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Piasecki PV-3 Rescuer

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Helicopter in Detail

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Development

Entwicklung

 

The Piasecki PV-3 was adopted as the HRP-1 Rescuer by the U.S. Navy, Marine Corps, and  Coast Guard. An improved PV-17 variant was later produced as the HRP-2. As one of the first transport helicopters in military service, the HRP-1 was capable of carrying two crewmen and 8-10 passengers or 907kg of cargo.

The fuselage was constructed of ordinary mild steel tubing, filled out with wooden ribs, and covered with doped fabric. Following a series of mechanical incidents with the prototype, including stripped transmission gears, it was determined that use of common automotive parts in the helicopter transmission were inadequate to the severe loads imposed by flight; subsequent prototypes built after the war used stronger components.

 

Die Piasecki PV-3 wurde als das HRP-1 Rescuer von der US Navy, Marine Corps und Coast Guard übernommen. Eine verbesserte PV-17-Variante wurde später als HRP-2 produziert. Als einer der ersten Transporthubschrauber im Militärdienst, war die HRP-1 in der Lage, die zwei Besatzungs-mitglieder und 8-10 Personen oder 907 kg Fracht zu transportieren.

Der Rumpf bestand aus gewöhnlichem Stahlrohr, mit hölzernen Rippen und war mit Stoff bezogen. Nach einer Reihe von mechanischen Störungen mit dem Prototyp, einschließlich einem abgescherten Getriebe wurde festgestellt, dass die Verwendung Autoteilen für Hubschraubergetriebe  durch die Belastungen im Flug unzureichend war, spätere Prototypen nach dem Krieg wurden mit verstärkten Komponenten gebaut.

         

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Variants

 

Versionen

  PV-3

Prototype tandem-rotor helicopter powered by a Wright R-975 piston engine, one built.

  PV-3

Prototyp eines Tandemrotorhub-schraubers, angetrieben von einem Wright R-975-Kolbenmotor, einer gebaut.

  XHRP-1

Military designation for two PV-3s, one for static testing and one for flight trials.

  XHRP-1

Militärische Bezeichnung für zwei  PV-3 für statische Tests und Flugversuche

  HRP-1

Production variant, 35 built including three HRP-1Gs.

  HRP-1

Serienversion, 35 Maschinen darunter drei HRP-1Gs.

  HRP-1G

Three HRP-1s for the U.S. Coast Guard.

HRP-1G

Drei HRP-1s für die U.S. Coast Guard.

  HRP-2

Metal skinned variant, 5 built

  HRP-2 Version mit Ganzmetallrumpf , 5 Maschinen
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Armed Forces  
 

 

 

 

U. S. Marines

U. S. Marines

U. S. Marines

 

 

 

  U. S. Navy    
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Specifications HRP-2
Rotor diameter Rotordurchmesser  12.50 m

Length

Länge

16.46 m

Height

Höhe

4.52 m

Engine

Motor

1 × Pratt & Whitney R-1340-AN-1 radial engine, 600 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

169 km/h

Empty weight

Leergewicht

2'404 kg

Loaded weight

Startgewicht

3'277 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

?

Range

Reichweite

483 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung Cerw 2, 8 passengers
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last update 24. December 2022

written 24. December 2022

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