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Vought SB2U- Vindicator

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Military Aircraft of the World

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Development

Entwicklung

 

In 1934, the U.S. Navy issued a requirement for a new Scout Bomber for carrier use, and received proposals from six manufacturers. The specification was issued in two parts, one for a monoplane, and one for a biplane. Vought submitted designs in both categories, which would become the XSB2U-1 and XSB3U-1 respectively.
The SB2U- was of conventional low-wing tailwheel monoplane configuration, with the pilot and tailgunner seated in tandem under a long greenhouse-style canopy. Its only remarkable design feature was a propeller with reversible pitch, allowing it to be used to brake the aircraft during a dive bombing attack.

 

1934 schrieb die U.S. Navy die Spezifikation für einen neuen trägergestützten Aufklärer-Bomber aus. Sechs Flugzeughersteller wurden für die Evaluation eingeladen. Die Ausschreibung verlangte zwei Entwürfe von den Herstellen für je einen Doppeldecker und einen Eindecker. Vought offerierte der US Navy die Designs für die XSB2U-1 und XSB3U-1

Die SB2U- war ein konventioneller Tiefdecker mit einem Spornrad. Die Besatzung bestand aus Pilot und Heckschütze die in einem Glashausartigen Cockpit sassen. Die einzige technische Innovation war der Verstellpropeller der Vindicator der es erlaubte den Propeller im Sturzflug als Bremse einzusetzen. 

         

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Variants

Versionen

  XSB2U-1 Single prototype.    XSB2U-1 Erster Prototyp. 
  SB2U-1 Initial production version. (54 built) 

SB2U-1 Erste Produktionsphase 54 Maschinen 
  SB2U-2 (58 built)    SB2U-2 58 Maschinen 
  XSB2U-3 Single prototype of the extended-range version, converted from the SB2U-1.

XSB2U-3 Prototyp für das US Marines Corps (Umgebaute SB2U-1).
  SB2U-3 (57 built)   SB2U-3 57 Maschinen
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Armed Forces  
 

 

 

  U.S. Navy U.S. Navy U.S. Navy
 

 

 

  U.S. Navy U.S. Navy U.S. Navy
 

 

 

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  U.S. Navy U.S. Navy U.S. Navy
 

 

 

  U.S. Navy U.S. Navy U.S. Navy
 

 

 

  U.S. Navy U.S. Navy U.S. Navy
 

 

 

  U.S. Navy U.S. Navy U.S. Navy
 

 

 

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  U.S. Navy U.S. Navy U.S. Navy
 

 

 

  U.S. Navy U.S. Navy U.S. Marines
 

 

 

 

U.S. Marines

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U.S. Marines

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U.S. Marines

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U.S. Marines

Royal Navy

Royal Navy

 

 

 

 
 

Royal Navy

Royal Navy

 
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Specifications Vindicator 3

Wingspan

Spannweite

12.80 m

Length

Länge

10.36 m

Height

Höhe

3.12 m
Wing area Flügelfläche 28.34 m2

Engine

Motor

Pratt & Whitney R-1535-102

825 PS

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

404 km/h at 2'896 m

Empty weight

Leergewicht

2’138 kg

Loaded weight

Startgewicht

3’326 kg

Climb Rate

Steigrate

408 m in 1 Min.

Service ceiling

Gipfelhöhe

8’382 m

Range

Reichweite

1’014 km

Armament

Bewaffnung

3 x 7.62 mm MG

450 kg Bomben

Capacity

Zuladung Crew 2
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Text:

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Drawings:

Michael E. Fader

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last update 1. May 2013

written 1. May 2013

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