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Vought A-7 Corsair II

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Military Aircraft of the World

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Development

Entwicklung

 

The LTV A-7 Corsair II is an American carrier-capable subsonic light attack aircraft designed and manufactured by Ling-Temco-Vought (LTV).

The A-7 was developed during the early 1960s as replacement for the Douglas A-4 Skyhawk. Its design was derived from the Vought F-8 Crusader; in comparison with the F-8, the A-7 is both smaller and restricted to subsonic speeds, its airframe being simpler and cheaper to produce. Following a competitive bid by Vought in response to the U.S. Navy's VAL (Heavier-than-air, Attack, Light) requirement, an initial contract for the type was issued on 8. February 1964. Development was rapid, first flying on 26. September 1965 and entering squadron service with the U.S. Navy on 1. February 1967; by the end of that year, A-7s were being deployed overseas for the Vietnam War.

Initially adopted by USN, the A-7 proved attractive to other services, soon being adopted by the United States Air Force and the Air National Guard to replace their aging Douglas A-1 Skyraider and North American F-100 Super Sabre fleets. Improved models of the A-7 would be developed, typically adopting more powerful engines and increasingly capable avionics. American A-7s would be used in various major conflicts, including the Vietnam War, Invasion of Grenada, Operation El Dorado Canyon, and the Gulf War.

 

Die LTV A-7 Corsair II ist ein amerikanisches trägerfähiges Unterschall leichtes Angriffsflugzeug, das von Ling-Temco-Vought (LTV) entwickelt und hergestellt wurde.
Die A-7 wurde in den frühen 1960er Jahren als Ersatz für die Douglas A-4 Skyhawk entwickelt. Sein Design wurde vom der Vought F-8 Crusader abgeleitet; Im Vergleich zur F-8 ist die A-7 sowohl kleiner als auch auf Unterschallgeschwindigkeiten beschränkt, da ihre Flugzeugzelle einfacher und billiger herzustellen ist. Nach einem wettbewerbs-fähigen Angebot von Vought als Antwort auf die VAL-Anforderung (Heavier-than-air, Attack, Light) der U.S. Navy wurde am 8. Februar 1964 ein erster Vertrag für diesen Typ ausgestellt. Die Entwicklung verlief schnell, der erste Flug erfolgte am 26. September 1965 und Eintritt in den Geschwader-dienst bei der U.S. Navy am 1. Februar 1967; Ende des Jahres wurden A-7 für den Vietnamkrieg im Ausland eingesetzt.
Ursprünglich von USN übernommen, erwies sich die A-7 als attraktiv für andere Dienste und wurde bald von der United States Air Force und der Air National Guard übernommen, um ihre alternden Douglas A-1 Skyraider- und North American F-100 Super Sabre-Flotten zu ersetzen. Es wurden verbesserte Modelle der A-7 entwickelt, die typischerweise leistungsstärkere Motoren und eine immer leistungsfähigere Avionik verwenden. Amerikanische A-7 würden in verschiedenen gros-sen Konflikten eingesetzt, darunter der Vietnam-krieg, die Invasion von Grenada, die Operation El Dorado Canyon und der Golfkrieg.

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Variants

Versionen

 

A-7A

First production version,199 built.

A-7A

Erste Version, 199 Maschinen gebaut

 

A-7B

Uprated TF30-P-8 engine, 196 built

 

A-7B

Verbesserte Version mit TF10-P-8 Triebwerk, 196 Maschinen gebaut

A-7C

Version with TF30-P-408 engines and 20 mm M61 Vulcan gatling cannon. 67 bulit

 

A-7C

Version mit TF30-P-408 Treibwerk und 20 mm Gatling Kanone, 67 Maschinen gebaut

TA-7C

Two-seat trainer version for U.S. Navy, 24 converted from A-7B, 36 from A-7C

TA-7C

Zweisitziger Trainer für die US Navy, 24 umgebaute 24 A-7B und 36 A-7C

A-7D

Version built for the USAF, more powerful Allison TF41-A-1 turbofan producing 14,250 lb of thrust,  Improved AN/APN-185 navigational radar, upgraded AN/APQ-126 terrain following radar; 459 built.

 

A-7D

Für die USAF gebaute Version, leistungsstärkerer Allison TF41-A-1-Turbofan mit 14.250 lb Schub Verbessertes AN/APN-185-Navigationsradar, AN/APQ-126-Geländefolgeradar; 459 gebaut.

A-7E

A-7C with Allison TF41-A-1 engine

 

A-7E

A-7C mit Allison TF41-A-1 Triebwerk

A-7H

Modified A-7E for Greece without air-refueling capability; 60 built.

 

A-7H

Modifizierte A-7E für Griechenland ohne Luftbetankungsmöglichkeit; 60 gebaut.

TA-7H

Two-seat trainer version for Greece.

 

TA-7H

Zweisitzige Trainerversion für Griechenland.

A-7K

Two-seat trainer version for Air National Guard; 30 built.

 

A-7K

Zweisitzige Trainerversion für die Air National Guard; 30 gebaut.

EA-7L

8 TA-7C modified into electronic aggressor aircraft

 

EA-7L

8 mit ECM-Geräten versehene TA-7C zur Feinddarstellung.

 

A-7P

Ex-USN A-7As rebuilt for Portuguese Air Force; 44 refurbished with TF30-P-408 engines and an avionics fit similar to the A-7E.

A-7P

Ex USN A-7As, umgebaut für die portugiesische Luftwaffe; 44, überholt mit TF30-P-408-Triebwerken und einer ähnlichen Avionik wie die A-7E.

 

TA-7P

Two-seat trainer version for Portuguese Air Force; six converted from ex-USN A-7As.

 

TA-7P

Zweisitzige Trainerversion für die portugiesische Luftwaffe; sechs von Ex USN A-7As konvertiert.

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Armed Forces  
 

 

 

Royal Thai Navy

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VA-93 (1973)
 

 

 

 

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Specifications

A-7D

Wingspan

Spannweite

11,81 m

Length

Länge

14.06 m

Height

Höhe

4,90 m

Wing area

Flügelfläche

34,84 m²

Engine

Motor

1x Allison TF41-A-2

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

1.110 km/h

Empty weight

Leergewicht

8.669 kg

Loaded weight

Startgewicht

19.051 kg

Climb Rate

Steigrate

55,37 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

11.826 m

Range

Reichweite

1.127 km

Armament

Bewaffnung

1 × 20 mm cannon
4.310 kg of Bombs
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Text:

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Drawings:

Michael E. Fader

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last update 1. June 2022

written 1. May 2013

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- Corrections, additions and remarks please send to the Webmaster Michael E. Fader -
- If information from this site is used as source material please credit www.wings-aviation.ch  -
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