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In
1934, the U.S. Navy issued a requirement for a new Scout Bomber for carrier
use, and received proposals from six manufacturers. The specification was
issued in two parts, one for a monoplane, and one for a biplane. Vought
submitted designs in both categories, which would become the XSB2U-1 and
XSB3U-1 respectively.
The
SB2U- was of conventional low-wing tailwheel monoplane configuration, with
the pilot and tailgunner seated in tandem under a long greenhouse-style
canopy. Its only remarkable design feature was a propeller with reversible
pitch, allowing it to be used to brake the aircraft during a dive bombing
attack. |
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1934
schrieb die U.S. Navy die Spezifikation für einen neuen trägergestützten
Aufklärer-Bomber aus. Sechs Flugzeughersteller wurden für die Evaluation
eingeladen. Die Ausschreibung verlangte zwei Entwürfe von den Herstellen
für je einen Doppeldecker und einen Eindecker. Vought offerierte der US
Navy die Designs für die XSB2U-1 und XSB3U-1
Die
SB2U- war ein konventioneller Tiefdecker mit einem Spornrad. Die Besatzung
bestand aus Pilot und Heckschütze die in einem Glashausartigen Cockpit
sassen. Die einzige technische Innovation war der Verstellpropeller der
Vindicator der es erlaubte den Propeller im Sturzflug als Bremse
einzusetzen. |