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On 16 April 1932, the US
Navy ordered two prototypes of a new shipboard fighter under the
designations XF11C-1 with a 600hp Wright R-1510-98 and XF11C-2 with a
700hp Wright R-1820-78 radial. The latter was, in fact, a company
demonstrator which had been flying for some time and was of mixed
construction (fabriccovered wooden wings and fabric-covered metal
fuselage and tail surfaces), whereas the XF11C-1, which utilised the
wings of the YP-23, was of fabric-covered all-metal construction and was
delivered in September 1932.
The R-1820-78 Cyclone and
mixed structure of the XF11C-2 found favour with the US Navy, and, on 18
October 1932, a production order was placed for 28 F11C-2s.
The fourth production F11C-2
was completed with manually-operated retractable main undercarriage in a
deepened forward fuselage. It was powered by an R-1820-80 Cyclone rated
at 700hp at 2440m, and was delivered to the US Navy on 27 May 1933 as
the XF11C-3. Twenty-seven production models were ordered as F11C-3s with
raised aft turtle decks, partial canopies and the metal wings that had
proved satisfactory on the XF11C-1. Prior to the commencement of
deliveries on 7 October 1934, the designation was changed to BF2C-1. The
BF2C-1 carried an armament of two 7.62mm Brownings and made provision
for a single 215kg bomb or up to four 53kg bombs. An R-1820-04 Cyclone
rated at 770hp for takeoff was fitted. In the event, at cruising rpm the
Cyclone set up a sympathetic vibration with the metal wing structure,
the aircraft shaking dramatically in this regime, and, the problem never
being satisfactorily resolved, the BF2C-1s were withdrawn within a few
months. |
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Am 16 April 1932 bestellte die
US Navy zwei Prototypen eines neuen Bordjägers Bezeichnungen XF11C-1 mit
einem 600 PS Wright R-1510-98 und XF11C-2 mit 700 PS Wright R-1820-78
Sternotores. Letzterer war in der Tat der Demonstrator der Firma Curtiss der
seit einiger Zeit flog. Die XF11C-1 basierte auf der YP-23 und hatte eine
gemischte Bauweise mit hölzernen Flügel doe mit Stoff bezogen waren und
einem Metall Rumpf sowie stoffbezogene Leitwerke mit einer
Metallkonstruktion. Die Maschine wurde September 1932 ausgeliefert.
Der R-1820-78 Cyclone und
gemischte Bauweise der XF11C-2 fanden Anklang bei der US Navy, und am 18.
Oktober 1932, wurde ein Fertigungsauftrag für 28 F11C-2s platziert.
Die vierte produzierte F11C-2
wurde mit handbetätigten einziehbaren Hauptfahrwerk in einer vertieften
vorderen Rumpf ausgeführt. Sie wurde von einem R-1820-80 Cyclone mit 700 PS
bei 2440m angetrieben
und ausgeliefert als
XF11C-3 am 27. Mai 1933. Siebenundzwanzig Maschinen wurden als F11C-3 mit
teilweise schliessbaren Cockpit und Flügeln aus Metall, die sich bei
der XF11C-1 bewährt hatten, bestellt. Vor dem Beginn der Lieferungen am 7.
Oktober 1934 wurde die Bezeichnung zu BF2C-1 geändert. Die BF2C-1 hatte eine
Bewaffnung von zwei 7,62 mm Browning und die Möglichkeit eine einzige
215 kg Bombe oder bis zu vier 53 kg Bomben zu tragen. Ein R-1820-04 Cyclone
mit 770 PS wurde eingebaut. Bei der Reisefluggeschwindigkeit entwickelte der
Cyclone Schwingungen die das Metall Tragwerk der Flügel dramatisch ins
Schütteln brachte. Das Problem konnte nicht zufriedenstellend gelöst werden
und die BF2C-1 wurden innerhalb von wenigen Monaten zurückgezogen. |
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F11C-2
Hawk II
(Model 64A) |
Production version,
redesignated BFC-2; 28 built. |
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F11C-2
Hawk II
(Model 64A) |
Serienversion, umbenannt in
BFC-2; 28 gebaut. |