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Brewster Buffalo

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Military Aircraft of the World

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Development

Entwicklung

 

The Brewster F2A Buffalo was an American fighter aircraft which saw limited service early in World War II. Though the Buffalo won a competition against the Grumman F4F- Wildcat in 1939 to become the U.S. Navy's first monoplane fighter aircraft, it turned out to be a big disappointment.

The F2A-3 variant saw action with U.S. Marine Corps squadrons at the Battle of Midway. Shown by the experience of Midway to be no match for the "Zero", the F2A-3 was derided by USMC pilots as a "flying coffin." The F2A-3, however, was significantly inferior to the F2A-2 variant used by the Navy before the outbreak of the war.

Die Brewster F2A Buffalo war ein amerikanisches Kampfflugzeug, das einen begrenzten Einsatz im Zweiten Weltkrieg hatte. Obwohl die Buffalo 1939 den Wettbewerb gegen die Grumman F4F- Wildcat als erster Jagdeindecker der U.S. Navy gewann war sie doch eine große Enttäuschung.

Die F2A-3-Variante  wurde von den U.S. Marine Corps Staffeln in der Schlacht von Midway eingesetzt. Hier zeigte sich dass die Buffalo nicht gegen die  "Zero" ankahm und wurde in der Folge als "fliegender Sarg" bezeichnet. Die F2A-3 war jedoch deutlich schlechter als die F2A-2-Variante von der Navy die vor den Ausbruch des Kroeges verwendet wurde.

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Variants

Versionen

  XF2A-1

Prototyp

XF2A-1 Prototyp
  F2A-1 First Version with R-1830-34 engine and two guns for the US Navy, 11 built. F2A-1 Erste Version mit R-1830-34 Motor und zwei Maschinengewehren für die US Navy, 11 Maschinen
  F2A-2 Second Version with R-1820-40 engine and four guns for the US Navy and Marines, 43 built. F2A-2 Zwei Version mit R-1820-40 Motor und vier Maschinengewehren für die US Navy, 43 Maschinen
 

Mk. I

British designation of the Model B-339E (F2A-2) with Wright GR-1820-G-105 Cyclone engines, 170 built

MK. I

Britisch Bezeichnung des Model B-339E (F2A-2 mit einem Wright GR-1820-G-105 Cyclone Motor, 170 Maschinen

  F2A-3 Improved F2A-2 for the US Navy with longer range and provision to carry two underwing 45 kg bombs, 108 built F2A-3 Verbesserte F2A-2 für die US Navy mit verlängerter Reichweite und Unterflügelstationen für 45 Kg Bomben, 108 Maschinen
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Armed Forces  
 

 

 

  Prototype XF2A-1 U.S. Navy VF-2 F2A-2 U.S. Navy VF-2 F2A-2
 

 

 

  U.S. Navy VF-2 F2A-2 U.S. Navy VF-2 F2A-3 U.S. Navy VF-2 F2A-3
 

 

 

  U.S. Navy VF-3 F2A-1 U.S. Navy VF-3 F2A-2 U.S. Navy VF-3 F2A-1
 

 

 

  U.S. Navy VF-3 F2A-2 U.S. Navy VS-201 U.S. Navy
 

 

 

  U.S. Navy U.S. Navy U.S. Navy
 

 

 

  U.S. Navy U.S. Navy U.S. Navy
 

 

 

  U.S. Marines VMF-112 F2A-2P U.S. Marines VMF-121 F2A-2 U.S. Marines VMF-121 F2A-3
 

 

 

  U.S. Marines VMF-211 F2A-3 U.S. Marines VMF-221 F2A-3 U.S. Marines VMF-221 F2A-3
 

 

 

 

Royal Navy

Royal Navy Royal Navy
 

 

 

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Royal Navy41

   
   

 

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Specifications Buffalo I

Wingspan

Spannweite

10.67 m

Length

Länge

8.03 m

Height

Höhe

3.66 m

Wing area Flügelfläche

19.40 m2

Engine

Motor

 Wright GR-1820-G-105 Cyclone 1,200 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

517 km/h

Empty weight

Leergewicht

2,146 kg

Loaded weight

Startgewicht

3,247 kg

Climb Rate

Steigrate

12.4 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

10,100 m

Range

Reichweite

1,553 km

Armament

Bewaffnung

4 x 12.7 mm machine Guns

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Text:

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Drawings:

Michael E. Fader

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last update 24. June 2021

written 1. May 2013

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