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Vought O3U- SU- Corsair II

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Military Aircraft of the World

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Development

Entwicklung

 

By late 1929 the U.S. Navy began to look for a re-placement for its aging Corsair I O2U- fleet. In 1930 Vought submitted a proposal for an O3U-1 aircraft.  By incorporating many of the O2U- features with improved engine and equipment per-formance and improved aerodynamics, the Vought proposal represented a minimum cost approach which impressed the U.S. Navy. 

 

Ende 1929 begann die US Navy, nach einem Er-satz für ihre alternde Corsair I O2U- Flotte zu suchen. 1930 legte Vought einen Vorschlag für ein O3U-1 Flugzeug vor. Durch die Integration vieler der O2U- Funktionen mit verbesserter Motor- und Ausrüstungsleistung und verbesserter Aerody-namik stellte der Vought-Vorschlag einen mini-malen Kostenansatz dar, der die U.S. Navy beein-druckte.

         

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Variants

 

Versionen

  O3U-1

O2U-4 incorporating Grumman amphibious float, 87 built.

O3U-1

O2U-4 mit einem amphibischen Schwimmer von Grumman, 87 Maschinen gebaut.

O3U-2

Strengthened airframe, Pratt & Whitney R-1690 Hornet engine, 29 build.

  O3U-2

Verstärkte Zelle, Pratt & Whitney R-1690 Hornet Motor, 29 Maschinen gebaut, 

O3U-3
SU-1

Version with 550 hp Pratt & Whitney R-1340-12 Wasp engine, 76 built.

  O3U-3
SU-1

Version mit 550 PS Pratt & Whitney R-1340-12 Wasp Motor, 76 Maschinen gebaut.

O3U-4
SU-2

Version with Pratt & Whitney R-1690-42 Hornet engine, redesignated, 45 built.

  O3U-4
SU-2

Version mit Pratt & Whitney R-1690-42 Hornet Motor, 45 Maschinen gebaut.

XO3U-5

Test aircraft with Pratt & Whitney R-1535 engine.

  XO3U-5

Test Maschine mit Pratt & Whitney R-1535 Motor.

XO3U-6

Test aircraft converted from O3U-3 with NACA cowling and enclosed cockpits.

  XO3U-6

Test Maschine, O3U-3 mit einer NACA Haube und einem geschlossenen Cockpit.

O3U-6

16 with Pratt & Whitney R-1340-12 Wasp and 16 with Pratt & Whitney R-1340-18 Wasp engines.

  O3U-6

16 mit Pratt & Whitney R-1340-12 Wasp und 16 mit Pratt & Whitney R-1340-18 Wasp Motoren.

SU-3

O3U-4 / SU-2 with low pressure tires, 20 built.

  SU-3

O3U-4 / SU-2 mit Niederdruckreifen, 20 Maschinen gebaut

SU-4

New production version of SU-2, 20 build.

  SU-4

20 neue SU-2

  V-50

03U-1 demonstrator with supercharged Pratt & Whitney “Hornet” engine.

 

V-50

03U-1-Demonstrator mit  Pratt & Whitney „Hornet“-Motor mit Turbolader

  V-65B

Vought V-65 basically a SU-2 aircraft for Brazil, 37 built

  V-65B

Vought V-65 im Grunde eine SU-2-Flugzeug für Brasilien, 37 gebaut ut

  V-65C

Vought V-65 basically a SU-2 aircraft for Nationalist China, 42 built

  V-65C

Vought V-65 im Grunde eine SU-2-Flugzeug für China, 42 gebaut

  V-65F

Vought V-65 basically a SU-2 aircraft for Argentine Navy

  V-65F

Vought V-65 ist im Grunde eine SU-2-Flugzeug für die argentinische Marine

  V-66B

Seaplane version of the V-65B for Brazilian Navy, 6 built

  V-66B

Wasserflugzeugversion der V-65B für die brasilianische Marine, 6 gebaut

  V-66E

SU-2 aircraft evaluated by the Royal Air Force, one Aircraft

  V-66E

SU-2-Flugzeug getestet von der Royal Air Force, eine Maschine

  V-66F

SU-2 Export version for Argentine Navy, 15 built

  V-66F

SU-2 Exportversion für die argentinische Marine, 15 gebaut

  V-80F

Single-seat fighter export version of the 03U-4 for Argentine Navy, one built

  V-80F

Einsitziges Jagdflugzeug Exportversion der 03U-4 für die argentinische Marine, eine gebaut

  V-80P

Single-seat fighter export version of the 03U-4 for Peruvian Air Force, 3 built

  V-80P

Einsitziges Jagdflugzeug Exportversion der 03U-4 für die peruanische Luftwaffe, 3 gebaut

  V-85G

The V-85G was a modified commercial version of the V-80 for Germany

  V-85G

Die V-85G war eine modifizierte kommerzielle Version dee V-80 für Deutschland

  V-90

A two-seat fighter export version of the V-65 equipped with the Pratt & Whitney R-1690C Hornet engine

  V-90

Ein zweisitziges Jagdflugzeug Exportversion der V-65, die mit dem Pratt & Whitney R-1690C Hornet-Motor

  V-92C

Udated V-65C1 Export version for Nationalist China

  V-92C

Überarbeitete V-65C1 Exportversion für China

  V-93S

Modified model of the Vought O3U-6 Export version for Thailand

  V-93S

Modifiziertes Modell der Vought O3U-6 Exportversion für Thailand

  V-99M

Modified 03U-4 with 7-mm machine guns and a Pratt & Whitney Hornet R-1340-T1H-1 engine for Mexico

  V-99M

Modifizierte 03U-4 mit 7-mm-Maschinengewehren und einem Pratt & Whitney Hornet R-1340-T1H-1-Triebwerk für Mexiko

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Armed Forces  
 

 

 

 

U. S. Navy

U. S. Navy

U. S. Navy

 

 

 

 

U. S. Navy

U. S. Navy

U. S. Navy

 

 

 

 

U. S. Navy

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U. S. Navy

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U. S. Navy

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U. S. Navy

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U. S. Navy

   
 

 

 

Royal Thai Air Force

Royal Thai Air Force

Royal Thai Air Force

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Specifications SU-4

Wingspan

Spannweite

10.97 m

Length

Länge

8.37 m

Height

Höhe

3.45 m
Wing area Flügelfläche 31.31 m2

Engine

Motor

Pratt & Whitney R-1690-42 Hornet radial, 600 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

269 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,502 kg

Loaded weight

Startgewicht

2,161 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

5,670 m

Range

Reichweite

1,094 km

Armament

Bewaffnung

3 x 7.62 mm machine guns

Capacity

Zuladung Crew 2
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Text:

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Drawings:

Michael E. Fader

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last update 15. August 2021

written 12. August 2021

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