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The Piasecki PV-3 was
adopted as the HRP-1 Rescuer by the U.S. Navy, Marine Corps, and Coast
Guard. An improved PV-17 variant was later produced as the HRP-2. As one
of the first transport helicopters in military service, the HRP-1 was
capable of carrying two crewmen and 8-10 passengers or 907kg of cargo.
The fuselage was constructed
of ordinary mild steel tubing, filled out with wooden ribs, and covered
with doped fabric. Following a series of mechanical incidents with the
prototype, including stripped transmission gears, it was determined that
use of common automotive parts in the helicopter transmission were
inadequate to the severe loads imposed by flight; subsequent prototypes
built after the war used stronger components. |
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Die Piasecki PV-3 wurde als das
HRP-1 Rescuer von der US Navy, Marine Corps und Coast Guard übernommen. Eine
verbesserte PV-17-Variante wurde später als HRP-2 produziert. Als einer der
ersten Transporthubschrauber im Militärdienst, war die HRP-1 in der Lage,
die zwei Besatzungs-mitglieder und 8-10 Personen oder 907 kg Fracht zu
transportieren.
Der Rumpf bestand aus
gewöhnlichem Stahlrohr, mit hölzernen Rippen und war mit Stoff bezogen. Nach
einer Reihe von mechanischen Störungen mit dem Prototyp, einschließlich
einem abgescherten Getriebe wurde festgestellt, dass die Verwendung
Autoteilen für Hubschraubergetriebe durch die Belastungen im Flug
unzureichend war, spätere Prototypen nach dem Krieg wurden mit verstärkten
Komponenten gebaut. |
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PV-3 |
Prototype tandem-rotor
helicopter powered by a Wright R-975 piston engine, one built. |
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PV-3 |
Prototyp eines
Tandemrotorhub-schraubers, angetrieben von einem Wright R-975-Kolbenmotor,
einer gebaut. |
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HRP-1 |
Production variant, 35 built
including three HRP-1Gs. |
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HRP-1 |
Serienversion, 35 Maschinen
darunter drei HRP-1Gs. |