most successful and profitable of the first post-war transport aircraft; 445 Viscounts were built for a range of international customers, including in North America.

 

Die Vickers Viscount war ein britisches Mittelstrecken-Turboprop-Flugzeug, das 1948 erstmals von Vickers-Armstrongs geflogen wurde. Als Konstruktionsanforderung des Brabazon-Komitees war es das erste Flugzeug mit Turboprop-Antrieb, das 1953 in Dienst gestellt wurde.
Der Viscount wurde von der Öffentlichkeit für seine Kabinenbedingungen gut aufgenommen, zu denen Druckbeaufschlagung, Reduzierung von Vibrationen und Geräuschen sowie Panoramafenster gehörten. Es wurde eines der erfolgreichsten und profitabelsten Transportflugzeuge der Nachkriegs-zeit. 445 Viscounts wurden für eine Reihe internationaler Kunden gebaut, darunter auch in Nordamerika.

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Variants

Versionen

 

Type 630

First prototype, with short fuselage 22.71 m, accommodating 32 passengers and powered by four 1,380 ehp Rolls-Royce Dart R.Da Mk 501 engines.

Type 630

Erster Prototyp mit kurzem Rumpf von 22,71 m, Platz für 32 Passagiere und angetrieben von vier 1.380 PS starken Rolls-Royce Dart R.Da Mk 501 Triebwerken.

 

Type 663

Second prototype, testbed for Rolls-Royce Tay turbojet.

 

Type 663

Zweiter Prototyp, Testumgebung für Rolls-Royce Tay Turbojet.

 

Type 700

The first production version, 1,381 hp engines, 287 built, the "D" suffix was used for aircraft powered by the 1,576 hp Dart 510 engines.

 

Type 700

Die erste Serienversion, 1.381 PS-Motoren, 287 gebaut, der Zusatz "D" wurde für Flugzeuge verwendet, die mit den 1.576 PS starken Dart 510-Motoren angetrieben wurden.

 

Type 800

Improved variant with fuselage extended by 1.2 m, 67 built

 

Type 800

Verbesserte Variante mit um 1,2 m verlängertem Rumpf, 67 gebaut

 

Type 810

Improved longer-range variant with 1,991 hp Dart 525 engines, 84 built

 

Type 810

Verbesserte Langstreckenvariante mit 1.991 PS starken Dart 525-Motoren, 84 gebaut

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Airlines  
 

 

 

SATA SATA ATA
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Armed Forces  
 

 

 

Ministry of Supply Ministry of Supply Royal Air Force
 

 

 

Royal Air Force Royal Air Force Royal Air Force
 

 

 

   
Royal Air Force    
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Specifications Type 810

Wingspan

Spannweite

28.55 m

Length

Länge

26.11 m

Height

Höhe

8.15 m

Wing area Flügelfläche

89.50 m2

Engine

Motor

4 × Rolls-Royce Dart Mk 525 turboprop, 1,990 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

566 km/h

Empty weight

Leergewicht

18,722 kg

Loaded weight

Startgewicht

30,617 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,600 m

Range

Reichweite

2,220 km

Capacity

Zuladung

75 passengers

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last update 1. February 2020

written 1. May 2013

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