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Grumman G-58 Bearcat

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Military Aircraft of the World

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Development

Entwicklung

 

Designed for the interceptor fighter role, the design team's aim was to create the smallest, lightest fighter that could fit around the Pratt & Whitney R-2800 engine. In comparison with the Vought F4U Corsair, the initial Bearcat (F8F-1) was marginally slower but was more maneuverable and climbed more quickly. Its huge Aero Products four-bladed propeller required a long landing gear. An additional benefit of the inward retracting units was a wide track, which helped counter propeller torque on takeoff and gave the F8F good ground and carrier deck handling. For the first time in a production Navy fighter, a bubble canopy offered 360° visibility.

Für die Abfangjäger Rolle entworfen, hatte das Design-Team das Ziel, die kleinste, leichteste Maschine, die rund um den Pratt & Whitney R-2800-Motor passt zu entwerfen. Im Vergleich zur Vought F4U Corsair, war die erste Bearcat (F8F-1) nur geringfügig langsamer, aber manövrierbarer und stieg schneller. Der grosse Aero Products Vierblattpropeller erforderte ein langes Fahrwerk. Ein weiterer Vorteil des nach innen einziehenden Fahrwerks war die breite Spur, welche den grossen Drehmoment Propeller beim Start gut ausglich und der F8F eine guten Boden- und Träger-Deck Handhabung gaben. Zum ersten Mal in einem Navy Jagdflugzeug, wurde eine Vollglashaube die 360° Sicht bietet eingebaut.

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Variants

Versionen

  XF8F-1

Prototype aircraft, two built

  XF8F-1

Prototypen, zwei Maschinen

  F8F-1

Standard version, armed with four 12.7 mm machine guns, powered by a Pratt & Whitney R-2800-34W radial piston engine.

F8F-1

Standard Version. bewaffnet mit vier 12.7 mm Maschinengewehren, angetrieben von einem Pratt & Whitney R-2800-34W Motor.

  F8F-1B

Fighter version, armed with four 20 mm cannons

  F8F-1B

Jägerversion, bewaffnet mit vier 20 mm Kanonen

  F8F-1D

Small numbers of F8F-1s were converted into drone control aircraft.

F8F-1D

Einige F8F-1 Maschinen wurden zu Drohnenkontrollflugzeugen umgabaut. 

  F8F-1N

Night fighter version, equipped with an APS-19 radar.

  F8F-1N

Nachtjäger version, ausgerüstet mit dem APS-19 Radar

  F8F-2

Improved version, armed with four 20 mm cannons, powered by a Pratt & Whitney R-2800-30W radial piston engine, 293 built.

F8F-2

Verbesserte Version. bewaffnet mit vier 20 mm Kanonen, angetrieben von einem Pratt & Whitney R-2800-30W Motor, 293 gebaut.

  F8F-2D

Small numbers of F8F-2s were converted into drone control aircraft.

  F8F-2D

Einige F8F-2 Maschinen wurden zu Drohnenkontrollflugzeugen umgabaut. 

  F8F-2N

Night fighter version, equipped with an APS-19 radar.

F8F-2N

Nachtjäger version, ausgerüstet mit dem APS-19 Radar

  F8F-2P

Photo-reconnaissance version, fitted with camera equipment, armed with two 20 mm cannons.

  F8F-2P

Version für Fotoaufklärung, ausgerüstet mit Kameras, bewaffnet mit zwei 20 mm Kanonen.

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Armed Forces  
 

 

 

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Armée de l'Air

   
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Specifications F8F-2

Wingspan

Spannweite

10.92 m

Length

Länge

8.61 m

Height

Höhe

4.21 m
Wing area Flügelfläche 22,67 m²

Engine

Motor

1× Pratt & Whitney R-2800-34W "Double Wasp"  2,100 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

678 km/h

Empty weight

Leergewicht

3,207 kg

Loaded weight

Startgewicht

5,873 kg

Climb Rate

Steigrate

23.2 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

11,796 m

Range

Reichweite

1,778 km

Armament

Bewaffnung

4 × 12.7 mm machine guns 

454 kg of bombs

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Text:

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Drawings:

Michael E. Fader

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last update 1. March 2020

written 1. March 2020

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